Počet nahlášených stížností: | 440 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
z Vašeho letáku jsem vyčetla, že pouze v neděli 6.3.2016 budete mít akci
na bonbonierku TOFFIFEE, kterou jste měli mít za akční cenu 27,90.
Vypravila jsem se tedy v neděli přes celé město na Severní Terasu, abych svým třem vnoučatům zakoupila slíbené bonbóny. Do prodejny jsem dorazila kolem 12.30 hodin.
K mému nemilému zjištění jsem na místě zjistila, že reklamované bonony
vůbec nemáte. zeptala jsem se prodavaček, zda je budete doplňovat, ale bylo mi sděleno, že Toffifee nezajistilo v dostatečném množství vedení podniku.
To mne dost naštvalo, že lákáte lidi, aby zbytečně absolvovali cestu k Vám a doufáte, že když není to co jsme chtěli, nakoupíme u Vás určitě alespoň něco jiného, co jsme nechtěli.
Když máte akci na něco jen jeden den, je drzost nemít toto zboží po celý den, natož nemít jej už dopoledne.
To mne ná Vás mrzí.
Vyměňte vedení
|
Tweet |
Pokud se nejedná přímo o akci formulovanou v letáku "do vyprodání zásob", zboží by mělo být na prodejně k dispozici po celou dobu trvání takové akce, pokud je časově omezena. Minimálně by měl personál obchodu být schopný spotřebiteli sdělit, kdy bude zboží k dispozici.
Pokud však společnost své zákazníky upozorňuje v akčním letáku, že akce je omezena do vyprodání zásob, pak takové ujednání je v souladu s § 1732 odst. 2 občanského zákoníku a tudíž možné. Slevová akce může být spojena s možností vyčerpání zásob zboží ještě před jejím koncem. Kdyby reklamní leták obsahoval tuto informaci, nebylo by povinností prodávajícího mít zboží k dispozici po celou dobu slevové akce.
Kdyby prodávající slibované zboží vůbec neměl v úmyslu dodat a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, může se obrátit na krajský živnostenský úřad, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně má možnost prodávajícímu uložit ve správním řízení pokutu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.