Společnost


ERGOCOM, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#1098Odstoupení od kupní smlouvy uzavřené přes internet do 14 dnů - odmítnutí vrátit peníze za zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 27 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.11.2013, před 11 lety

Monika Suchánková

Znění stížnosti

Dne 6.6.2013 jsem v pražské pobočce firmy Ergocom s.r.o převzala IPL epilátor zn. Remington. Prodejce se v popisu výrobku odvolával na stejnou technologii používanou v profesionálních salonech, z tohoto důvodu jsem si tento produkt objednala přes internet s tím, že bych jej ráda vyzkoušela a pokud by mi vyhovoval, ráda bych si jej ponechala, a nebo v zákonné 14 denní lhůtě bych využila svého práva od smlouvy odstoupit.

V návodu bylo uvedeno, že senzor dotyku kůže musí být těsně přiložen ke kůži,tj.musí 100% ze všech stran neprodyšně a přímo dotýkat kůže. Po záblescích jsem cítila spáleninu ze škvařících se chloupků (měla jsem je cca 1-2 mm oholené), následně během příštích několika minut mi popálená kůže postupně červenala a objevovaly se bolestivé puchýřky, přičemž v příštích dnech se mi spálená kůže začala olupovat a na těle byly viditelné skvrny.
Dotazem v profesionálním salonu mi bylo sděleno, že přístroj se v žádném případě nesmí přímo dotýkat kůže, ošetření musí být prováděno pouze bezdotykově, jinak hrozí trvalé poškození kůže, které by mohlo být i rakovinotvorné, v případě těsného přikládání v podpaží by mohlo dojít k zánětům potních žláz.

Přístroj jsem očistila, zabalila a s dopisem, ve kterém jsem z důvodu odstoupení od smlouvy uzavřené přes internet ve 14 denní lhůtě vyzkoušený výrobek vrátila jako nevyhovující, žádala vrácení kupní ceny.

Firma Ergocom potvrdila převzetí mého odstoupení od smlouvy, ale odmítla z hygienických důvodů vrátit zpět peníze, neboť epilátor byl mnou použit, přičemž se jedná o zboží osobní potřeby. Tento podle mého názoru hygienicky a zdravotně závadný přístroj mi byl vrácen zpět.

Argumentace odmítnutí odstoupení od kupní smlouvy z hygienických důvodů nespadá pod žádnou výjimku uvedenou v občanském zákoníku. Nevím, jak bych mohla zjistit, zda mi epilátor vyhovuje, aniž bych jej vyzkoušela? Jedná se o velice bolestivý druh epilace, při kterém dochází ke spáleninám na kůži, a proto jsem se rozhodla zboží po vyzkoušení vrátit a využít svého práva odstoupit od kupní smlouvy. Vyzvala jsem prodejce k vrácení kupní ceny za epilátor dle smlouvy FVPH130001611 do 30 dnů, tj. do 1.8.2013, s tím, že poté budu nucena podat předžalobní výzvu k soudu.

Na výzvu mi bylo odpovězeno, že zboží je znehodnocené, hygienicky znečištěné a názor reklamačního oddělení je v této věci neměnný.

Epilátor po mém použití není znehodnocen, je čistý, nepoškozený, funkční. Jediná známka použití je viditelná na sklíčku, skrz které žárovka vysílá IPL záblesky, toto sklíčko je "očouzené". Domnívám se, že výměna tohoto sklíčka není pro prodejce finančně náročná. Souhlasila bych např. se snížením o 10% z ceny zboží, za "utrpěnou škodu". Chování prodejce bylo arogantní a podle mého názoru odporující zákonu.

Předem děkuji za ochotu a za pomoc s řešením mého problému.


Produkt

prodejce odmítl vrátit peníze za zboží (odstraňovač chloupků IPL Remington 4000), které bylo objednáno přes internet, a které jsem vrátila v zákonné 14 denní lhůtě


Požadované řešení

Vrácení peněz za přístroj, se kterým jsem měla špatné zkušenosti.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.11.2013 11:38, před 11 lety

Dle § 53 odst. 7 občanského zákoníku má spotřebitel nárok na odstoupení od kupní smlouvy, pokud byla uzavřena prostřednictvím komunikace na dálku. V občanském zákoníku jsou v § 53 odst. 8 a v § 54 upraveny výjimky, za kterých nelze tohoto práva využít. Hygienické důvody mezi tyto výjimky nepatří. Spotřebitel má nárok vyzkoušet si zboží. Avšak nesmí být tohoto práva zneužito.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.6.2014 12:47, před 10 lety

Společnost se nerozhodla spory prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz řešit. Vzhledem k tomu, že služba je založena na principu dobrovolnosti, bude nutné z tohoto důvodu stížnost uzavřít.
V případě, že má spotřebitel zájem i nadále ve sporu pokračovat, bude nutné obrátit se na příslušný občanskoprávní soud s žalobou. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
29.6.2014 12:47, před 10 lety


Monika Suchánková

Hodnocení: