Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#10034Zboží poškozeno při reklamaci

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 14 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
08.03.2016, před 9 lety

Dominika Barbíriková

Znění stížnosti

Dobrý den,

2.2.2016 jsem na pobočce Alza.cz reklamovala mobilní telefon iPhone 6 a dne 23.2.2016 byla reklamace vyřízena opravou.
Při přijímání zboží z reklamace jsem si všimla novovzniklého poškození na displeji, hranách i krytu telefonu. Po upozornění na problém jsem byla odbita přijímacím technikem argumentem, že on si stav telefonu dokonale pamatuje a telefon v tomhle stavu byl již při začatí reklamace. Popis stavu výrobku při podáni reklamace jasně a prokazatelně vyvrací jeho tvrzení a stejně tak dokazuje, že telefon byl výrazně poškozen při vyřizování reklamace. Reakce vedoucího prodejny byla stejně tak zamítavá s tím, že si mám vyžádat kamerové záznamy ze servisu VSP Data a podívat se jak se s telefonem zacházelo.

Popis závady: Pukání v pravém dolném rohu displeje, telefon se přehřívá, seká se grafika, slabá výdrž baterie.

Stav zboží při podáni reklamace: jemně obitý levý horní roh, vlasové škrábance na displeji,
ťukanec ve středu displeje.
V servisu se žádné vady kromě pukáni displeje neprojevily a tak byl displej znovu osazen (přilepen).

Stav zboží při převzetí v servisu: poškrábaný displej a kryt, naražený LH roh, vrypy po obvodu

Už tady se vyskytuje poškození které dříve na telefonu nebylo - vrypy po obvodu, poškrábaný kryt. Telefon byl po celou dobu používání ve specialním koženém pouzdře a tak byl jeho stav téměř jako nový.

Novovzniklé vady při vyzvednutí reklamace: mnohočetné hluboké škrábance v rozích displeje a ťukance po celém povrchu displeje, škrábance na krytu a hranách telefonu.

Popis stavu na reklamačním protokolu slouží stejně jako fotografie zboží, no Alza.cz odmítá uznat prokazatelné nesrovnalosti v stavu při začetí a ukončeni reklamace. Podle zkušeností jiných zákazníků se taky nejedná o první takové pochybení servisu VSP Data, který Alza k opravě využívá.

Kontaktování Péče o zákazníky a prokázání poškození fotografiemi vedlo ke stejnému odmítavému stanovisku společnosti Alza.cz s tvrzením, že jsem telefon poškodila sama a ignorování faktu, že se popis stavu zboží na začátku reklamace neshoduje se stavem zboži na jejím konci.

Teď mně společnost Alza.cz a.s. nutí k převzetí poškozeného zboží bez nároku na nápravu nebo vrácení peněz.


Produkt

iPhone 6 64GB Space Grey


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.3.2016 15:33, před 9 lety

K prokázání stavu věci před reklamací slouží reklamační protokol. Podle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele musí být v tomto potvrzení uvedeno mimo jiné, co je obsahem reklamace (tedy popis věci). Pokud prodávající řádně nezaznamenal všechna poškození, která věc měla v době, kdy byla převzata k reklamaci, bude pro něj složité prokázat, že věc byla poškozena již před uplatněním reklamace. Byla-li na věci během reklamace způsobena škoda, je za ní dle § 2944 občanského zákoníku odpovědný prodávající. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se škoda v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit. Poškodil-li prodávající věc ze své svévole, nahradí poškozenému cenu zvláštní obliby.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
11.4.2016 12:57, před 9 lety

Vážená paní Barbíriková,

velmi mě mrzí vzniklá situace. Prověřovala jsem vše interně v naší společnosti a podle posledních informací se s Vámi pracovníci naší pobočky snaží naleznout vhodné řešení. Věřím, že společně najdete způsob, jak případ uzavřít k Vaší spokojenosti.

Budu moc ráda, pokud mě informujete, zda se tak opravdu stalo.

Předem děkuji a přeji pěkný den,

Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.5.2016 16:14, před 9 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.6.2016 13:28, před 9 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.