Počet nahlášených stížností: | 222 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobry den zakoupila jsem si v obchode CCC boty nosila jsem je jen na podzim a posleze co jsem je chtela na zimu schovat jsem si vsimla ze je popraskana podesev na cele delce obou bot plus diry v podpatcich. Sla jsem je reklamovat tedy az ted jeste jsou rok v zaruce. Myslela jsem si ze mi je tedy bud opravi nebo vrati penize protoze u jinych bot zakoupeny h jinde se mi toto taky stalo a vzdy bez problemu mi byly hned vraceny penize. V tomto obchode bohuzel ne. Dostala jsem vyjadreni ze je obuv v kvalite obvykle ( coz se mi teda nezda kdyz po pulroce noseni popraskaji podesve), a ze vady vznikly beznym pouzivanim, kdyz teda vznikly beznym pouzivanim jak je mozne ze mi reklamace byla zamitnuta!? Pokud je obuv v zaruce a vady jsou z bezneho uzivani tak snad by mi mel obchod vyhovet a boty bud opravit nebo vymenit za nove? Nelibi se mi toto jednani s timto jsem se nikdy nesetkala vzdy po roce co reklamuji boty tak vzdy mi bylo vyhoveno a penize vraceny! Jen s timto obchodem mam problem. Prosim o vyreseni, nemuzu za to ze z bezneho uzivani mi boty popraskaly. Dekuji
Vychazkova obuv Jenny Fairy WS53799 kod produktu je. 2220280210410
Bud opravit boty,kdyz jsou jeste v zaruce, a pokud nejde tato zavada opravit tak vymenit za jine boty, dekuji
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží (tedy i obuvi) v době 24 měsíců od převzetí. Odpovědnost za vady se dle občanského zákoníku nevztahuje na běžné opotřebení věci dle § 2167 písm. b) a na mechanické poškození výrobku spotřebitelem dle § 2170.
Z právní úpravy vyplývá, že prodávající může zamítnout reklamaci jako neoprávněnou pouze ze zákonných důvodů. Jedním z takovým důvodů je i to, že se jedná o opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. Jelikož prodávající tvrdí, že se jedná o tento důvod, bude nyní na spotřebiteli, aby vyjádření prodejce rozporoval. Tedy, aby prodávajícímu prokázal, že se jedná o závadu, na kterou se vztahuje záruka. V daném případě, že vady reklamovaného zboží jsou způsobeny okolnostmi, za které je plně odpovědný prodejce (tedy nekvalitním, nesprávným provedením výrobku, popřípadě použitím nekvalitních materiálů). Takovým spolehlivým důkazem bude posudek znalce z oboru.
Je pravda, že vadu výrobku nelze zaměňovat se životností a spotřebováním výrobku. Při častějším nošení se obuv opotřebuje rychleji, nežli při nošení příležitostném. Pokud by tedy bylo opotřebení obuvi nadměrné a neodpovídalo míře užívání, nejde pak o uvedenou výluku z odpovědnosti za vady, ale o vadu, za kterou prodávající musí odpovídat. Proto spotřebitel musí v tomto případě prokázat, že obuv má vadu například z důvodu nekvalitního použitého materiálu či vadného zpracování obuvi.
Pokud je spotřebitel přesvědčen, že se jedná o výše uvedený případ vady obuvi, doporučujeme znovu namítnout u prodejce nesouhlas se způsobem vyřízení reklamace s výše uvedenou právní argumentací. Pakliže však prodejce setrvá na zamítavém stanovisku k uplatněné reklamaci, bude potřebné pro úspěch ve věci rozporovat důvody uvedené v zamítavém stanovisku prodejce prostřednictvím znalce z oboru, a prokázat na základě znaleckého posudku, že vady obuvi jsou způsobeny okolnostmi, za které je plně odpovědný prodejce (tedy nekvalitním provedením výrobku, popř. použitím nekvalitních materiálů).
Reklamované vady obuvi doporučujeme se znalcem nejprve zkonzultovat a poté předat obuv k posouzení a vyhotovení znaleckého posudku. Seznam znalců je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci, kde si spotřebitel může vybrat dle oboru a kraje. Rovněž lze kontaktovat ITC Zlín - Institut pro testování a certifikace (www.itczlin.cz). Se znalcem je vhodné se předem domluvit na ceně znaleckého posudku a době jeho vyhotovení.
Vyjde-li podaný znalecký posudek ve prospěch spotřebitele, bude spolehlivě nezávislou odbornou osobou, znalcem, prokázáno, že reklamace byla důvodná. V takovém případě je značným způsobem posílena důkazní pozice spotřebitele, který se může znovu obrátit na prodávajícího (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat k úhradě po prodejci jako účelně vynaložený náklad spojený s oprávněnou reklamací, rovněž však i další související výdaje s uplatněnou reklamací (jízdné, poštovné).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.