Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
V internetovém obchodě jsem si před objednala dva výrobky, pračku a zastřihovač vlasů, které byly označeny jako nové, pouze s "náhradním/silně defomovaným obalem"Byly dodány včera. Jinak, jak mi ještě operátor potvrdil do telefonu "tomu nic není, jen to není vhodné kvůli poškozenému obalu jako dárek".
Po prohlédnutí zastřihovače vlasů jsem zjistila, že v něm jsou zbytky jakési bílé hmoty, podle zápachu se jedná nejspíš o holící pěnu.
U pračky jsem v gumovém těsnění okolo bubnu nalezla gumičku do vlasů, dvě nahnilé patrně arašídy a plastové napichovtko na jednohubku. Navíc zásuvka na prací gel páchne po plísni.
Jsem tím velice zaskočená.
Pračka Samsung WF60F4EFW2W/LE , číslo položky 12897928. Zastřihovač vlasů Philips HC5450/15, č. položky 12892344
Požaduji vrácení peněz.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost vyplývající z § 10 odst. 6 zákona o ochraně spotřebitele předem zřetelně upozornit spotřebitele na skutečnost, že se jedná o prodej použitého zboží. Porušení této veřejnoprávní povinnosti může být sankcionováno ze strany České obchodní inspekce. Jinak se má za to, že zboží je nové.
Dodání použitého zboží v takovém případě znamená tzv. nesplněnou jakost při převzetí. Při uzavření smlouvy přes internet lze také využít práva na odstoupení ve 14 denní lhůtě od převzetí zboží.
V této situaci se tedy může spotřebitel rozhodnout a zvolit si ze dvou právních postupů. Jedním je uplatnění reklamace pro nesplněnou jakost při převzetí zboží a druhým je odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží bez udání důvodu, neboť kupní smlouva byla uzavřena na dálku po internetu.
V prvém případě uplatnění reklamace vzniká spotřebiteli právo na proplacení poštovného jako nákladu účelně vynaložené k uplatnění reklamace. Tento nárok lze uplatňovat zpětně po kladném vyřízení reklamace. Pokud tedy spotřebitel zakoupil zboží a v zákonné 24 měsíční době se na něm objevila vada, jejíž vznik spotřebitel sám nezavinil. A tato vada představuje podstatné porušení smlouvy, tj. prodávající musel vědět, že by spotřebitel věc vůbec nekoupil, kdyby pozdější výskyt této vady předvídal. Pak lze odstoupit od kupní smlouvy a žádat vrácení peněz. Spotřebitel má pak právo na úhradu nákladů, které mu v souvislosti s reklamací vznikly, tedy i náhradu účelně vynaložených nákladů na odeslání věci prodejci zpět k uplatnění reklamace.
V případě odstoupení od smlouvy bez udání důvodu se pak poštovné za odeslání zboží zpět prodejci neproplácí. Tato varianta je jednodušší, neboť nabízí rychlejší způsob řešení a není třeba řešit vady věci, nicméně právě neobsahuje ono právo na proplacení poštovného.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.