Počet nahlášených stížností: | 104 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Měli jsme zakoupený zájezd ve vyšší cenové relaci 5 hvězdičkový hotel Blue Marine & Talasso v Tunisku. Hotel neodpovídal svojí kvalitou ani službami požadované úrovni jakou jsme měli přislíbeno v cestovní smlouvě. Hotel je špinavý, ušmudlaný a zastaralý. Koberce jsou zaprášené a jídlem ani službami neodpovídá 3 hvězdičkovému hotelu. V jídelně není velký výběr, většinou to nevypadá vábně a pořád se opakuje každý den stejná strava bez chuti. Příbor naservírovaný na stole byl neumytý se zbytky zaschlého jídla po někom již předešlém před Vámi. Stoly zanedbané a neuklizené, jenom když připomenete číšníkovi tak s neochotou to setře. Zahrada hotelu velmi malá a bazén na stísněném prostoru uzavřený hlavní bránou ven na pláž přes místní komunikaci. U bazénu nefunguje žádný venkovní bar a je nutné si zajít v plavkách do hotelového baru pro nápoj. Dostat se ven na hlavní pláž je velice obtížné. Musíte projít ze strany dlouhou ponurou úzkou chodbou kde dojdete na chodník. Tam musíte přejít rušnou silnici k pláži. V době našeho pobytu byl přístup omezen kvůli místním závodům zatarasenou páskou zákazu vstupu. Museli jsme se tak zpět vrátit na hotel a jít zase druhou stranou a celý areál hotelu obejít dlouhou cestou asi 15min od příjezdového hlavního vchodu, místo pro příjezd transfer autobusů. V oficiálním popisku mají napsáno krásná písečná pláž 20 metrů, což není žádná pravda. Když už jsme se dostali na pláž tak jsme byli v šoku. Museli jsme projít hlubokou rozvoranou zeminou traktorem podobné jako na poli, kde byl jeden malý zaprášený bar s nechutným nepořádkem, který bohužel byl mimo provoz ve velmi dezolátním stavu. Na pláži spousta nepořádků, koňských a velbloudích trusů, u břehu úplně černé moře plné chaluh kde se nedalo vůbec koupat. Na pláži pro celý hotel bylo pouze 6 slunečníků a lehátek. Kdo nepřišel mezi prvními tak neměl žádné místo. Byl tam plavčík a ten si jedno z nich zabral sám pro sebe, aby na něj nesvítilo přímé slunce. Když jsme chtěli jít pár desítek metrů po pláži dále se jít vykoupat na jiné trochu lepší místo, tak nám to nedovolil a pískal píšťalkou na nás ať se zpět vrátíme do toho velmi nechutého a špinavého prostoru okolo něho. Co je podstané, chyběla na hlavní pláži toaleta, sprcha na tělo a na omytí nohou od toho zvoraného pole přes které jsme museli přejít a kousek rozbité shnilé dřevěné lávky. Plavčík pracující pro 5 hvězdičkový hotel nás odkazoval na toaletu pouze do moře nebo dlouhou cestu na hotel. Podmínky byly opravdu otřesné, máme vše nafocené a ostatní klienti si též stěžovali a chtěli okamžitou výměnu za jiný hotel. Byla nám až po víkendu centrálou Blue Style nabídnutá náhrada, hotely oficiálně nižší kategorie s dosti vysokým doplatkem navíc. Tak jsme očekávali rovnocennou náhradu ve stejné kategorií bezplatně a to bohužel nešlo. Navíc po stížnosti více klientů v hotelu najednou CK.Blue Style náhle snížil cenu zájezdu až o 69% naši zaplacené částky o několik tisíc korun a změnil oficiální hodnocení na 4,5 hvězdičkový hotel. Toto bylo jasné znamení, že hotel není v pořádku a chtějí to ještě pod cenou prodat. Jasně si uvědomují, že hotel byl velice slabé úrovně, ale z hlediska jejich byznysu se snaží vše bagatelizovat, aby nemuseli klientům kompenzovat jejich zkaženou dovolenou. Odmítnutí nám vyměnit údajně 5 hvězdičkový hotel za jiný hotel bezplatně znamená, že kvalitou ten náš nedosahuje žádnému jinému hotelu v Hammametu, což oni finanční stránku si velmi dobře uvědomují a tak chtěli vždy jen doplatit u levnějších hotelů. Popírají pravdu, ale o další peníze navíc se zajímají, což je zcela z našeho pohledu v rozporu s dobrými mravy a zavání hamyžností CK Blustyle s neochotou něco vůbec řešit nebo jednoduše odbýt klienta zamítnutím reklamace.
Neoprávněné zamítnutí reklamace a bagatelizování našich pravdivých skutečností s velkou lhostejností ze strany CK Blue StyleStyle
Z hlediska toho, že už této CK po našem velkém zklamání nedůvěřujeme tak očekáváme než slevový voucher raději finanční kompenzaci za zkaženou dovolenou.
|
Tweet |
Neměl-li zájezd vlastnosti, o nichž pořadatel spotřebitele ujistil nebo které spotřebitel vzhledem k nabídce a zvyklostem důvodně očekával, měl by pořadatel zajistit nápravu, pokud byla možná a pokud by si nevyžádala neúměrné náklady. Nezjednal-li pořadatel nápravu ani v přiměřené lhůtě, kterou mu spotřebitel určil, může si spotřebitel zjednat nápravu sám a pořadatel mu nahradí účelně vynaložené náklady.
Měl-li zájezd vady, vytkl-li je spotřebitel bez zbytečného odkladu a určil-li k tomu přiměřenou lhůtu k odstranění vady, má spotřebitel dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vad. Existenci vad je nutné doložit (např. foto nebo video záznam). Nevytkl-li spotřebitel vady zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, právo na slevu mu vůbec nevznikne, proto doporučujeme jednat vždy co nejdříve.
Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.evropskyspotrebitel.cz/files/frankfurtska-tabulka.pdf. Více informací ohledně problematiky zájezdů je možné také vyhledat na adrese www.dtest.cz/clanek-5233/na-co-nezapomenout-pri-reklamaci-zajezdu nebo na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu.
Uzná-li podnikatel reklamaci jako opodstatněnou je povinen vrátit spotřebiteli přiměřenou část kupní ceny zájezdu. Podnikatel by měl bez dalšího vrátit stanovenou část kupní ceny v penězích. Podnikatel může vystavit spotřebiteli poukaz na další služby pouze v případě, kdy s vystavením poukazu spotřebitel výslovně souhlasí. Není možné spotřebiteli vnutit poukaz proti jeho vůli.
Jestliže podnikatel reklamaci neuzná, doporučujeme spotřebiteli rozporovat reklamaci písemně a požádat podnikatele o posouzení reklamace znovu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.