Počet nahlášených stížností: | 117 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Několikrát jsem vyzývala tuto společnost jak telefonicky,emailem tak i doporučeným dopisem k řádnému vyučtování plynu.Toto první vyúčtování bylo reklamováno, protože zde byl jiný výchozí stav na plynoměru.Odběr byl ve skutečnosti vyšši, ale také nebyly zahrnuty zálohy ve výši 4500:- kč.Bylo to již loni a do dnešního dne i přez urgence nic.
Prvního vyúčtování jsem se dočkala až jsem přepsala energie na jiného spotťebitele, ale přechod trval 4 měsíce.Za tyto 4 měsíce mi přišlo dOúčtováni ve výši 1393,- kč. Což je skutečná spotřeba, ale do dnešního dne nemám vyúćtovanou zálohu z roku 2016
Telefonicky jsem opět reklamovala, ale společnost bez reakce.Naopak předala vynáhání pohledávky SG Corporation s.r.o.Ta si k pohledávce přičetla 100%.
Jak přinutit tuto společnost , aby dodržovala základní pravidla.
Momentalně jsem se obrátila už i na Energetický regulační úřad.
Děkuji
Kompletní doúčtování.
|
Tweet |
Vyúčtování spotřeby plynu se obvykle provádí jednou ročně, není-li dohodnuté jiné vyúčtovací období, jak vyplývá z ustanovení § 15 odst. 1 vyhlášky č. 70/2016 Sb., o vyúčtování dodávek a souvisejících služeb v energetických odvětvích. Kromě tohoto řádného vyúčtování může spotřebitelka požádat v průběhu vyúčtovacího období i o mimořádné vyúčtování, které však bývá zpoplatněno.
Ustanovení § 16 vyhlášky č 545/2006 Sb., o kvalitě dodávky plynu a souvisejících služeb v elektroenergetice, říká, že standardem lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu je 15 dnů. Společnost dále musí do 30 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace vypořádat rozdíl v platbách zákazníka způsobeného nesprávným vyúčtováním dodávek plynu.
Za nedodržení standardu lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu poskytne společnost zákazníkovi náhradu dle § 16 odst. 3 písm. a této vyhlášky, tedy 750 Kč za každý i započatý den prodlení.
Nebude-li spotřebitelce vyhověno, má možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory mezi zákazníkem a společností (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).
Dobrý den paní Vinczeová,
Váš případ jsem s kolegyní důkladně prošetřila, proto odpovídám se zpožděním.
Na SG Corporation s.r.o. byl Váš závazek předán z důvodu neuhrazení Vašeho konečného vyúčtování ve výši 1393,-.
Co se týče zálohy z roku 2016, ve Vaší původní smlouvě je vše v pořádku. Pokud se Vám zdá, že Vám chybí zaúčtovaná platba, zašlete nám potvrzení o platbě na náš sběrný email info@stabilenergy.cz kde se kolegyně na faktruačním oddělení na situaci znovu podívá a pokud nalezne chybu vše opraví.
Děkujeme za pochopení a spolupráci.
Děkuji za vyjádření,
Vy jste mi nikdy nevyučtovali rok 2016.
Žádost o přepis jsem zaslala v září 2016.
V říjnu byla podepsaná smlouva
V listopadu zaplacená záloha 4500,-kč
Vy jste smlouvu ztratili a přepis jste udělali až od 25.1. 2017.
Takže jste těchto 4500,- nikdy nezapočetli.Já jsem vyučtování za předcházející období písemně reklamovala.Ani jste se neobtěžovali mi odpovědět.
Celou záležitost momentálně řeší Energetický regulační ústav.
Pošlu vám výpis z banky o převodu peněz na váš účet a co se týká doučtování nerozporuji 1393,-kč,Jen se domáhám svých práv.
