Počet nahlášených stížností: | 105 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Nedávno mi přišel dopis od dodavatele elektřiny,kterého pro mně vysoutěžila Česká srovnávácí o navšení záloh z 1950 na 4700Kč. Což je přehnané.Právě jsem si stěžoval ne ERU,tak jsem zvědavý,co z toho bude. Jak ukončit smlouvu s českou srovnávácí a začít odebírat od jiného dodavatele podle vlastního výběru nikdo neumí říct.Už jsem to řešil s MND a Centropolem a bezvýsledně. Kdyýsi jsme psla i české srovnávácí,ale nidko nikdy neodepsal.Jsou to šmejdi a Babiš není schopen je zlikvidovat.Nikdo nechce pracovat rukama,každý se snaží vydělavát podvody a okradaním druhých!!
Navíc smlouvu s doběratelem podepslai za mně bez mého vědomí a cenu mi nezafixovali.Takže se mi bude v dnešní prodražené době každý měsíc zvyšovat.Proto člověk,když v noci nemůže spát,tak jde na PC,aby ušetřil za noční levnější proud.
general Energy tarif Premium deaktiv.
Chci snížit zálohy na max. 2500Kč.
|
Tweet |
K navýšení záloh:
Výši záloh (což je nejčastější způsob platby za energie) lze změnit (i.) buď standardním způsobem - tedy klasickou dohodou stran, (ii.) anebo přes mechanismus tzv. jednostranné změny smluvních podmínek.
Pokud dodavatel přistoupí k druhé variantě a výši záloh mění jednostranně, musí celý proces jednostranné změny ceny splňovat hned několik podmínek, které dodavateli stanoví zákon (např. možnost jednostranných změn si předem vyhradit ve smlouvě, o chystané změně spotřebitele adresně včas informovat, umožnit spotřebiteli z důvodu jednostranné změny bezplatně ukončit smlouvu atd.). Má-li být společně se zálohami zvýšena i cena, je vhodné připomenout, že cenu sjednanou jako fixní/garantovanou nelze skrze mechanismus jednostranné změny navýšit (a to ani tehdy, pokud si takovou možnost dodavatel vyhradil v obchodních podmínkách).
Pokud nejsou podmínky pro jednostranné zvýšení záloh naplněny, je jednostranná změna vůči spotřebiteli neplatná a spotřebitel by měl tuto neplatnost namítat s tím, že společnost nemá na jednostranně zvýšené zálohy nárok.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při Energetickém regulačním úřadu ("ERÚ"). Více informací k mimosoudnímu řešení sporů u ERÚ je možné zjistit na stránkách úřadu: https://www.eru.cz/cs/mimosoudni-reseni-sporu.
Dále je možné obrátit se na naši poradnu na čísle 299 149 009.
Ke smlouvě s Českou srovnávací:
Česká srovnávací s.r.o. je zprostředkovatelem na trhu s energiemi. To znamená, že sama obvykle energii nedodává, pouze zprostředkuje uzavření smlouvy mezi dodavatelem a spotřebitelem. K tomu zpravidla využívá plnou moc, kterou od spotřebitele získala mimo obchodní prostory, typicky při podomním prodeji (zde upozorňujeme na to, že podomní prodejci mohou využívat nekalé a podvodné praktiky - k tomu viz většinu ostatních stížností na společnost Česká srovnávací s.r.o.). Z tohoto důvodu doporučujeme spotřebitelům plnou moc odvolat, jelikož v momentě odvolání plné moci pozbývá Česká srovnávací s.r.o. oprávnění za spotřebitele jednat ve věcech energetiky.
Dozorovým orgánem na úseku energetických zprostředkovatelů je prozatím Česká obchodní inspekce. K 1.7.2022 by tato agenda měla přejít pod Energetický regulační úřad. V případě sporu se zprostředkovatelem se tedy lze obrátit i na ADR České obchodí inspekce.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.