Počet nahlášených stížností: | 144 |
Z toho za letošní rok: | 18 |
Stále v řešení: | 3 |
Včera, 2. 11. 2%04, jsme se s dětmi vraceli z Drážďan. Na spoj Flixbus (č. 264), který měl odjet ve 20:20, jsme měli řádně zakoupené jízdenky s místenkami v ceně 1 735,- (4 os vč. 2 dětí); na označeném stanovišti poblíž drážďanského Hlavního nádraží určeném mj. pro mezinárodní dopravu + Flixbus jsme byli již ve 20:00. Spolu s námi čekala ještě jedna slečna. Očekávaný spoj ale nedorazil - resp. kolem 20:20 kolem nás autobus linky 264 s pražskou značkou projel bez zastavení. Čekali jsme tedy na spoj následující, který přijel ve 20:50. Nepříliš ochotný řidič hovořící nepříliš dobrou češtinou nás byl ochoten do téměř prázdného autobusu vzít jen tehdy, zaplatíme-li nové jízdné, které bylo navíc vyčísleno na násobnou částku oproti původní - 189 EUR. I dětem do 14 let byla navíc naúčtována plná cena bez slevy ve výši 46,99 EUR/os. (!).
Nejen tedy, že nám nebyla poskytnuta služba, za kterou jsme si předem řádně zaplatili, ale ještě jsme byli nuceni za její - námi nezaviněnou - náhradu uhradit více než dvojnásobnou částku.
Stížnost budu současně adresovat i samotné společnosti Flixbus.
Ke své stížnosti přikládám obě jízdenky i screenshot z google maps dokládající, že jsme na stanovišti u Hlavního nádraží (Hauptbahnhof; Dresden Central station) byli od 20:00 do 21:05.
Stížnost na spoj 264 z Drážďan 1. 11. 20:20, který nezastavil, a na povinnost následně uhradit za novou jízdenku násobnou částku.
Žádám urychleně vrácení peněz za nákup náhradní jízdenky na spoj Flixbus Drážďany-Praha 1. 11. 2024 v 20:50 ve výši 189 EUR.
|
Tweet |
Není-li služba poskytnuta nebo není-li poskytnuta ve sjednané kvalitě, doporučujeme spotřebiteli, aby uplatnil reklamaci. Reklamaci je možné podat mimo jiné v písemné formě například doporučeným dopisem s dodejkou. Dopis bude adresován společnosti FlixBus CZ s.r.o., Havlíčkova 1029/3, 11000 Praha.
Stížnost je možné a vhodné adresovat také přímo společnosti FlixBus CZ s.r.o., což je možné učinit tapříklad skrze kontaktní formulář (zde: https://help.flixbus.com/s/article/PSSP-Můj-autobus-nedorazil-musela-jsem-si-zařídit-alternativní-cestu-Mohu-požádat-o-vrácení-peněz?language=cs).
Při zakoupení jízdenek u řidiče by společnost měla fakturovat cestujícím jízdenky dle ceníku. Pokud by byla účtována jiná cena, mohlo by se jednat o bezdůvodné obohacení. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.