Počet nahlášených stížností: | 189 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
28.3.2018 jsem objednal a zaplatil za mobil, který byl označen jako skladem.
5.4.2018 mi byla sdělena čekací lhůta 3 týdny na expedici
9.5.2018 se vymlouvají, že mobil stále nepřišel od dodavatele, proto odstupuji od smlouvy a žádám vrácení peněz. Pan Ohanka přislíbí vrácení peněz
25.5.2018 Pan Ohanka píše, že dnes odeslal platbu
29.5.2018 Pan Ohanka píše, že měl chybu v účtě, proto mi platba nepřišla
7.6.2018 Stále čekám na platbu
Mobil Honor P9 Lite
Vrácení peněz za nedodané zboží
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok odstoupit od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a žádat vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
V případě, kdy lze usuzovat na to, že nedodání zaplaceného zboží není u daného e-shopu výjimečné, lze zvážit podání trestního oznámení. K případné trestní odpovědnosti pro trestný čin podvodu, popř. pro trestný čin poškozování spotřebitele se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 5000,- Kč), je-li více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá. Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.
Zákauníkovi byla na základě storna vrácena paltba. Prosíme o uzavření
Na základě vyjádření společnosti žádáme spotřebitele o potvrzení vrácení částky, a pokud se tak stalo, také o uzavření stížnosti.
Hodnocení:
Komentář: Peníze byly nakonec po 5-ti týdnech od E-shopu vráceny. Velmi Vám děkuji za pomoc.