Počet nahlášených stížností: | 708 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 15 |
Dne 19.11.2015 jsem na prodejně Vodafone zakoupil telefon Vodafone Smart Prime 6, u toho se poté projevila závada odpojování od sítě a to i pokud s telefonem není manipulováno a nachází se v místě s dobrým signálem.
Dne 27.11.2015 jsem telefon reklamoval a prodejcem mi bylo sděleno, že je to u tohoto typu častá závada a že právě řeší totožnou reklamaci, reklamace byla uznána a telefon mi byl vrácen po výměně dílu SBH61970000C. Telefon ale bohužel stále vykazoval totožnou závadu.
Dne 4.1.2016 jsem telefon reklamoval se stejnou závadou, reklamace byla uznána a telefon mi byl vrácen po výměně stejného dílu SBH61970000C. Telefon se ale choval naprosto totožně a stále se odpojoval od sítě.
Dne 4.2.2016 jsem telefon reklamoval potřetí se stejnou vadou a požadoval odstoupení od smlouvy, prodejcem mi bylo naznačeno, že pokud budu na odstoupení od smlouvy trvat, je možné že se závada "neprojeví" a že bych měl požadovat opravu. Na to jsem nepřistoupil a na odstoupení trval. Nebyl jsem tedy ani překvapený když mi byl telefon vrácen s tím, že se závada neprojevila.
K závadě bych rád řekl, že to není chyba, která by se projevila jednou za týden. Telefon se odpojuje několikrát za hodinu na dobu kolem 15 vteřin, po tuto dobu se z telefonu nedá volat, neodesílají se sms a na telefon se nedá dovolat (po připojení do sítě přijde sms o zmeškaném volání), závada se projevuje při povolených sítích 3G a 4G. Při testování aplikací "2G 3G 4G TLE Network Monitor" byl telefon odpojen od sítě cca 2,5% času v době kdy s ním nebylo manipulováno a ležel na místě s dobrým signálem.
Není mi jasné, jak je možné, že v servisním středisku vidí vadu před opravou ale už ne po ní, nechápu proč ve Vodafone nedělají vše pro to aby si udrželi své zákazníky spokojené, zvláště pokud nejsou schopni telefon opravit ani na druhý pokus a o to víc že se jedná o Vodafonem brandovaný telefon.
Na základě toho, že se u tohoto typu telefonu tato závada vyskytuje a její četnosti v případě mého kusu se domnívám, že její neprojevení při třetí reklamaci není jen náhoda, a že se opravdu neprojevila záměrně a to jako systémový postup pro znechucení zákazníka a jeho odrazení od záměru odstoupení od smlouvy.
Telefon je od 4.3.2016 ve čtvrté reklamaci se stejnou závadou a stejným požadavkem na řešení. Já bohužel v dubnu opouštím na delší dobu ČR, takže pokud se závada opět zázračně neprojeví, tak si s sebou po pěti měsících od zakoupení povezu telefon s vadou a hezkou vzpomínku na český Vodafone.
VODAFONE SMART PRIME 6 SKYWALKER (VFSMARTPRIME6)
Odstoupení od smlouvy
|
Tweet |
Pokud kupující nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt odstranitelné vady po opravě nebo pro větší počet odstranitelných vad, má právo na dodání nové věci, výměnu součásti, nebo i právo od smlouvy odstoupit, a to dle své volby.
O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Není přitom podstatné, jak byla vada odstraňována. Rozhodující jsou stejné projevy vady ve vlastnostech věci.
Bude-li reklamace uznána jako oprávněná, bude moci spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit z výše uvedeného důvodu. Spotřebitel má v takovém případě také právo na náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění práva z vadného plnění dle § 1924 občanského zákoníku. Účelně vynaloženými náklady se rozumí například poštovné uhrazené za zaslání zboží k reklamaci. Žádost o náhradu nákladů spojených s reklamací je možné vyhledat na následující webové adrese www.dtest.cz/clanek-3279/zadost-o-nahradu-nakladu-spojenych-s-reklamaci.
Bude-li o reklamaci znovu rozhodnuto jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nebude souhlasit, je vhodné důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Hezký den, pane Diasi,
mrzí mě, že máte s telefonem opakovaně potíže.
Při reklamačním řízení se vždy řídíme výrokem autorizovaného servisu, který má veškerou kvalifikaci pro posouzení telefonu a jeho stavu. Pokud by aktuální reklamace dopadla stejným způsobem a vy jste byl přesvědčený, že telefon vadný je, můžete se obrátit na soudního znalce v oboru mobilních telefonů s žádostí o vypracování posudku. Přesně jak to uvádí i dTest.
S pozdravem
Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.