Podmínky

Spotřebitelská organizace dTest, o.p.s., se sídlem Černomořská 419/10, Praha 10, IČ: 45770760 (dále jen „dTest“) poskytuje službu smírného řešení sporů VašeStížnosti.cz na portálu www.vasestiznosti.cz v oblasti spotřebitelského práva za dále uvedených podmínek.

Při využití služby mějte na paměti následující:
dTest není správním, soudním ani rozhodčím orgánem. Současně není kompetentní jakkoli sankcionovat porušení zákona nebo vymáhat jednotlivé pohledávky. Výklad právních předpisů není závazným stanoviskem ani pro jednu zúčastněnou stranu. Zároveň se podáním stížnosti nestaví ani nepřerušují promlčecí lhůty.

Průběh řešení stížnosti

  1. Na portálu www.vasestiznosti.cz může podat spotřebitel stížnost na jednání podnikajícího subjektu. Možnost podat stížnost má každý spotřebitel. Podání stížnosti a pomoc při řešení problému jsou zdarma.
  2. Při podání stížnosti je zásadní dostatečně identifikovat stěžovatele i subjekt, na který je stížnost podána. Zároveň je vhodné v textu stížnosti co nejpřesněji vymezit základ problému a uvést předešlou komunikaci s obchodníkem. Stěžovatel odpovídá za pravdivost uvedených informací. Je zakázáno užívat vulgární výrazy v textu či názvu stížnosti.
  3. Po podání stížnosti dTest připojí svoje stanovisko obsahující stručné shrnutí právního stavu. Takové vyjádření odráží skutkový stav věci popsaný stěžovatelem a může se v průběhu řešení stížnosti měnit.
  4. Po podání stížnosti dTest připojí svoje stanovisko obsahující stručné shrnutí právního stavu. Takové vyjádření odráží skutkový stav věci popsaný stěžovatelem a může se v průběhu řešení stížnosti měnit.
  5. Zároveň po podání stížnosti dTest kontaktuje podnikatelský subjekt, na který byla stížnost podána. Budou mu předány nezbytné údaje, aby měl obchodník možnost vyjádřit se ke stížnosti. I přes uvedení podrobných informací stěžovatelem se nemusí podařit subjekt kontaktovat.
  6. Po odeslání kontaktních informací obchodníkovi bude nutné vyčkat na jeho reakci. V případě, že zareaguje, má spotřebitel možnost opět vložit svůj komentář nebo zažádat o další vyjádření dTest. Pokud podnikající subjekt nezareaguje, bude stížnost uzavřena a spotřebitel může obchodníka ohodnotit.
  7. Spotřebitel má právo řešení stížnosti kdykoli ukončit. dTest si vyhrazuje právo do sporu kdykoli vstoupit, odstranit nevhodné příspěvky a uzavřít stížnost.
  8. dTest neodpovídá za výsledek řešení sporu ani za jeho průběh.

Odpovědnost za obsah

Podané stížnosti a poskytnutá vyjádření v rámci služby VašeStížnosti.cz vyjadřují názory a zkušenosti jednotlivých uživatelů a za jejich obsah není dTest, o.p.s. odpovědný.

Zveřejňovat obsah skrze službu VašeStížnosti.cz mohou pouze uživatelé, kteří si u nás zřídili účet.

Z tohoto internetového serveru vedou odkazy na webové stránky, které nejsou provozovány dTest, o.p.s.. dTest, o.p.s. nemá kontrolu nad obsahem těchto stránek a nenese odpovědnost za jakékoliv následky vyplývající z jejich návštěvy.

Uveřejnění Vašich informací

Nesmíte na našich stránkách nebo sociálních sítích uveřejňovat obsah, který může poškodit dobré jméno časopisu dTest nebo spotřebitelské organizace dTest, o.p.s., nebo může být obtěžující nebo klamavý pro jinou osobu.

Jakýkoliv Vámi přidaný obsah by měl být věcně správný, nesmí porušovat platné a účinné právní předpisy České republiky, nesmí být urážlivý nebo obscénní, či porušovat autorská práva, ochranné známky nebo jiná práva duševního vlastnictví třetích osob, dále nesmí propagovat Vaše vlastní obchodní činnosti či obchodní činnost třetí osoby, ani obsahovat reklamní nebo propagační materiály.

Nesete plnou odpovědnost za obsah Vámi přidaný na naše webové stránky nebo na naše sociální sítě. V případě, že bude obsah v rozporu s těmito podmínkami a způsobíte tím újmu třetí osobě, odpovídáte za náhradu škody této osobě.

Svolení k užití

Publikováním Vašeho obsahu či jeho zasláním do dTestu dáváte, pokud si nevyžádáte opak, svolení k jeho užití na našich stránkách, na stránkách časopisu dTest, či pro účely kampaní dle našeho uvážení.

Odstranění obsahu

Vyhrazujeme si právo odstranit či nezveřejnit obsah, který bude v prokázaném či předpokládaném rozporu s těmito podmínkami či o jeho souladu budeme pochybovat.

