Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 10.3.2016 jsem telefonoval v cca 15 hod. na info linku CZC se žádostí o potvrzení dodání základní desky do zítřka, tzn. 11.3.2016 kdy píši tento komentář. Operátorka mne ujistila, že pokud stihnu provést objednávku do cca 16:30 a zboží bude skladem (což podle webu bylo min. v počtu 5ks) bude druhý den doručeno.
Na základě toho jsem v dobré víře provedl objednávku u společnosti CZC a tuto obratem zaplatil. Do poznámky jsem z opatrnosti ("levá a pravá ruka") uvedl, že požaduji dodání nejpozději do pátku 11.3.2016. To byl ostatně také jediný důvod proč jsem objednávku provedl u dané společnosti na základě telefonického ujištění jejich pracovnice.
V pátek ráno 11.3.2016 jsem si na telefonu ověřoval zprávy od smluvního přepravce společnosti CZC - společnosti DPD, ale žádné jsem nenalezl.
Provedl jsem tedy opětovný telefonát na info linku CZC se žádostí o prověření toho, zda-li od nich základní deska v pořádku odešla. Operátorce jsem předal potřebné údaje a ta objednávku dohledala.
Operátorkou CZC mi bylo sděleno, že má objednávka bude doručena v pondělí 14.3 a to pak z toho důvodu, že jsem k ní připsal poznámku se žádostí o doručení do pátku 11.3.2016 a kdyby tam nebyla údajně by se to do pátku, tzn. daného termínu stihlo. Operátorky jsem se zeptal, zda-li tu absurditu vidím pouze já, nebo také ona a jestli si ze mne dělá srandu. Bylo mi znovu řečeno, že pokud bych pozámku nepřipsal zboží by dorazilo a že nechápe proč jsem ji tam psal. Na to jsem ji už v docela rozladěné náladě odvětil, aby si tedy na e-shopu upravili formulář a připsali tam, že pokud zákazník vyplní poznámku hrozí, že nebude jeho zboží doručeno v řádném termínu, nebo se spožděním.
http://www.czc.cz/asus-x99-a-usb-3-1-intel-x99/174699/produkt
Dodání v přislíbeném termínu již zřejmě nestihneme, takže na místě by byla alespoň nějaká omluva, nebo jiná forma satisfakce namísto takto absurdní argumentace.
|
Tweet |
Na přání společnosti CZC.cz s.r.o. dáváme přednostně prostor pro její vyjádření k podané stížnosti spotřebitele.
Dobrý den,
děkujeme za Váš příspěvek. V případě, že do poznámky objednávky zapíšete jakoukoliv poznámku, padá tato objednávka do ručního zpracování. Nemusí to vždy znamenat, že bude objednávka zdržena, záleží kdy se k vyřízení dané objednávky dostaneme a jak rychle je požadavek vyřešen. Je nám moc líto, že objednávka nepřišla podle Vašeho přání, paradoxně na základě této poznámky, ale skutečně není možné to zařídit jiným způsobem. Vzhledem k množství objednávek, není reálné, abychom okamžitě reagovali na vytvořenou objednávku a ihned jí zpracovali.
Děkujeme Vám za pochopení.
Dagmar Kučerová, CZC.cz
Dobrý den paní Kučerová,
děkuji za vaši odpověď. Bohužel se opět dostáváme do naprosto absurdní situace, kterou vy navíc obhajujete a to pak, že poznámka o doručení do pátku způsobuje nesplnění toho, co přislíbila vaše kolegyně na info lince. Troufám si říct, že poznámka to není nikterak náročná na analýzu. Navíc mne na tuto skutečnost nikdo neupozornil a naopak jsem byl ubezpečen, že zboží skladem při objednávce do 16:30 do pátku dorazí.
Dle mého názoru by jste vážně měli zákazníky varovat, že hrozí jednodenní prodleva v dodání pokud do formuláře na poznámky napíšou cca 5 slov jako já ("Prosím o dodání nejpozději do pátku 11.3."). Kdybych to věděl dopředu, tak u vás nikdy zboží neobjednám.
Nyní jsem kvůli tomu musel zrušit předem domluvený navazující servis s montáží a další aktivity, což mi způsobuje nemalé časové a organizační komplikace.
Prodávající má povinnost dodat zboží v termínu, na kterém se strany dohodly. V daném případě bude rozhodné, zda termín dodání byl opravdu sjednán. Pokud zaměstnankyně společnosti přislíbila spotřebiteli, že zboží bude dodáno druhý den, měla by společnost svému závazku dostát. V opačném případě se ocitá v prodlení. Pokud byl jedním z hlavních důvodů pro uzavření kupní smlouvy termín dodání zboží, vyvolává prodlení prodávajícího podstatné porušení kupní smlouvy a spotřebitel má možnost od této smlouvy odstoupit a žádat vrácení peněžních prostředků.
Pokud společnost porušila svou povinnost plynoucí z kupní smlouvy, mohl by spotřebitel také žádat o náhradu škody, která mu v souvislosti s porušením smlouvy ze strany společnosti vznikla. Spotřebitel by však musel prokázat, že mu škoda opravdu vznikla a že tato škoda byla zapříčiněna deliktním jednáním společnosti.
Dobrý den,
Váš podnět na uvedení upozornění projednáme a případně na web přidáme. Děkujeme Vám za návrh.
Nyní evidujeme objednávku jako doručenou, v případě, že je nedodržení termínu pro Vás podstatným porušením smlouvy, máte nárok na odstoupení a vrácení finanční prostředků. Pokud budete požadovat úhradu způsobené škody, prosíme o doložení podkladů.
Dagmar Kučerová, CZC.cz
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Desku používám a tudíž ji vracet nehodlám, takže můžeme případ uzavřít.