Společnost


T-Mobile Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:645
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

15%
85%
Toto skore je založeno na 20 stížnostech.

#10080Výzva k zaplacení dluhu, neshodné údaje

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.03.2016, před 9 lety

Johana Stružková

Znění stížnosti

Dobrý den,
Po šesti letech v bezdlužném stavu mi společnost MBA poslala varovný e-mail, že jsem nezaplatil částku 1.500,- a mám ji ihned doplatit. Pokud vím, nic již po dobu šesti let nedlužím, tak jsem se pro jistotu optal přímo věřitele (na kterého jsem se samozřejmě musel zeptat), což je společnost T-mobile. Vzhledem k tomu, že si nepamatuji heslo pro komunikaci s operátorem po telefonu, byl jsem odeslán na pobočku, kde mi údajně vše řeknou. Obsluha mi oznámila, že nic nedlužím, sám jsem na obrazovce viděl, že "tento klient nemá žádné neuhrazené částky". Po další komunikaci se společností MBA jsem byl vyzván k prokázání bezdlužnosti, tak jsem znovu zavolal operátora T-mobile, aby mi odeslali potvrzení o bezdlužnosti. Zajímavé je, že nyní již přes telefon vše vyřídit šlo, ale byl jsem překvapen zvláště tím, že mi nyní opravdu zadlužení potvrdili, ovšem s naprosto rozdílnou částkou, než mě upozorňovala společnost MBA, která má údajný dluh vymáhat. Rád bych tak věděl, která informace je pravdivá a proč mě
a) neupozornili již dříve (pokud vím, tak promlčecí lhůta je tři roky a žádné soudní rozhodnutí o vymáhání nebylo prokázáno)
b)proč se částky udávané věřitelem a vymahací společností liší
c)jak je možné, že když jsem bez dluhů, tak mi společnost vymahačů může posílat e-mailem informace, že dlužím a zda je to běžná praxe.
Děkuji za odpovědi.


Produkt

T-mobile, MBA, neshodné údaje


Požadované řešení

chci znát správný údaj a případně proč bezdlužného občana společnosti obtěžují výzvami k zaplacení.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.3.2016 12:27, před 9 lety

Společnost může po spotřebitelce vymáhat dlužnou částku pouze v případě, pokud k tomu existuje právní důvod. Společnost by tedy měla spotřebitelce sdělit, co bylo důvodem vzniku dlužné částky. Získá-li společnost majetkový prospěch bez toho, aby tu byl právní důvod, jednalo by se o bezdůvodné obohacení.

Pokud povinnost zaplatit dlužnou částku vznikla spotřebitelce před více než třemi lety a společnost začala svou pohledávku vymáhat až nyní (spotřebitelku nikdy před tím nekontaktovala a neinformovala ji u dlužné částce), může spotřebitelka namítat promlčení dluhu.

Nesouhlasí-li spotřebitelka s vyúčtováním služeb, měla by uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitelka oprávněna uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.

Podání reklamace nemá odkladný účinek vůči povinnosti uhradit vyúčtovanou cenu, spotřebitelka by tedy měla i přes podanou reklamaci zaplatit spornou částku a až následně se domáhat jejího vrácení. Pokud ale spotřebitelka požádá Český telekomunikační úřad o odklad této povinnosti, může úřad v odůvodněných případech rozhodnout, že podání reklamace má odkladný účinek.

V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitelka do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.

Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností.

Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním řízení u Českého telekomunikačního úřadu, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. V případě potřeby další právní konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.