Porušení podmínek

V případě, že podle našeho názoru dojde k porušení těchto podmínek a/nebo právního řádu ČR, vyhrazujeme si právo odstranit obsah, jehož zveřejněním k porušení došlo. Pokud se jedná o závažné či opakované porušení, vyhrazujeme si také právo dočasně nebo trvale pozastavit přístup osoby, která podmínky porušila, na naše webové stránky, smazat účet této osoby, požadovat finanční kompenzaci či učinit jiné právní kroky.

Ochrana osobních údajů

Služba podpory při řešení spotřebitelských sporů (VašeStížnosti.cz), kterou spotřebitelům poskytuje spotřebitelská organizace dTest, o.p.s., Černomořská 419/10, Praha 10, IČ: 45770760, (dále jen „správce“) je poskytována na žádost stěžovatele. Mezi stěžovatelem a spotřebitelskou organizací dTest, o.p.s. vzniká řádným vyplněním a odesláním webového formuláře smlouva, jejímž předmětem ze strany stěžovatele je poskytnutí úplných a pravdivých informací k stížnosti. Ze strany spotřebitelské organizace dTest, o.p.s., je předmětem smlouvy posouzení stížnosti z hlediska spotřebitelského práva, zveřejnění stížnosti na dobu neurčitou, informování stěžovatele a veřejnosti o řešení stížnosti, informování stěžovatele o činnosti správce a případné spojení spotřebitele s jinou osobou, která by mohla napomoci pro spotřebitele příznivému vyřešení stížnosti.

Při plnění smlouvy jsou správcem zpracovávány osobní údaje stěžovatele a stěžovatelem označené fyzické osoby, pokud je obchodníkem fyzická osoba. Správce poskytuje subjektům údajů následující informace o zpracování osobních údajů v rámci služby VašeStížnosti.cz:

Účel zpracování Podpora stěžovatele při řešení spotřebitelských stížností, vzdělávání spotřebitelů a podnikatelů na příkladech řešených stížností, informování veřejnosti o typických spotřebitelských stížnostech a o přístupu k jejich řešení ze strany podnikatelů, informování stěžovatelů o činnosti správce, spolupráce stěžovatele s médii ve vztahu k podané stížnosti
Kategorie subjektů údajů Stěžovatelé, odpovědné osoby u podnikatele, případně OSVČ
Doba uchování osobních údajů 15 let
Zdroje osobních údajů Stěžovatelé, přes formulář na webových stránkách, podnikatelé formou e-mailu, případně přímo prostřednictvím webového rozhraní
Rozsah zpracování jméno, příjmení, telefonní číslo, e-mail, nahodilé údaje, které se dále nezpracovávají
Právní titul pro zpracování Zpracování na základě smlouvy a při plnění přenesené právní povinnosti pro splnění úkolu prováděného ve veřejném zájmu nebo při výkonu veřejné moci (projekt MPO)
Prostředky zpracování osobních údajů Elektronicky
Přístup k údajům má Poradci, právníci (zaměstnanci)
Předávání osobních údajů dalším správcům, zpracovatelům, příjemcům atd. NE
Zpřístupňování nebo zveřejňování osobních údajů Zveřejnění části spotřebitelských problémů na webu vasestiznosti.cz s omezenými osobními údaji (jméno a příjmení).
Předávání osobních údajů do jiných států NE
Kopírování osobních dokladů NE
Přístup do informačních systémů jiných správců Osobní údaje podnikatelů z ARESu

Správce informuje subjekty údajů, že tito mají právo:

  • na přístup k osobním údajům, které sestává z práva získat od správce potvrzení, zda osobní údaje, které se subjektu údajů týkají, jsou či nejsou správcem zpracovávány, a pokud tomu tak je, právo na přístup k těmto osobním údajům a k dalším informacím ohledně zpracování osobních údajů;
  • na opravu nepřesných osobních údajů, které se subjektu údajů týkají; dále s přihlédnutím k účelům zpracování, právo na doplnění neúplných osobních údajů, a to i poskytnutím dodatečného prohlášení;
  • na výmaz („právo být zapomenut“), které spočívá v tom, že správce osobní údaje subjektu údajů bez zbytečného odkladu vymaže, jakmile již nebudou potřebné pro účely zpracování, případně při odstoupení spotřebitele od smlouvy;
  • na omezení zpracování osobních údajů;
  • vznést námitku proti zpracování osobních údajů;
  • na přenositelnost osobních údajů do obdobné služby.

Subjekty údajů mají právo podat na správce stížnost k Úřadu pro ochranu osobních údajů, jestliže mají dojem, že jsou porušována jejich práva. Kontakt je uveden na www.uoou.cz.

Pro případné připomínky a dotazy k ochraně osobních údajů a pro kontaktování správce použijte e-mailovou adresu osobni.udaje@dtest.cz či adresu správce uvedenou výše.