Počet nahlášených stížností: | 641 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
v říjnu mi byl změněn tarif, který stojí o 50Kč/měsíčně více (50 síť nesíť plus). O této změně jsem nebyla informována SMS ani dopisem. Všimla jsem si toho až nahlédnutím do mého účtu na t-mobile.cz. Ihned jsem (10. 10. 2018) volala na infolinku, jak je to možné, že o ničem nevím. Sdělili mi, že v tomto případě neposílali SMS, ale dopis na adresu mého trvalého bydliště. Čekala jsem tedy, až mi bude dopis doručen, kdy jsme předpokládala, že od té doby mi poplyne lhůta k odstoupení od smlouvy. Nic mi však nepřišlo, takže jsem dne 1. 11. 2018 navštívila pobočku s žádostí o odstoupení. Zde mi sdělili, že neposílali ani SMS ani dopis, ale že jsem o tom byla informována v rámci PDF vyúčtování v září. Vyúčtování v PDF si samozřejmě neotevírám, tedy jsem o ničem nevěděla. Nepovažuji tento způsob oznámení za prokazatelný. Ráda bych odstoupila od smlouvy bez poplatků. Navíc na infolince mi dne 10. 10. 2018 tuto informaci nesdělili, kdy lhůta k odstoupení mi dle vyúčtování běžela do 10. 10. 2018, takže bych to tehdy ještě stihla.
Děkuji za názor.
Odstoupení od smlouvy bez poplatků.
|
Tweet |
Jakoukoliv změnu smlouvy či obchodních podmínek musí operátor ohlásit nejpozději měsíc před její účinností – vyvěšením na provozovnách a webu. Pokud operátor mění některou z hlavních součástí smlouvy (například právě cenu či rozsah poskytovaných služeb), musí zákazníka prokazatelně informovat o změně stejným způsobem, jakým mu doručuje vyúčtování, a poučit ho, že může smlouvu bez sankce ukončit. Chce-li se spotřebitel vyhnout překvapivému vyúčtování podle nových pravidel, je třeba si hlídat upozornění doprovázející vyúčtování ceny služeb. Právě zákazníkem zvolená forma pro vyúčtování určuje způsob, jakým se o chystané změně zákazník dozví.
Pokud by operátor neinformoval účastníka řádně a včas, lze namítat neúčinnost změny obchodních podmínek. Ode dne, kdy se účastník o změně obchodních podmínek dozvěděl, začne běžet lhůta 1 měsíce, kdy má právo bez sankce vypovědět smlouvu ke dni nabytí účinnosti změn (po 1 měsíci). Do konce této doby by měly být účastníkovi účtovány částky dle posledních obchodních podmínek, nikoliv nových.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním řízení u Českého telekomunikačního úřadu, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.