Společnost


T-Mobile Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:641
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

15%
85%
Toto skore je založeno na 20 stížnostech.

#27570Změna tarifu bez předchozího oznámení

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

52 minut 24 sekund

Detail stížnosti

Publikováno
02.11.2018, před 6 lety

Leona Hartmanová

Znění stížnosti

Dobrý den,

v říjnu mi byl změněn tarif, který stojí o 50Kč/měsíčně více (50 síť nesíť plus). O této změně jsem nebyla informována SMS ani dopisem. Všimla jsem si toho až nahlédnutím do mého účtu na t-mobile.cz. Ihned jsem (10. 10. 2018) volala na infolinku, jak je to možné, že o ničem nevím. Sdělili mi, že v tomto případě neposílali SMS, ale dopis na adresu mého trvalého bydliště. Čekala jsem tedy, až mi bude dopis doručen, kdy jsme předpokládala, že od té doby mi poplyne lhůta k odstoupení od smlouvy. Nic mi však nepřišlo, takže jsem dne 1. 11. 2018 navštívila pobočku s žádostí o odstoupení. Zde mi sdělili, že neposílali ani SMS ani dopis, ale že jsem o tom byla informována v rámci PDF vyúčtování v září. Vyúčtování v PDF si samozřejmě neotevírám, tedy jsem o ničem nevěděla. Nepovažuji tento způsob oznámení za prokazatelný. Ráda bych odstoupila od smlouvy bez poplatků. Navíc na infolince mi dne 10. 10. 2018 tuto informaci nesdělili, kdy lhůta k odstoupení mi dle vyúčtování běžela do 10. 10. 2018, takže bych to tehdy ještě stihla.

Děkuji za názor.


Požadované řešení

Odstoupení od smlouvy bez poplatků.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.11.2018 09:21, před 6 lety

Jakoukoliv změnu smlouvy či obchodních podmínek musí operátor ohlásit nejpozději měsíc před její účinností – vyvěšením na provozovnách a webu. Pokud operátor mění některou z hlavních součástí smlouvy (například právě cenu či rozsah poskytovaných služeb), musí zákazníka prokazatelně informovat o změně stejným způsobem, jakým mu doručuje vyúčtování, a poučit ho, že může smlouvu bez sankce ukončit. Chce-li se spotřebitel vyhnout překvapivému vyúčtování podle nových pravidel, je třeba si hlídat upozornění doprovázející vyúčtování ceny služeb. Právě zákazníkem zvolená forma pro vyúčtování určuje způsob, jakým se o chystané změně zákazník dozví.

Pokud by operátor neinformoval účastníka řádně a včas, lze namítat neúčinnost změny obchodních podmínek. Ode dne, kdy se účastník o změně obchodních podmínek dozvěděl, začne běžet lhůta 1 měsíce, kdy má právo bez sankce vypovědět smlouvu ke dni nabytí účinnosti změn (po 1 měsíci). Do konce této doby by měly být účastníkovi účtovány částky dle posledních obchodních podmínek, nikoliv nových.

Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním řízení u Českého telekomunikačního úřadu, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.