Počet nahlášených stížností: | 466 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 8 |
V HM Poděbrady vždy chybí akční zboží a to nejen akční kachna mražená.
Na dotaz proč je nedostatek akčního zboží , bylo odpovězeno pracovníkem HM ,
že mají zákaz při objednávání zboží z důvodu ztrát od LPS mng. Rakovské a totéž se děje na celé oblasti okolo Poděbrad.Pokud Poděbrady nepatřily pod tuto oblast tak , bylo v HM zboží vždy dostatek.
Kachna mražená nebybyla již rok dostupná pokud je akce,
Jistě máte dost schopných mng.kteří dokáží takové situace zvládat aniž by jim,
neschopní lidé ,jako je p.Rakovská zasahovbali do jejich kompetencí.
|
Tweet |
Pokud se nejedná přímo o akci formulovanou v letáku "do vyprodání zásob", zboží by mělo být na prodejně k dispozici po celou dobu trvání takové akce, pokud je časově omezena. Minimálně by měl personál obchodu být schopný spotřebiteli sdělit, kdy bude zboží k dispozici.
Pokud však společnost své zákazníky upozorňuje v akčním letáku, že akce je omezena do vyprodání zásob, pak takové ujednání je v souladu s § 1732 odst. 2 občanského zákoníku a tudíž možné. Slevová akce může být spojena s možností vyčerpání zásob zboží ještě před jejím koncem. Kdyby reklamní leták obsahoval tuto informaci, nebylo by povinností prodávajícího mít zboží k dispozici po celou dobu slevové akce.
Kdyby prodávající slibované zboží vůbec neměl v úmyslu dodat a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, může se obrátit na krajský živnostenský úřad, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně má možnost prodávajícímu uložit ve správním řízení pokutu.
Doporučujeme spotřebiteli obrátit se s tímto podnětem rovněž přímo na společnost prostřednictvím jejich zákaznického servisu. Společnost by měla mít zájem na tom, aby se její zákazníci rádi vraceli do prodejny, protože se v ní cítí dobře, jsou spokojení s nabídkou zboží a zákaznickými službami. Stížnosti na chování konkrétních zaměstnanců by měly směřovat přímo k jejím nadřízeným.
Bezplatná zákaznická infolinka: 800 222 555, PO - PÁ: 8:00 - 20:00, info@itesco.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.