Počet nahlášených stížností: | 177 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,paní dodala padelek stroje,krabice zničená,místo zaruky a učtu v krabici byl dopis od paní z Prahy s odstoupením od smlouvy.takže zboží co se jí vrátilo pouze přeposlala dál.na Bazos.cz má učet na jistou Simonu 792400593 Kolína
nutribullet 900w
vracení peněz
|
Tweet |
Nabízení nebo prodej výrobků porušujících některá práva duševního vlastnictví se považuje za klamavou obchodní praktiku. Dozor v této oblasti vykonává Česká obchodní inspekce a celní správa, které může dát spotřebitel podnět.
Byl-li zaslán padělek, jedná se o podstatné porušení kupní smlouvy a spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit podle § 2002 občanského zákoníku. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ani ve lhůtě, kterou mu spotřebitel stanovil, zadržuje tyto peněžní prostředky neoprávněně. V takovém případě by se jednalo o bezdůvodné obohacení, neboť se prodávající obohatil na základě právního důvodu, který ale odpadl. Kdo se bezdůvodně obohatí, má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
V případě smlouvy uzavřené prostředky komunikace na dálku (například koupě zboží v internetovém obchodě) má spotřebitel právo své rozhodnutí změnit a od smlouvy odstoupit také bez udání důvodu, a to do 14 dnů od převzetí zboží.
Odstoupil-li spotřebitel takto od kupní smlouvy, prodávající je povinen vrátit mu zaplacené peněžní prostředky včetně nákladů na dodání nejpozději do 14 dnů od odstoupení, případně od vrácení zboží, které je spotřebitel povinen vrátit do 14 dnů od odstoupení. Nesplněním této povinnosti ve stanovené lhůtě se prodávající ocitá v prodlení, ze kterého plynou důsledky, které byly uvedeny výše (možnost žádat zákonný úrok z prodlení). Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení uschoval.
Podnikatelka byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.