Počet nahlášených stížností: | 172 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 4 |
Určitě byla katastrofa a tímto bych chtěla podat stížnost na informace ohledně prvních dvou dnů, všichni z Brna nevěděli po příletu vůbec nic, poslali nás do autobusu který všichni hledali a běhali s kuframa sem a tam a všichni se nás ptali na hotel který nikdo nevěděl (já se naj informovala i den před odletem a nikdo pořád nic nevěděl) a po nastoupení do autobusu jsme dostali brožuru ohledně pobytových zájezdů a vůbec nic ohledně naší dovolené. Po příjezdu na hotel jsme stále my z Brna nic nevěděli a všichni jsme si mysleli že brzy ráno budeme odjíždět na loď. Až jeden pán vzal telefon průvodci který nám vůbec nic neřekl ani anglicky ani česky a volal aby něco zjistil a nakonec jsme se dozvěděli že budeme odjíždět až obden. Celá naše skupina byla z toho hodně špatná že nemáme žádné informace a kdyby jsme se neinformovali sami, tak by nikdo nevěděl kdy máme vůbec začít náš pobyt na lodi. Myslím že jsi zasloužíme kompetenci nebo to budu řešit dál a jinak. Děkuji za odpověď.
Hromková Alena
***
Náhrada za problémy.
|
Tweet |
Pořadatel je dle § 2529 občanského zákoníku povinen sdělit spotřebiteli nejpozději sedm dnů před zahájením zájezdu podrobné a pro zákazníka důležité údaje o všech skutečnostech, které zná, nejsou-li již obsaženy ve smlouvě nebo v potvrzení o zájezdu, anebo v katalogu, který zákazníkovi předal. Jedná se zejména údaje o plánovaných časech odjezdu, popřípadě o lhůtách pro odbavení, plánovaných časech zastávek, dopravním spojení a příjezdu. Spolu s těmito údaji předá pořadatel zákazníkovi v téže lhůtě taktéž nezbytné stvrzenky, poukázky a přepravní doklady, zejména letenku, poukaz k ubytování nebo stravování, doklad nutný pro poskytnutí fakultativních výletů nebo jiný doklad, jehož je pro uskutečnění zájezdu třeba.
Pokud spotřebitel cestovní pokyny neobdrží, je vhodné se s danou situací obrátit co nejdříve na pořadatele zájezdu, aby sjednal nápravu.
Podle § 2537 odst. 2 musí zákazník vadu zájezdu vytknout bez zbytečného odkladu pořadateli zájezdu. Vadou zájezdu se přitom rozumí situace, kdy některá ze služeb cestovního ruchu zahrnutých do zájezdu není poskytována v souladu se smlouvou.
Dle ustanovení § 2538 odst. 1 občanského zákoníku platí, že vyskytnou-li se po odjezdu podstatné vady zájezdu, nabídne pořadatel bez dodatečných nákladů pro zákazníka vhodné náhradní řešení, pokud možno stejné nebo vyšší jakosti, než jaká byla sjednána ve smlouvě, aby zájezd mohl pokračovat.
Reklamace musí být pro spotřebitele vyřízena bezplatně, a pokud prodávající reklamaci uzná, má spotřebitel také dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací.
Spotřebitel může podat písemnou reklamaci zájezdu s nárokem na slevu po návratu z dovolené. Právo na slevu se promlčí nejdříve za dva roky, ale reklamaci je nutné uplatnit co nejdříve po návratu. Na její vyřízení má cestovní kancelář 30 kalendářních dnů.
Obchodník je povinen přijmout reklamaci. V návaznosti na to je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje.
S reklamací je třeba kontaktovat přímo danou společnost, nejlépe telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu.
V tomto případě by mělo být možné podpůrně použít nezávaznou tabulku slev (odkaz zde: https://evropskyspotrebitel.cz/wp-content/uploads/2017/08/frankfurtska-tabulka.pdf), kde jsou uvedené orientační slevy v procentech podle vady, která se u zájezdu vyskytuje.
Jestliže bude reklamace zamítnuta prodávajícím nebo spotřebitel nesouhlasí s výší kompenzace, je vhodné se s prodávajícím nejprve dohodnout. V takovém případě doporučujeme prodávajícímu zaslat písemný nesouhlas s vyřízením reklamace ve formě doporučeného dopisu (tzv. na dodejku) a požádat ho o opětovné posouzení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.