Počet nahlášených stížností: | 27 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Mám uzavřenou smlouvu s EGD na odběr elektřiny které platnost končí 26.9.2021 .Jenže dnes mi přišel dopis , že od 1.4.2021 bude mým dodavatelem Františkuóvy energie.Před nedávnem k nám přišel člověk který tvrdil,že jsem neodpověděla na nějaký dopis a že to za mě vyřídí.Týkalo se to plynu.Začal mi vykládat ,že mi můžou vypnout plyn.Počase mi přišlo SIPO a byly tam poplatky od dvou dodavatelům. I když jsem to zaplatila stejně mi přišla pokuta 2 600 kč. od bývalého dodavatele plynu.Smlouva mi končila v dubnu , ale Františkovy energie mi začali dodávat už od 1.1.2021.Tak jsem musela zaplatit tu pokutu.Já mám 68 roků a žiju z důchodu na tu pokutu jsem si musela pujčit.Nechci už tak dopadnout podruhé.
Zrušit nového dodavatele Františkovy energie - elektřina
Zrušit plnou moc
|
Tweet |
Protože z obsahu stížnosti není možné dovodit, za jakých okolností byly smlouvy uzavřeny, nemůžeme se vyjádřit k jejich případné neplatnosti (§ 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník) nebo zdánlivosti (§ 551 a § 554 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).
Pro bližší informace doporučujeme náš článek na https://www.dtest.cz/clanek-8222/jak-na-zmenu-dodavatele-energii.
Ohledně případných smluvních pokut uvádíme, že je-li ujednání o smluvní pokutě obsažené pouze v obchodních podmínkách, je neúčinné (nález Ústavního soudu ČR sp. zn. I. ÚS 3512/11). Obchodní podmínky ve spotřebitelských smlouvách mají sloužit především k tomu, aby nebylo nezbytné do každé smlouvy přepisovat ujednání technického a vysvětlujícího charakteru, a naopak nesmějí sloužit k tomu, aby do nich v často nepřehledné, složitě formulované a malým písmem psané formě skryl dodavatel ujednání, která jsou pro spotřebitele nevýhodná a o kterých předpokládá, že pozornosti spotřebitele nejspíše uniknou.
V případě nevyřešení sporu smírnou cestou se může spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad, jenž je orgánem příslušným k mimosoudnímu řešení sporů mezi dodavateli energii a spotřebiteli. V případě další právní konzultace se lze obrátit i na naši poradnu na čísle 299 149 009, kde bude spotřebiteli v případě potřeby poskytnut bezplatný právní servis.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.