Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupením vozidla jsem za snížené viditelnosti zjistil závadu na osvětlení vozidla.Vozidlo jsem zakoupil v Mototechně Chomutov a po reklamaci této závady přestala firma stran závady se mnou komunikovat a pokud ano,neustále opakovali,že reklamace byla zamítnuta i přes potvrzení nefunkčnosti světel servisem.Na mé žádosti o zajištění opravy,případně proplacení faktury za opravu a písemné vyjádření k této závadě firma nereaguje.Vozidlo mělo být předváděcí,3roky staré,pak nemohlo být osvětlení v takovém stavu nebo a to je pravděpodobné,byly světlomety vyměnněné na jiné vozidlo.Firma ani po několikeré žádosti mi nehodlá dát písemné vyjádření.Měl jsem snahu toto nějak vyřešit,dohodnout nějaké řešení ale po prodeji vozidla firma nemá zájem ani po dobrém ani po zlém.Vozidlo by neprošlo TP a nesplňuje stav k provozu na pozemní komunikaci.
Renault Clio, SPZ 6AE 0774
Proplacení faktury za výměnu světlometů aby vyhovovali TP a zákonu o provozu motorových vozidel na pozemní komunikaci.
|
Tweet |
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí spotřebitel na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že spotřebitel o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Vážený pane Demute,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byl kolegy již informován. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Hodnocení:
Komentář: Nemuselo k této situaci dojít,kdyby si každý dělal práci jak má,navíc při komunikaci se zákazníkem.