Počet nahlášených stížností: | 49 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Po vyzvednutí výše uvedeného výrobku jsem věřil ve vaši serióznost s tím,že bude vše v pořádku k plné mé spokojenosti.
Nyní medituji nad uvedeným přehrávačem co s ním?
V nabídce nebylo uvedeno, že výrobek nemá české menu!
Samozřejmě, že o tom se s obchodního hlediska pomlčí, jelikož by to mnoho zákazníků včetně mě od koupi odradilo.
Když už bych se smířil i s tím, že tento výrobek české menu nemá,tak vrchol všeho je, že postrádám i český návod. Ten německý je mi zcela na nic! Naivně jsem se domníval, že v české republice již dodavatelé ctí zákon, který nařizuje aby k výrobkům vyrobených v zahraničí byl přiložen český návod. Dalo by se přehlédnout, pokud by se jednalo o nějaký zcela jednoduchý výrobek, ale v tomto případě to není!
Je pro mne nepřijatelné, abych nějakým bádáním a pátráním se prokousával všemi pro mne užitečnými funkcemi.
Předpokládám, že návod nebyl k výrobku přiložen nedopatřením a bude mi dodatečně poslán na níže uvedenou adresu.
Pokud to není ve vašich možnostech, nezbyde mi nic jiného, než Blu-ray přehrávač vám zaslat jako reklamaci zpět.
S přátelským pozdravem Pěnička Josef
Blu-ray přehrávač Panasonic DMR-BST 750 EG 50225232808311 Objednávka 80070828
Dodatečné zaslání chybějícího návodu v češtině!
|
Tweet |
Jsou-li pro užívání věci stanovená zvláštní pravidla, je prodávající povinen dodat spotřebiteli návod v českém jazyce. Nesplnění této povinnosti může být sankcionováno ze strany České obchodní inspekce, které může spotřebitel podat podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Dodání českého návodu je povinností podnikatele dle § 9, § 10 odst. 2 a § 11 zákona o ochraně spotřebitele. Pochybení v této oblasti dává spotřebiteli právo zboží reklamovat, protože se jedná o vadu výrobku, případně od smlouvy odstoupit, pokud podnikatel nedodá český návod ani do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.
Veškeré písemnosti, podací lístky, si pro případ sporu dobře uschovat. Dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že došlá zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce reklamace, příp. odstoupení od smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci právní jednání spotřebitele účinné.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.