Počet nahlášených stížností: | 372 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 3 |
Předmětem sporu se servisem je plochý televizor LG. Po zakoupení a instalaci televizoru na obraze nerovnoměrné tmavé fleky. Viditelné zejména při světlých scénách.
Reklamace uznána bez potíží a řešena formou opravy. Dle servisního protokolu výměnou panelu obrazovky.
Doma zjištěno, že i druhý panel obsahuje stejnou závadu, navíc v jednom místě flek velikosti golfového míčku s opačným problémem - výrazně světlejší flek.
Nyní na televizoru více vizuálních vad.
Opět reklamováno (tatáž závada), nyní však neuznáno.
Podle vyjádření servisu LG se jedná o vlastnost podsvícení panelu obrazovky a vše je jak má být. Tím se nabízí otázka, proč tutéž závadu vyhodnotí jednou tak, podruhé tak.
Televizor jsem na prodejně Okay odmítl převzít a na opravě trvám.
Stáří televizoru 4 měsíce a cena bezmála 20.000,-Kč
Sám jsem se obrátil na soudního znalce v oboru. Není technicky vybaven pro vyhotovení posudku.
Na jeho podnět jsem se obrátil na CIA, dále na Český metrologický institut, pod odvětví Testcom v Praze na obrazovou zkušební. Podle vyjádření Testcomu nejsou schopni požadované měření obrazovky provést.
Po opětovném kontaktu znalce možnost vyhotovení bez normy pouze porovnáním. Nutno zakoupit 3ks identického modelu televizoru. Náklady tedy 60 tis + vyhotovení znaleckého posudku.
S pozdravem Pavel Richter, Litevská 2607 Kladno
Televizor LG, model 50LF652V, výr. č. 510WRPDLB280
Oprava do požadované kvality, výměny celého televizoru.
|
Tweet |
Spotřebitel se bude nacházet v lepší výchozí pozici, pokud neuplynulo od převzetí zboží 6 měsíců. Zákon totiž říká, že u vady, která se na zboží projeví do 6ti měsíců od převzetí, platí domněnka, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku pak provádí prodávající. Ten by proto měl prokázat, že poškození zboží nemá původ ve výrobním procesu a že vadu nemohla zapříčinit nedostatečná kvalita zboží. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za dostatečné, pokud prodávající argumentuje pouhým obecným tvrzením, ale nejlépe předložením odborného posudku.
Pokud prodávající zamítne reklamaci i po předložení výše uvedené právní argumentace a své zamítavé stanovisko náležitě odůvodní vzhledem k reklamované vadě a vydá o tom písemné potvrzení spotřebiteli, měl by kupující využít možnosti obrátit se na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění zamítnuté reklamace.
Vyjde-li posudek ve prospěch kupujícího, může kupující odstoupit od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Odstoupení od smlouvy je vhodné prodávajícímu zaslat písemně, nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací.
Seznam znalců nalezne spotřebitel na stránkách www.justice.cz nebo na https://www.dtest.cz/soudni-znalci podle oboru a kraje a sám si zvolí dle svého uvážení osobu znalce. Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto spotřebiteli doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat.
Nebude-li ani po předložení znaleckého posudku spor vyřešen, je možné se svého práva domáhat před soudem. V tomto případě totiž pouze nezávislý soud může rozhodnout, na čí straně leží právo. Avšak v případě úspěchu spotřebitele, bude muset prodejce nahradit spotřebiteli všechny účelně vynaložené náklady spojené s reklamací včetně nákladů soudního řízení.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.