S poravem
Dobrý den paní Vinczeová,
děkuji Vám za odpověď. Pokusíme se situaci společně vyřešit. Osobně bohužel nemám hloubkový přístup do systému. Tedy celou situaci předám na kolegyni a paní vedoucí zákaznického oddělení. Prosím Vás o zaslání výpisu s potrvzenou platbou, abych mohla předat na kolegyni. Která se na situaci podívá.
Dobrý den,
dnes jsem navštívila banku a vyžádala si o výpisy plateb.
Zjistila jsem, že platby byly dokonce vyšší.
Posílám emailem na vaši společnost.
S pozdravem Vinczeová
Dobrý den paní Vinczeová,
naše společnost v minulém týdnu obdržela Vaši stížnost, kterou jste podala na ERU: Vzhledem k tomu, aby byla komunikace jednodužší, Navrhujeme komunikovat poze prostřednictvím ERU.
Děkujeme za pochopení.
Takže jsem dostala písemné vyjádření od vedoucí pracovnice zákaznického centra paní Matouškové, že záloha byla zaplacena pod vs paní Peterkové ( předcházející odběratel a přepis probíhal od 14.9. 2016)
a oni to vlastně nevěděli, protože jim to paní Peterková nesdělila.
Pracovník Stabil Energy to musel vědět, protože mi toto číslo nadiktoval a já jsem zaplatila v domění, že platím na svůj účet.Mám totiž smlouvu od Stabil Energy ze dne 7,10.2016.
Platba odešla z účtu dne 23.11. a byla přičtena k zálohám paní Peterkové .
V další zprávě mě paní Matoušková informovala, že již nejsem jejich zákazník a ona tedy nemá co se mnou řešit.
Bylo mi sděleno , že si mám zjistit kontakt na paní Peterkovou a vymáhat peníze z ní.
Co k tomu dodat?
Postupovala jsem pokynů a Stabil energy si mnou nechal zaplatit dluh posledního odběratele.
Jestliže spotřebitelka jednala dle pokynů společnosti, nelze vůči ní v žádném případě namítat, že by nejednala správně. Spotřebitelka částku dle pokynů společnosti v takovém případě uhradila a společnost po ní nemůže částku vymáhat - jinými slovy spotřebitelka není odpovědná za nesprávný postup společnosti.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Níže Vám zasílám komunikaci, kterou zasílala vedoucí zákaznického oddělení na Energetický Regulační úřad ve věci paní Vinczeové:
Dobrý den, paní inženýrko,
platby, které paní Vinczeová zaslala ve výpise naše společnost eviduje, ale u smlouvy na paní Alenu Peterkou kde je VS 11289, který má paní Vinczeová i na výpise, který Vám poskytla.
Tato platba byla zahrnuta do vyúčtování paní Peterkové. Bohužel není v našich silách kontrolovat, zda platbu odeslala paní Peterková, nebo někdo jiný ( od toho jsou právě variabilní symboly smluv ).
Bohužel naše společnost p. Vinczeové nemůže tuto částku vrátit a ne z důvodu, že bychom nechtěli, ale z důvodu, že platba byla zahrnuta paní Peterkové Aleně ( předchozí nájemnici/majitelce ). Paní Peterková se neozvala s tím, že platbu nezasílala ona, která je zahrnuta v jejím vyúčtování. V tomto případě by měl být na místě charakter paní Peterkové, která by měla paní Vinczeové platbu vrátit, když ji nezasílala ona.
Paní Petrkové byla platba zahrnuta ve faktuře v roce 1.02. 2017 a paní Vinczeová reklamovala částku, kterou zaplatila až v roce 03/2018.
