Společnost


arvato services k.s.

Počet nahlášených stížností:9
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#10060Poplatek za diagnostiku u neuznané reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 7 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
10.03.2016, před 9 lety

Vojtěch Palme

Znění stížnosti

Koupil jsem si z druhé ruky telefon xperia z3 compact.
Vypadal jak nový a byl v pořádku, dokud jsem se nerozhodl vyzkoušet jeho vodotěsnost (má být vodotěsný do hloubky 1,5m po dobu 30 min) ponořením do sklenice s vodou.
Telefon ale přestal fungovat a po prozkoumání podobných zkušeností na internetu jsem se dobral k tomu, že se přístroji rozlepila zadní část krytu. Byla tam řada příběhů, že se to lidem stalo a že jim reklamaci uznali. Kryt jsem nadzvedl ještě víc, aby mohl telefon řádně vyschnout a abych viděl na výrobní číslo vytištěné na jinak nepřístupné baterce. A s průvodním dopisem jsem ho poslal do Arvato.
Po 14 dnech mi napsali, že ".. skrytá nezáruka z důvodu neautorizovaného zásahu a oxidace..", opravu mi vyúčtovali asi na 9 000 a zeptali se, mám-li o ni zájem.
To jsem samozřejmě neměl (nový stojí okolo 8) a ptal jsem se jich, jak je možné, že vodotěsný telefon oxiduje a o jakém neautorizovaném zásahu mluví. Místo dalšího vysvětlení se mi ale ozval kurýr, že mi ho prý veze a chce po mně 500 za diagnostiku a doručení. Mají na něco takového právo?


Produkt

IMEI telefonu je 359864061140121


Požadované řešení

Doufal jsem v opravu, nebo výměnu. Ale je fakt, že nevím, jestli s telefonem nějak špatně nenaložil předchozí majitel. Tak by mě aspoň zajímalo, jestli po mě opravdu můžou požadovat ještě další peníze?


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.3.2016 13:08, před 9 lety

V případě zakoupení věci od jiného spotřebitele, není uplatňování reklamace u původního prodávajícího (popřípadě autorizovaného servisu) v rámci záruky úplně snadné. Nedochází totiž k automatickému postoupení práv ze záruky. Smluvními stranami odpovědnými z původní kupní smlouvy jsou původní kupující a prodávající. Stěžovatel v tomto případě nákupu telefonu tzv. z druhé ruky je naopak smluvní stranou pouze původního kupujícího, z tohoto závazku není původní prodávající odpovědný, ledaže dojde k postoupení práv vyplývajících ze záruky. Práva z vadného plnění se nevážou na věc jako takovou, jedná se o práva a povinnosti smluvních stran.

K tomu, aby stěžovatel mohl zboží reklamovat u původního prodávajícího popř. uvedeného záručního servisu), by musel uzavřít s původním kupujícím dohodu o postoupení práv vyplývajících ze záruky. Postupitel (původní kupující) je povinen dlužníka (původní prodávající) informovat o postoupení pohledávky, popř. by stěžovatel musel původnímu prodávajícímu tuto skutečnost prokázat.

Doporučujeme tedy uzavřít dohodu o postoupení práv ze záruky, v opačném případě lze předpokládat, že se prodávající nebude zabývat reklamací stěžovatele, neboť stěžovatel není smluvní stranou původně uzavřené kupní smlouvy, a nárok na záruční opravu by ze zákona neměl. Tento problém může však stěžovatel vyřešit i tím způsobem, že by reklamaci podala osoba uvedená na faktuře (dokladu) o zakoupení telefonu.

Pouze za předpokladu, že mezi stěžovatelem a původním kupujícím bude uzavřena dohoda o postoupení práv ze záruky nebo že bude reklamovat vady původní kupující, uplatní se níže uvedené informace.

Reklamaci by stěžovatel měl vždy uplatňovat u prodávajícího, a to v kterékoliv jeho provozovně. Na autorizovaný servis se může stěžovatel obrátit pouze v případě, že na něj odkáže sám prodávající (např. v záručním listu, obchodních podmínkách), jinak by cenu opravy, popřípadě náklady na posouzení vady telefonu mohl servis stěžovateli účtovat.

Obecně je třeba však uvést, že reklamace nesmí být spojena s žádným poplatkem, takové ujednání by bylo neúčinné, protože by znamenalo nerovnováhu mezi právy a povinnostmi stran. Občanský zákoník dále považuje za nepřípustná smluvní ujednání omezující práva spotřebitele při uplatnění odpovědnosti za vady či odpovědnosti za škodu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.10.2016 14:12, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.