Počet nahlášených stížností: | 72 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 8.1. 2017 jsem v pobočce Děčín zakoupil lyže Elan E-Flex vel. 168. Při nákupu jsem prodavači sdělil svojí váhu (90kg) a výšku, včetně zamýšleného způsobu užití lyží. Byl jsem ubezpečen, že vybrané lyže včetně vázání jsou koncipovány na maximální hmotnost 110 kg a že plně vyhovují mým požadavkům. Při pátem užití výrobku dne 9. 2. 2017 jedna lyže po projetí přes muldy sněhu praskla. Lyže jsem dne 16. 2. 2017 reklamoval na pobočce, 6.3. 2017 mi bylo sděleno zamítnutí reklamace s oddůvodněním, že poškození bylo způsobené zatížením nad mez pevnosti. S tímto rozhodnutím jsem se nehodlal smířit a kontaktoval jsem obchodního zástupce značky Elan (a zároveň zpracovatele reklamačního posudku), z jeho vyjádření cituji:
"Tento model je určen začátečníkům a lyžařům lyžujícím v nízkých rychlostech. A lyžařům s nižší hmotností.Projetím zmrzlých muld ve vyšší rychlosti lyžařem s vyšší hmotností cca na 65 kg došlo k tomuto poškození.
Pokud na této lyži lyžoval lyžař s hmotností nad 65 kg tak pro něj tento model lyží není vhodný. Prodejce by tuto skutečnost měl znát a při prodeji zjistit schopnosti lyžaře tj. zdatnost, v jakých rychlostech lyžař lyžuje, v jakém terénu nejvíce lyžuje, jakou má hmotnost. Podle toho by měl zákazníkovi nabídnout optimální model."
Chyba je tedy evidentně na straně společnosti Sportisimo. Společnost tvrdí, že mi reklamované lyže nedoporučila a trvá na zamítnutí reklamace.
lyže Elan E-Flex
vrácení peněz, popřípadě výrazná sleva na další nákup
|
Tweet |
Pokud prodávající při prodeji zboží sdělil spotřebiteli nepravdivé informace, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku. V takovém případě je vhodné o tomto jednání prodávajícího informovat Českou obchodní inspekci. Více informací o podání podnětu je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/rady-a-informace-prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Pokud prodávající porušil svou zákonnou povinnost řádně informovat spotřebitele o vlastnostech výrobku prodávaných výrobků, mohl by spotřebitel žádat náhradu škody, které mu v souvislosti s tímto jednáním prodávajícího vznikla.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.