Počet nahlášených stížností: | 10 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Společnost mi nabídla odkup mé pohledávky. Podepsali jsme plnou moc a prohlášení, ve kterém se smluvně zavázala, že pokud pohledávku ve stanoveném termínu ode mne neodkoupí za dohodnutou cenu, vrátí mi zpět složenou garanční zálohu. Poslal jsem společnosti výzvu o vypršení plné moci a výzvu k navrácení složené zálohy. Pak jsem společnosti odeslal 1.upomínku a 2.upomínku s upozornění, že využiji svého zákonného práva na vymáhání dlužné částky a podám stížnost na ČOI, Živnostenský úřad a podám trestní oznámení. Žádná z mých upomínek ani varování nepřineslo jakékoliv reakci ze strany společnosti.
Odkup pohledávky - podvod & zpronevěra
Náhrada škody
|
Tweet |
V tomto případě záleží na obsahu uzavřené smlouvy. Předpokládáme, že se bude jednat o smlouvu příkazního typu. Charakteristickým znakem těchto smluv je výkon určité činnosti spočívající v obstarání záležitosti bez zaručeného výsledku. Taková činnost je vykonávána ve prospěch příkazce a na jeho riziko. Příkazce je povinen zaplatit odměnu, i když výsledek nenastal, ledaže byl nezdar způsoben tím, že společnost porušila své povinnosti. Hotové výdaje a účelně vynaložené náklady se hradí, i když se výsledek nedostaví. V takovém případě by ale mělo dojít k jejich vyúčtování dle skutečně odvedené činnosti. Společnost měla postupovat podle svých schopností, přičemž měla využít každého prostředku, kterého vyžadovala povaha obstarávané záležitosti.
Pokud je takové ujednání (vrácení složené garanční zálohy) obsahem smlouvy, oprávněné straně svědčí při splnění ve smlouvě uvedené podmínky právo na plnění dle dohody.
Primárně v tomto případě doporučujeme konzultaci s advokátem. Je možné, že dojdete i k tomu závěru, že se jedná o trestný čin podvodu, kde by bylo vhodné podat trestní oznámení.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.