Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:372
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#10022Neuznaná 2. reklamace téže závady (první uznána)

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 2 dny 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.03.2016, před 9 lety

Pavel Richtet

Znění stížnosti

Předmětem sporu se servisem je plochý televizor LG. Po zakoupení a instalaci televizoru na obraze nerovnoměrné tmavé fleky. Viditelné zejména při světlých scénách.
Reklamace uznána bez potíží a řešena formou opravy. Dle servisního protokolu výměnou panelu obrazovky.

Doma zjištěno, že i druhý panel obsahuje stejnou závadu, navíc v jednom místě flek velikosti golfového míčku s opačným problémem - výrazně světlejší flek.
Nyní na televizoru více vizuálních vad.
Opět reklamováno (tatáž závada), nyní však neuznáno.

Podle vyjádření servisu LG se jedná o vlastnost podsvícení panelu obrazovky a vše je jak má být. Tím se nabízí otázka, proč tutéž závadu vyhodnotí jednou tak, podruhé tak.

Televizor jsem na prodejně Okay odmítl převzít a na opravě trvám.

Stáří televizoru 4 měsíce a cena bezmála 20.000,-Kč

Sám jsem se obrátil na soudního znalce v oboru. Není technicky vybaven pro vyhotovení posudku.
Na jeho podnět jsem se obrátil na CIA, dále na Český metrologický institut, pod odvětví Testcom v Praze na obrazovou zkušební. Podle vyjádření Testcomu nejsou schopni požadované měření obrazovky provést.

Po opětovném kontaktu znalce možnost vyhotovení bez normy pouze porovnáním. Nutno zakoupit 3ks identického modelu televizoru. Náklady tedy 60 tis + vyhotovení znaleckého posudku.

S pozdravem Pavel Richter, Litevská 2607 Kladno


Produkt

Televizor LG, model 50LF652V, výr. č. 510WRPDLB280


Požadované řešení

Oprava do požadované kvality, výměny celého televizoru.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.3.2016 12:08, před 9 lety

Spotřebitel se bude nacházet v lepší výchozí pozici, pokud neuplynulo od převzetí zboží 6 měsíců. Zákon totiž říká, že u vady, která se na zboží projeví do 6ti měsíců od převzetí, platí domněnka, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku pak provádí prodávající. Ten by proto měl prokázat, že poškození zboží nemá původ ve výrobním procesu a že vadu nemohla zapříčinit nedostatečná kvalita zboží. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za dostatečné, pokud prodávající argumentuje pouhým obecným tvrzením, ale nejlépe předložením odborného posudku.

Pokud prodávající zamítne reklamaci i po předložení výše uvedené právní argumentace a své zamítavé stanovisko náležitě odůvodní vzhledem k reklamované vadě a vydá o tom písemné potvrzení spotřebiteli, měl by kupující využít možnosti obrátit se na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění zamítnuté reklamace.

Vyjde-li posudek ve prospěch kupujícího, může kupující odstoupit od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Odstoupení od smlouvy je vhodné prodávajícímu zaslat písemně, nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací.

Seznam znalců nalezne spotřebitel na stránkách www.justice.cz nebo na https://www.dtest.cz/soudni-znalci podle oboru a kraje a sám si zvolí dle svého uvážení osobu znalce. Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto spotřebiteli doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat.

Nebude-li ani po předložení znaleckého posudku spor vyřešen, je možné se svého práva domáhat před soudem. V tomto případě totiž pouze nezávislý soud může rozhodnout, na čí straně leží právo. Avšak v případě úspěchu spotřebitele, bude muset prodejce nahradit spotřebiteli všechny účelně vynaložené náklady spojené s reklamací včetně nákladů soudního řízení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.4.2016 10:23, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.