Počet nahlášených stížností: | 606 |
Z toho za letošní rok: | 66 |
Stále v řešení: | 17 |
Zajimalo by mě, jak je vůbec možné lhat zakaznikum takovym zpusobem,jako to dělá Vaše spolecnost Kaufland.
Z jakeho důvodu si muzete dovolit uvadet ve sve televizni reklame, že vami prodavane vyrobky jsou od ceskych dodavatelu, kdyz 99% vami nabizeneho zbozi je puvodem z Polska ci jinym zemi, ale převážně z Polska?
Napriklad mnou zakoupena vejce, na jejichz obalu je psano Česka vejce, ale dle kodu, jez je uveden na kazdem vejci, jsou puvodem z Polska.
Přijde Vam to normální? Konkretne tím nemam namysli určitou prodejnu, nybrz cely retezec prodejen Kaufland!
Nelhat zakaznikum....
|
Tweet |
Kód na skořápce je něco jako rodné číslo nosnic, od nichž konkrétní vejce pochází. První číslice – může to být nula až tři - označuje způsob chovu nosnic. Nula je vyhrazena biovejcím z ekologického zemědělství, jednička znamená vejce nosnic ve volném výběhu a dvojka je pro vejce od nosnic v halách na podestýlce. Trojku mají vejce od nosnic v klecovém chovu v halách. Poté následuje země původu vajec, Česko má zkratku CZ, Německo DE, Polsko Pl apod. Kód uzavírá identifikační číslo chovatele, jinak řečeno drůbežárny.
Protože s vejci se v EU čile obchoduje a ne vždy do cílového státu putují v malospotřebitelském obalu, najdeme informaci o zemi původu nikoli na krabičce, ale pouze na skořápce. Klíčovou informaci o původu vajec musí spotřebitel hledat pouze na skořápce zakoupených vajec. Systém označování vajec je pro spotřebitele matoucí, avšak potravinářským předpisům v současné době neodporuje. Unijní legislativa na jedné straně říká, že hranice členského státu smí překročit pouze vejce označená, na druhé straně však umožňuje, aby se dovážela nevytříděná. V praxi to znamená, že označená zahraniční vejce nechá na českém území obchodník vytřídit a zabalit ve veterináři schváleném provozu, jehož registrační číslo pak umístí na obal.
Spotřebitelka může však podat podnět Státní veterinární správě, která vykonává dozor v oblasti potravin živočišného původu, tedy i vajec, zda-li v daném případě nedošlo k porušení předpisů na ochranu spotřebitele. Lze použít následující odkaz pro zadání podnětu: http://eagri.cz/public/web/svs/portal/zakladni-informace/kontakty/
Vážená paní,
děkujeme za Váš podnět. Rádi bychom ho s Vámi dořešili k Vaší spokojenosti. Nebude-li Vás to obtěžovat, kontaktujte nás prosím na naší bezplatné zákaznické lince 800 165 894 nebo e-mailem na service@kaufland.cz.
Zákaznické centrum, Kaufland Česká republika v.o.s.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.