Naše snaha byla se s paní Peterkovou spojit,aby částku, která byla zohledněna ve vyúčtování navrátila paní Vinczeové. Nezdráháme se toho, aby byla částka vrácena, nic méně jednou již navrácena byla. Paní Matoušková napsala na ERU viz výše. Paní Matoušková ani žádná jiná pracovnice nedoporučila sehnat kontakt na paní Peterkovou, pouze jsme napsali, že záleží na charakteru paní Peterkové ve vrácení této částky. Vzhledem k tomu, že backoffice tuto záležitost prozkoumával se vším všudy neshledal, že by nějaká pracovnice paní Vinczeové, která nebyla majitelkou odběrného místa, aby zaslala platbu pod chybným variabilním symbolem, protože nás systém by paní Vinczeovou ani nevyhledal. Tedy si variabilní symbol musela zajistit od paní Peterkové, se kterou v tu dobu hodně komunikovala, jak nám již sama několikrát potvrdila. V tomto případě znovu opakujeme nevidíme pochybení na naší straně, protože byla platba jako zálohy zohledněna ve vyúčtování pod variabilním symbolem, který naše společnost obdržela.
Dobrý den,
v předcházející přiložené korespondenci jsem doložila, že mi bylo sděleno at´se sama spojím s paní Peterkovou a vyřídím si mnou zaplacené peníze sama.
Pracovnice Stabil energy nepíše pravdu, protože jak jsem již uvedla variabilní symbol pro platbu mi nadiktoval pracovník ne pracovnice firmy Stabil energy a už vůbec ne paní Peterková.
Při tomto telefonickém hovoru byla přítomna nezávislá osoba pan Holek,takže opravdu nevycházím z údivu, jak se snaží firma přenést svou zodpovědnost na druhé.
Ihned po nadiktování obou vs jsem dala elektronický pokyn k platbě.
Vše vzniklo se ztrátou smlouvy jak později Stabil přiznal a musel dohledávat.
Já mám na zaslání dokumentace potvrzení.
Také se mi nezdá normálni,aby firma Stabil enargy se opětovně snažila připojit elektroměr ovšem znovu na odběratele paní PETERKOVOU, o které již věděli,že tam nebydlí./mám dokument, který to dosvědčuje = pracovní příkaz/
Paní Peterková tak odběrové místo pro odběr elektriky zablokovala a moje nájemkyně paní Urbancová tak byla měsíc bez elektriky.
Toto sice nesouvisí s vyúčtováním plynu, ale dokazuje to neprofesionalitu firmy Stabil energy.
Jak tedy vyřešíte celou záležitost.?
Děkuji Vinczeová
Vážená paní Vinczeová,
k celé situaci jsme se vyjádřili dostatečně jak tady, tak ve vyjádření, které jsme poskytli ERU. K situaci se dále vyjadřovat nebudeme, jelikož jsme tak učinili dostatečně.
Na shledanou.
Dobrý den,
V závěru celého problému došlo k neoficiálnímu doučtováni z ERU, které mohu
dát svému nájemníkovi a konečně doučtovat platby za energie.
ERU mi zaslat toto vysvětlení
Cituji:
Ve všeobecných obchodních podmínkách společnosti SE se uvádí, že: „Změna odběratele v daném odběrném místě bez přerušení dodávky je podmíněna řádným ukončením předchozího smluvního vztahu. Především je taková změna pak podmíněna vyrovnáním veškerých závazků zákazníka vůči dodavateli.“
Z toho vyplývá, že pokud tedy vy převezmete dodavatele tj. Společnost Stabil energy,
tak pokud předchozí odběratel neuhradí pohledávky, tak vám po třech měsících odpojí měřidla nebo zaplatíte pohledávku za předchozího odběratele.Protože to podle jejich podmínek nelze přepsat.
UPOZOŘNUJI NA TO , ABY SE NĚKDO NEDOSTAL DO OBDOBNÝCH PROBLÉMŮ
Takže se stáváte vlastně ručitelem.
Děkuji tímto za pomoc Dtestu i ERU.
Vinczeová
Celou záležitost tedy považuji za dořešenou
prosím o uzavření případu
Na základě výše uvedeného stížnost uzavíráme.