Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#1007Neuznaný nárok na odstoupení od smlouvy při 4 závadě

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

18 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
21.10.2013, před 11 lety

Michaela Bobková

Znění stížnosti

Dobrý den,
ráda bych podala stížnost na společnost Alza.cz, z důvodu neuznání nároku na odstoupení do kupní smlouvy z důvodu 4 závady.
Notebook byl zakoupen 22. 11. 2010. Od té doby mám 3 uznané reklamace. První byla 7. 11. 2011 kdy mi vyměnili chlazení a baterii. Druhá byla 18. 10. 2012 kdy vyměnili základní desku a chladič. Poslední byla 19. 10. 2012 kdy vyměnili baterii. 4. 10. 2013 jsem opět reklamovala základní desku. Jelikož se jedná o 4 závadu, sdělila jsem pracovníkovi, který reklamaci přijímal, že žádám o odstoupení od kupní smlouvy. Trvalo asi 10 minut, než mi reklamaci byl ochoten přijmout.
14. 10. 2013 mi přišel e - mail z Alzy ve kterém mi zdělili, že nárok na odstoupení od smlouvy nemám, jelikož záruka na celý notebook již vypršela. Jedinou záruku mám na základní desku. Proto je možná pouze placená oprava vadného dílu, který byl měněn 18. 10. 2012.
Má odpověď zněla, že podle Stanoviska NS CR: K zarucni dobe u vad (Cpj 40/82) mám nárok na odstoupení. Výše zmíněné stanovisko jsem jim celé poslala. Po dvou dnech mi přišla ta samá odpověď, že nárok nemám, jelikož notebook není v záruce. Opět jsem je dne 16. 10. 2013 odkázala na Stanovisko NS s tím, že opravu nechci. Do dnešního dne se nikdo neozval.


Požadované řešení

Ráda bych vše vyřešila možností odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.10.2013 11:24, před 11 lety

Vzhledem k tomu, že došlo k uznání čtyř vad, vzniká tím spotřebiteli nárok na odstoupení od kupní smlouvy dle § 622 odst. 2 zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen občanský zákoník).
Ve stanovisku Nejvyššího soudu ČSR ze dne 30.12.1982 č. Cpj 40/82, uveřejněném pod Rc 22/1983 je řečeno, že i přes to, že prodejce nenese odpovědnost za vady celého výrobku, je možné odstoupení dle § 622 odst. 2 občanského zákoníku, pokud kupující uplatnil vadu na části výrobku, která v záruční době dosud je.
Z výše uvedeného stanoviska vyplývá, že spotřebitel má v tomto případě nárok na uplatnění odstoupení od kupní smlouvy a žádat vrácení peněz, i přes to, že výrobek již není jako celek v záruce.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.11.2013 09:28, před 11 lety

Dobrý den,

děkuji za Váš podnět.

Po přehodnocení Vašeho případu, byl Váš případ znovuotevřen pod číslem SRE13235464 a byl ukončen vystavením dobropisu dne 5.11.

Omlouvám se za komplikace.

S pozdravem,

Jan Melicherík
Manažer reklamací

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
8.11.2013 13:43, před 11 lety


Michaela Bobková

Hodnocení:

Komentář: Po pár nepříjemnostech (psala jsem 5 e-mailů a pokaždé bylo ignorováno zaslané stanovisko NS) se má stížnost dostala ke kompetentnímu pracovníkovi Alzy, který ve velmi krátké době dokázal posoudit můj případ a odstoupení od smlouvy. Tímto děkuji Alze za vyřešní i portálu www.vasestiznosti.cz za pomoc při řešení daného problému.