Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Přihlásil jsem se na jednodenní zájezd do Augsburgu, který se neuskutečnil podle sdělení CK Europar Tour pro nedostátek zájemců. Mailem mi Pepa. cz mi nabízí jiný zájed, o žádný jiný zájezd nemám zájem. Jedná se o jednání plné výtaček.
Vrátit platbu.
|
Tweet |
V případě nákupu prostřednictvím slevového portálu pepa.cz je třeba si prostudovat všeobecné obchodní podmínky, ve kterých bude uvedeno, zda-li je kupní smlouva uzavřena přímo se slevovým portálem anebo obchodníkem (prodejcem zboží či poskytovatelem služby). Pokud by byla kupní smlouva uzavřena s poskytovatelem služby musí se spotřebitel nejprve pokusit domluvit přímo s ním na poskytnutí plnění, popřípadě vrácení zaplacené částky za zrušený zájezd.
Pokud by realizace zájezdu ze strany poskytovatele služby (tj. cestovní kanceláře) byla podmíněna dosažením minimálního počtu účastníků, musí být tato skutečnost uvedena v cestovní smlouvě. Zároveň by v ní měla být i uvedena lhůta, ve které nejpozději musí cestovní kancelář informovat o zrušení zájezdu z důvodu nedosažení minimálního počtu zákazníků.
Právo na uhrazení penále ve výši 10 % z ceny zájezdu při zrušení zájezdu jeho pořadatelem ve lhůtě kratší než dvacet dnů před jeho zahájením má spotřebitel dle § 2535 odst. 1 občanského zákoníku. Této zákonné povinnosti se lze zprostit pouze v případě, kdy pořadatel prokáže, že zájezd byl zrušen vzhledem k vyšší moci nebo v souladu s § 2528 odst. 1 občanského zákoníku (podmínkou uskutečnění zájezdu je dosažení určitého počtu zákazníků, přičemž to zároveň pořadatel musí výslovně uvést v potvrzení o zájezdu a uvést i lhůtu, ve které musí nejpozději zákazníkovi oznámit zrušení zájezdu). Ke smluvním ustanovením, která směřují proti ochraně spotřebitele, se nebude přihlížet
V případě, že pořadatel zájezdu zrušil objednaný a zaplacený zájezd před odjezdem z důvodu nenaplněné kapacity, a byla-li mezi smluvními stranami uzavřena dohoda o vrácení zaplacené finanční částky za neuskutečněný zájezd, uplatní se obecná úprava odstoupení od smlouvy dle § 2001 a následující. Platí, že smlouva se ruší od počátku a strany zrušené smlouvy si mají vrátit, co si navzájem plnily dle pravidel o vydání bezdůvodného obohacení (§ 2993).
Všeobecné obchodní podmínky CK EuropaTour (poskytovatele služeb)uvádí v čl. VI odst. 2, že CK má právo:
a) přesunout zájezd na nejbližší možný termín v případě:
•nedostatečného počtu účastníků (autobus se nenaplní více než 40 osobami),
•zrušení autobusové dopravy ze strany dodavatele dopravy,
•nepředvídatelných vlivů (počasí, politická situace v cílové destinaci),
•dalších okolností, které objektivně CK nemůže ovlivnit a které jsou způsobeny bez jakéhokoliv přičinění CK.
O přesunutí konkrétní akce je CK povinna neprodleně informovat zákazníka nejpozději 3 dny před termínem zájezdu. Dále je CK povinna nabídnout zákazníkovi nejbližší možný termín. V případě, že CK nemá další termín, je povinna navrátit prokazatelně zaplacenou částku zpět klientovi. V případě nabídnutí dalšího termínu a storna ze strany klienta se bude postupovat dle čl. VII. Storno podmínky.
Je třeba si prostudovat obchodní podmínky slevového portálu, jestli neručí za dodavatele a v případě odstoupení od smlouvy či v případě neposkytnutí zaplacené služby, by pak mohl spotřebitel vznášet nároky na vrácení peněz u něho. Velké slevové portály toto umožňují, ale je nutné si to ověřit v obchodních podmínkách. Bude-li uvedena tato možnost, tak bude postup stejný jako výše uvedený, ale vše bude adresováno slevovému portálu. Na stránkách portálu http://www.pepa.cz/podminky-reklamace-voucheru deklaruje provozovatel portálu spolupráci při řešení problémů s poskytováním služeb.
Dobrý den, pane Chalupo, celou situaci jsem ověřila, CK Vás informovala, že z Vaší strany byla rezervace zájezdu provedena s prodlevou a bohužel již mají obsazenou kapacitu zájezdu. My jsme Vám na žádost o storno nabídli výměnu voucheru. Samozřejmě ovšem pokud s nabídkou výměny nesouhlasíte, akceptujeme vrácení financí zpět na Váš účet. Pouze Vás prosím o zaslání vyjádření zpět do e-mailu, ve kterém jsme Vám zaslali naší nabídku výměny, že s nabídkou nesouhlasíte a požadujete vrácení financí. Toto vyjádření od Vás písemně neevidujeme. Děkuji Vám a omlouváme se za komplikace, Budková Petra, Bregosan Plus s.r.o.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.