Společnost


Františkovy Energie s.r.o.

Počet nahlášených stížností:27
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#49629Uzavření nové smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 22 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.03.2021, před 4 lety

VĚRA DOČKALOVÁ

Znění stížnosti

Mám uzavřenou smlouvu s EGD na odběr elektřiny které platnost končí 26.9.2021 .Jenže dnes mi přišel dopis , že od 1.4.2021 bude mým dodavatelem Františkuóvy energie.Před nedávnem k nám přišel člověk který tvrdil,že jsem neodpověděla na nějaký dopis a že to za mě vyřídí.Týkalo se to plynu.Začal mi vykládat ,že mi můžou vypnout plyn.Počase mi přišlo SIPO a byly tam poplatky od dvou dodavatelům. I když jsem to zaplatila stejně mi přišla pokuta 2 600 kč. od bývalého dodavatele plynu.Smlouva mi končila v dubnu , ale Františkovy energie mi začali dodávat už od 1.1.2021.Tak jsem musela zaplatit tu pokutu.Já mám 68 roků a žiju z důchodu na tu pokutu jsem si musela pujčit.Nechci už tak dopadnout podruhé.


Produkt

Zrušit nového dodavatele Františkovy energie - elektřina


Požadované řešení

Zrušit plnou moc


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.4.2021 13:44, před 4 lety

Protože z obsahu stížnosti není možné dovodit, za jakých okolností byly smlouvy uzavřeny, nemůžeme se vyjádřit k jejich případné neplatnosti (§ 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník) nebo zdánlivosti (§ 551 a § 554 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).

Pro bližší informace doporučujeme náš článek na https://www.dtest.cz/clanek-8222/jak-na-zmenu-dodavatele-energii.

Ohledně případných smluvních pokut uvádíme, že je-li ujednání o smluvní pokutě obsažené pouze v obchodních podmínkách, je neúčinné (nález Ústavního soudu ČR sp. zn. I. ÚS 3512/11). Obchodní podmínky ve spotřebitelských smlouvách mají sloužit především k tomu, aby nebylo nezbytné do každé smlouvy přepisovat ujednání technického a vysvětlujícího charakteru, a naopak nesmějí sloužit k tomu, aby do nich v často nepřehledné, složitě formulované a malým písmem psané formě skryl dodavatel ujednání, která jsou pro spotřebitele nevýhodná a o kterých předpokládá, že pozornosti spotřebitele nejspíše uniknou.

V případě nevyřešení sporu smírnou cestou se může spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad, jenž je orgánem příslušným k mimosoudnímu řešení sporů mezi dodavateli energii a spotřebiteli. V případě další právní konzultace se lze obrátit i na naši poradnu na čísle 299 149 009, kde bude spotřebiteli v případě potřeby poskytnut bezplatný právní servis.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.5.2021 13:14, před 4 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.6.2021 11:50, před 4 lety

Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.