Počet nahlášených stížností: | 641 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 0 |
Absolutním nedorozuměním ze strany Tmobile mi přišel asi 3. měsíc po odstoupení od smlouvy e-mail od firmy, která se zabývá dluhy a dále problémy řeší s vymahači.
Když jsem ukončovala smluvní vztah v Tmobile, bylo mi řečeno, že zaplatím již pouze nastávající měsíc a bude vyřešeno. NIKDO mi nebyl schopen říct, že po mně chtějí ještě jednu platbu. Dosud mi nebyla vystavena jediná faktura za následující měsíc, nebylo mě upozorněno ani přes dopis ani přes email, telefonicky, že dlužím platbu. Proto platba nebyla uhrazena, neboť jsem o ničem nevěděla. Tímto jsem se akorát ujistila, že od této firmy už si nenechám nic udělat. Jsem velmi zklamaná z přístupu a hlavně z nedorozumění a z pochybení, které vzniklo na straně Tmobile.
S pozdravem,
P. Třeštíková
Pro příště DOSTATEČNĚ INFORMOVAT o pravidlech pro ukončení smlouvy a obeznámit klienta o tom, že neuhradil platbu zavčasu předtím, než problém předáte firmě, která řeší dluhy.
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoli částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
O neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena - tedy zmíněné "vymahače". Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat. Společnost nemůže ani žádat, aby spotřebitel zaplatil poplatek za vymáhání údajného dluhu. To vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008.
Jestliže však právní důvod existoval (resp. existuje), bude spotřebitel povinen zaplatit. Pokud však o existenci dluhu nebyl dříve řádně informován, neměla by po něm být požadována další částka (jak úroky z prodlení, tak náklady vynaložené k vymáhání). Doporučujeme tedy kontaktovat společnost s tím, že spotřebitele o dluhu neinformovala a pokusit se smírně dohodnout pouze na zaplacení dlužné částky bez dalšího.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se však rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním řízení u Českého telekomunikačního úřadu, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.