Společnost


Geis CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:258
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#7109Nezájem řešit poškození obalu zásilky přepravou a tím poškozené zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 19 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.06.2015, před 10 lety

Danuše Chocenská

Znění stížnosti

24.6.2015 v 11:37 hod.přijel s mou zásilkou (dětské kolo Olpram zakoupené v Mall.cz) přepravce firmy Geis.Zásilku přebírala dcera.Balík měl řidič na korbě auta a chtěl potvrdit převzetí. Dcera chtěla vidět krabici,zda není nikde poškozená a řidič jí ukázal boky delší strany krabice a řekl,že jenom na jednom delším boku je vytlačený hrbolek asi od čepu kola a na druhém delším boku je karton proražený karton taky asi od čepu.Předávací protokol jí dal podepsat ještě v momentě,kdy krabice byla v autě.Předávací doklad dceři nedal a řekl,že všechny doklady má uvnitř krabice.Dcera řidiče požádala,zda by ji vzal krabici do domu k výtahu,tak jí řidič vyhověl.(Obsah v krabici byl uvolněný a bylo slyšet,jak vše volně "lítá" v krabici)Po chvilce,když řidič odjel,tak dcera zjistila,že na úzkém boku je krabice na dvou místech protržená.Ihned volala v 11:55 hod.řidiči oznamovala mu poškozený obal zásilky a žádala ho,aby se vrátil.Řidič odmítl,že už se nevrátí a řekl že dodavatel zásilku špatně zabalil.Otvorem v protržení nasvícené baterkou je vidět,že je poškozený lak na blatníku a pohmatem je znát naprasklý blatník,ostrá hrana blatníku.Protrženým otvorem a oválnými úchytnými otvory je vidět,že zásilka není opatřena obalem a zajištěná ochranným polystyrénem, aby zboží uvnitř volně nelítalo.Volala jsem zákaznické centrum Mall, kde mi sdělili, že mám volat přepravce na č. 951277777.Telefonní č.s počínající číslicí 9 jsem volat nechtěla, napsala jsem tedy e-mail jak dopravci Geis,tak prodejci Mall a žádala jsem o okamžité odvezení vadného zboží a sdělila jsem,že očekávám,že kolo uvnitř krabice bude řádně zabalené a zajištěné polystyrénem.Prodejce Mall mi nabídl 3 možnosti: buď jim balík zaslat zpět poštou (krabice má rozměry 125x64x21cm a váží s obalem minimálně 15 kg),Nebo odvézt na nejbližší prodejnu Mall (z Teplic do Ústí n.L.)což nejde,nemám auto a za třetí slevu 300 Kč na příští nákup v Mall, což také odmítám. Chci pro vnoučka k narozeninám nové, nepoškozené kolo. Krabici jsme dosud neotevřeli,netušíme proto rozsah celého poškození zásilky.
S dcerou se doma střídáme,aby byl někdo doma,až si dopravce přijede pro poškozenou zásilku a přiveze novou nepoškozenou. Odpovědnost za poškození zboží nejspíš dopravce odmítá,protože jsem před chvílí dostala e-mail,ve kterém mi sděluje, že:s touto reklamací se, prosím, obraťte na odesilatele zásilky, u kterého jste si zboží objednala, tj. Mall Cz, a který je plátcem přepravy, tudíž je naším klientem.


Produkt

poškození krabice a obsahu zásilky - dětského jízdního kola Olpram


Požadované řešení

Přepravce Geis CZ by si měl převzít zpět zásilku, která byla poškozena přepravou.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.6.2015 13:57, před 10 lety

V případě poškození zboží při přepravě zásilky se musí spotřebitel vždy obracet na podnikatele, se kterým uzavřel kupní smlouvu ohledně poškozeného zboží, tj. na prodejce. Spotřebitel je v právním vztahu ohledně poškozeného zboží jedině s prodejcem, nikoli však s přepravcem. Přepravce jakožto zasílatel je v právním vztahu pouze a jedině s prodejcem kola jakožto odesílatelem zboží (tzv. příkazce § 2471 občanského zákoníku) na základě smlouvy zasílatelské (v tomto konkrétním případě právní vztah mezi dvěma podnikateli), nikoli se spotřebitelem jakožto příjemcem zasílaného zboží.

Z tohoto důvodu doporučujeme obrátit se s nároky z vadného plnění z uzavřené kupní smlouvy na prodávajícího. I v případě, že poškození zboží vzniklo právě až při přepravě, odpovídá prodejce za to, že zásilka je v pořádku doručena a předána. Jakým způsobem si případné nároky vyřeší prodejce s přepravcem, je záležitostí obchodněprávního vztahu mezi zasílatelem a příkazcem.

Za dodání bezvadného zboží odpovídá tedy prodávající. Pokud spotřebitelce nebylo dodáno bezvadné zboží, jedná o tzv. nesplněnou jakost při převzetí dle § 2161 ve spojení s 2169 občanského zákoníku. Před možnými námitkami prodávajícího ohledně toho, že poškození nezpůsobil on, spotřebitele chrání ustanovení § 2161 odst. 2 občanského zákoníku. Pokud spotřebitel oznámí poškození nebo jakoukoliv vadu do šesti měsíců od převzetí zboží, má se za to, že věc byla vadná či poškozená již v okamžiku převzetí, ledaže se prodávajícímu podaří prokázat opak. Za důkaz opaku nelze považovat potvrzení přepravce o tom, že zásilka byla předána v pořádku. Takovýto doklad má v naprosté většině případů maximálně charakter potvrzení neporušenosti vnějšího obalu zásilky, což k prokázání toho, že zboží bylo předáno v pořádku, nedostačuje.

Jedná se o klasické reklamační řízení, na jehož vyřízení má prodávající nejzazší lhůtu 30 dnů. Účelně vynaložené náklady spojené s oprávněnou reklamací, například i náklady na dodání vadného zboží k prodejci k zahájení reklamačního řízení, je prodávající povinen na základě žádosti kupujícího proplatit. Pokud se jedná o účelně vynaložené náklady spojené s oprávněnou reklamací, je prodávající povinen tyto náklady na základě žádosti kupujícího proplatit. Účelně vynaloženými náklady jsou náklady, které musí spotřebitel nezbytně nutně vynaložit k tomu, aby mohl reklamaci uplatnit. Jedná se obvykle o náklady na cestovné, poštovné, rovněž i znalecký posudek.

Další možným zákonným postupem, který lze ze strany spotřebitele uplatnit v tomto konkrétním případě u prodejce zboží, je odstoupení od smlouvy uzavřené distančním způsobem (na dálku) bez uvedení důvodu a bez jakékoli sankce do 14 dnů od převzetí zboží. V případě, že podnikatel nepoučil spotřebitele o právu na odstoupení, prodlužuje se lhůta k odstoupení na jeden rok a čtrnáct dnů. Pokud však v jejím průběhu dodatečně poskytne poučení, začíná tímto okamžikem běžet nová čtrnáctidenní lhůta. Odstoupit od kupní smlouvy může spotřebitel i v případě, že zboží dorazilo poškozené. Stejně tak nezáleží na tom, zda zboží již rozbalil či vyzkoušel. Jakákoli tvrzení prodávajícího či smluvní ujednání v obchodních podmínkách tvrdící opak (např. ustanovení, dle kterého si spotřebitel měl zboží ihned při převzetí zkontrolovat a případné poškození namítat v několika málo hodinách či dnech) jsou bez právního významu a nepřihlíží se k nim.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.10.2015 10:07, před 9 lety

Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.