Počet nahlášených stížností: | 83 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
OptiMask jsem obdržela před třemi dny, po dvou dnech je nefunkční.
Chci přístroj v zákonné lhůtě vrátit, ale nevím na jakou adresu. Není přece možné, aby firma odesílá zboží z Ameriky, když jsem zboží obdržela druhý den po objednání na internetu.
Prosím o radu, jak mám správně postupovat aby jsme věc vyřešili K oboustranné spokojenosti.
DĚKUJI
Libuše Jakubcová
60200 Brno
Navrhuji výměnu za funkční přístroj, nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
V případě, že si spotřebitelka přeje od smlouvy odstoupit v zákonné 14 ti denní lhůtě, je třeba zboží odeslat na adresu sídla společnosti, pokud společnost k tomuto účelu nesdělí adresu jinou. Nemá-li společnost kontaktní adresu v České republice, je jediným možným řešením zaslat vracené zboží na adresu v zahraničí. Pro dodržení zákonné lhůty postačí, bude-li prodejce spotřebitelem nejpozději poslední den lhůty vyrozuměn o jeho úmyslu od smlouvy odstoupit. K tomuto účelu postačí textová zpráva, doporučujeme však raději odstoupení zaslat v písemné podobě, nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou.
Odstoupil-li spotřebitel od kupní smlouvy, společnost je povinná vrátit mu zaplacené peněžní prostředky včetně nákladů na dodání nejpozději do 14 dnů od odstoupení, případně od vrácení zboží, které je spotřebitel povinen vrátit do 14 dnů od odstoupení.
Nesplněním této povinnosti ve stanovené lhůtě se společnost ocitá v prodlení a spotřebitel může požadovat i úroky z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení uschoval.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.