Počet nahlášených stížností: | 109 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
1. Smlouva se společností Bohemia Energy (BE) byla uzavřena 13.ledna 2016 v místě mého trvalého bydliště (Odolena Voda).Zástupce BE přišel v době, kdy jsem měl spor s Centropolem Energy (CE), dodavatelem el. energie . Proto jsem souhlasil se změnou dodavatele, obzvláště když slíbil výhodné tarify a zaručoval provedení změny bez sankcí. Asi za týden jsem dostal Emailem potvrzenou smlouvu.
2. V červnu 2017 jsem dostal Email, že byla podána výpověď Centropolu.
3. V srpnu mi bylo oznámeno, že Centropol smlouvu zamítl.
4. Vzápětí jsem dostal upozornění od Centropolu, pokud bych trval na změně dodavatele, budu pokutován částkou 8000 Kč dle smlouvy.
5. Jelikož to bylo v rozporu s tvrzením, že vše proběhne bez pokut, volal jsem na zákaznickou linku BE a žádal vysvětlení. To však nepřišlo.
6. Od Centropolu jsem se následně dověděl, že smlouva byla zamítnuta z důvodu nesprávného data požadované změny.
7. 16.8. a později ještě 29.8. jsem znovu mejloval do BE a žádal vysvětlení. Marně.
8. Vzhledem k těmto okolnostem jsem došel k závěru, že BE není solidním partnerem a podal jsem mu výpověď (písemně).
9. Prakticky okamžitě po obdržení výpovědi jsem dostal Email, že mám zaplatit deaktivační poplatek ve výši 12 100 Kč. (najednou komunikace ze strany BE byla možná !). Od té doby jsem byl několikrát upozorněn na zaplacení deaktivačního poplatku.
10. Překvapila mě i lhůta na zaplacení jeden týden !!! Vzhledem k tomu, že bývám v tuto dobu většinou na chatě (odběrné místo 2), kde nemám internet, byla velká pravděpodobnost, že termín nebude dodržen. Zřejmě i toto je záměr BE.
Zrušení deaktivačního poplatku
|
Tweet |
Společnost nesmí účtovat žádný poplatek, pokud byla smlouva vypovězena před zahájením dodávek energií. Dle § 11 odst. 3 energetického zákona je smlouvu možné bezplatně vypovědět ve lhůtě 15 dní od zahájení dodávek. Výpovědní doba v takovém případě činí 15 dnů a počíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po doručení výpovědi.
Podle názoru, který zastáváme my i Energetický regulační úřad (www.eru.cz/documents/10540/463096/VKS_10_2016.pdf/19571b95-7b82-4e05-abe4-39d96983ca9e), je dle § 11a odst. 3 energetického zákona možné smlouvu vypovědět i před zahájením dodávek (bylo by absurdní, pokud by spotřebitel musel čekat, než mu společnost začne dodávat elektřinu nebo plyn). Po uplynutí výpovědní doby se závazek ruší a společnost nemůže s takovýmto ukončením spojovat žádnou sankci.
Pokud spotřebitel poplatek reklamoval, ale společnost reklamaci zamítla, bude vhodné se obrátit na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory mezi zákazníkem a společností (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).
Vážený pane inženýre,
Po pečlivém prověření vzniklé situace, si Vám dovolujeme poskytnout vyjádření společnosti BOHEMIA ENERGY entity, s.r.o. (dále jen „BEE“ nebo „společnost“).
Smluvní vztah mezi naší společností vznikl na základě Smlouvy o sdružených službách dodávky ze dne 13.1.2016 č. BMA50160671. Smlouva je sjednána v rozsahu dodávek elektřiny do odběrného místa Nová Ves u Světlé 440 (859182400706909336) a Odolena Voda, Větrná 304 (859182400605534318), s předpokládaným termínem zahájení dodávky ode dne 25.9.2017.
K výše uvedenému si dovolujeme sdělit, že informace, poskytnuté u podpisu Smlouvy považuje Dodavatel za relevantní. Uplynutí smluvního úvazku u stávajícího dodavatele CENTROPOL ENERGY, a.s. bylo sděleno ke dni 24.9.2017. Z uvedeného důvodu zahájila naše společnost proces změny dodavatele k deklarovanému dni.
Když se Dodavatel, k námi podané výpovědi, vyjádřil „Zamítnuto – nesouhlasí termín“, společnost BEE požádala CENTROPOL ENERGY, a.s. v souladu s § 30 odst. 2 písm. m. anebo § 61 odst. 2 písm. m. energetického zákona, ve znění pozdějších předpisů o sdělení data ukončení dodávky odběrného místa elektřiny č. 859182400706909336 a č. 859182400605534318.
K tomuto kroku přistoupila BEE právě z důvodu, abychom Vás nevystavili jakékoliv sankci ze strany stávajícího dodavatele. Naše společnost v procesu změny dodavatele ke dni 25.9.2017 nepokračovala, ale využila zákonné možnosti ke zjištění termínu ukončení smlouvy tak, abychom mohli shora uvedená odběrná místa řádně vypovědět.
Změna dodavatele byla však i přes výše uvedené zastavena, a to na základě „odvolání plné moci“ ze dne 8.9.2017, kterou jste nám za účelem změny dodavatele udělil. Tímto svým jednáním došlo ke zmaření procesu změny dodavatele a na straně naší společnosti došlo k objektivní nemožnosti plnění, zapříčiněné jednáním Zákazníka v rozporu se smluvními ujednáními.
Ačkoliv naše společnost i nadále setrvává na oprávněnosti uplatnění nároku na účtování smluvní sankce, rozhodli jsme se nadále svůj nárok, vůči Vám neuplatňovat. Smluvní sankce, účtovaná fakturou č. 1760006230, kterou byl nárok na úhradu částky 12.100,- Kč uplatněn, byla stornována. Současně potvrzujeme zrušení právního řešení.
S přátelským pozdravem
Lenka Trefná
BEE
Hodnocení:
Komentář: BEE by se měla zamyslet nad tím, jak by se měl chovat zmocněnec ke svému zmocniteli. Myslím, že vzájemná komunikace je nezbytná. Pokud bych dostal od BEE vysvětlení (žádal jsem o to 3x) k důvodu zamítnutí převodu odběratele v době, kdy mi Centropol vyhrožoval udělením sankce určitě bych plnou moc neodvolal. Je škoda, že si ani teď BEE neuvědomuje svoji vinu a jen "velkoryse" mi odpouští něco co sama zavinila.