Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Koncem roku 2015 mně odešel displej na mém notebooku,jelikož již není v záruce,tak jsem si zadal poptávku na náhradní díl na bazos.cz.Ozval se mně tento pán s nabídkou,že displej má a vymění mně ho.Dohodli jsme se,notebook jsem poslal,on poslal za cca 14 notebook opravený na zpět.Po zapnutí jsem ale zjistil,že monitor má asi o 30-40% míň jasu a je přehozeno ovládání zesvětlování a ztmavování.Kontaktoval jsem pána a domluvili se,že po Vánocích provede opravu a to tak,že vymění invertor,který za to může a je špatný.Kontaktoval jsem ho po Vánocích a od té doby slyším je sliby.Nakonec jsem mu řekl,ať ten invertor pošle a že si to podle návodu vyměním sám,jelikož trochu IT rozumím,souhlasil,ale opět jen sliby.Nakonec po konzultaci s právníkem jsem odstoupil od smlouvy,ale vzhledem k tomu,že vrácení displeje by bylo nereálné,požadoval jsem vrátit poloviční částku toho,co jsem mu zaplatil.Nesouhlasil,že mně jen pošle třetinu ceny.Nakonec jsem na to přistoupil a dal mu čas 7 prac.dnů.Podle mého očekávání,žádné peníze nepřišli a ani žádná reakce.
notebook Toshiba Satellite A350-216
Požaduji vrátit polovinu zaplacené částky,tedy 800Kč.Protože vzhledem ke znění zákonu,že když strana odstoupí od smlouvy,tak si obě strany vrací co si poskytli,takže vrátit displej je poněkud nereálné,tak požaduji poloviční částku,za kterou si nechám v servise vyměnit ten invertor tj.800Kč.
|
Tweet |
Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo (montáž náhradního dílu). Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba.
Pokud bylo dílo dokončeno, ale vykazuje vady (dílo neodpovídá smlouvě), musí spotřebitel tyto vady oznámit neprodleně po převzetí díla. Opatřil-li zhotovitel věc zpracovanou při provádění díla (v tomto případě invertor), má stran této věci, pokud se stala součástí díla, postavení prodávajícího. To znamená, že se na věc k provedení díla uplatní ustanovení o koupi zboží v obchodě.
V takovém případě má spotřebitel dva roky od převzetí věci k uplatnění práva z vadného plnění. Pokud věc nemá vlastnosti, které byly sjednány nebo které se od věci dají očekávat, má spotřebitel právo na odstranění vady opravou. Nelze-li odstranit vadu opravou, může požadovat dodání nové věci. Pokud ani to není možné, může od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněz. Byla-li věc úspěšně reklamována, má spotřebitel právo domáhat se náhrady nákladů účelně vynaložených při uplatnění reklamace. Mezi takové náklady patří i výdaje za demontáž a montáž věci.
Podnikatel je také povinen spotřebiteli vydat potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně písemného odůvodnění zamítnutí reklamace. Za porušení této zákonné povinnosti může být společnosti udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že podnikatel porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Odstoupil-li spotřebitel od smlouvy a domluvil-li se s podnikatelem, že si ponechají část poskytnutých plnění (spotřebitel si ponechá náhradní díl a prodávající část peněžních prostředků za součástky a opravu), musí spotřebitel tuto dohodu respektovat. Dodržování dohod plyne z jedné u nejpodstatnějších zásad soukromého práva "pacta sunt servanda" neboli smlouvy se mají dodržovat, která je mimo jiné zmíněna v § 3 občanského zákoníku. Pokud podnikatel svůj závazek nesplní v ujednaném termínu, ocitá se v prodlení a spotřebitel má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.