Počet nahlášených stížností: | 645 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U operátora jsem již 3 roky, využívám pouze internet na doma za měsíční částku 493 Kč. Nyní mi přišla smluvní pokuta na částku 1.100 Kč, dále pak poplatek za 1.upomínku 15o Kč a poplatek za 2. upomínku 180 kč, kterou jsem nedostala. Služby vždy platím on-line kartou. Ikdyž se někdy o nějaký ten den opozdím kvůli pozdní výplatě, vždy v ten daný měsíc zaplatím. Operátor mi klade za vinu, že jsem v lednu nezaplatila za službu. Já jsem si však jistá ,že jsem zaplatila, ale protože jsem dostala později mzdu, tak jsem zaplatila o něco déle a operátor tuto platbu použil na nové vyučtování. Smluvní pokuta se mi zdá nepřiměřeně vysoká vůči dlužné částce. Měla jsem za to, že obecně je strop smluvní pokuty 0,5% denně z dlužné částky tedy z 493 Kč. Mám pocit, že je pokuta v rozporu s dobrými mravy. Nikdy jsem nebyla informována, že T-Mobile účtuje takto vysoké pokuty. Smlouvu jsem uzavírala po telefonu na dálku a do dnešního dne ji ani nemám k dispozici, nebyla mi zaslána žádnou formou a nic jsem také nepodepisovala.
Pevný Internet na doma
Pokutu snížit nebo úplně zrušit
|
Tweet |
Uzavřít smlouvu telefonicky je možné. K prokázání, že smlouva byla sjednána, podnikatelé poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující veřejnou komunikační síť (dále jen „operátor“) uchovávají audio záznam hovoru, ve kterém byla smlouva sjednána. Bylo by tedy možné požádat operátora o poskytnutí tohoto záznamu, případně kopie písemné smlouvy.
Od 8. srpna 2013 je účinné ustanovení § 63 odst. 9 zákona o elektronických komunikacích, ve kterém je operátorům stanovena povinnost zaslat bezodkladně po uzavření smlouvy, která byla sjednána za využití prostředku komunikace na dálku, znění této smlouvy a to v elektronické nebo listinné formě. Lhůta pro odstoupení účastníka od smlouvy nebo její změny uzavřené mimo prostory obvyklé k podnikání nebo při použití prostředků komunikace na dálku začíná běžet dnem následujícím po dni předání těchto informací.
Spotřebiteli zároveň doporučujeme ověřit si přesnou výši smluvní pokuty, která vychází ze smlouvy či obchodních podmínek společnosti.
Je však třeba rovněž připomenout, že ústavní soud smluvní pokuty v obchodních podmínkách zakázal. Tedy co se týče smluvní pokuty sjednané v obchodních podmínkách, ta je dle rozhodnutí Ústavního soudu ze dne 11.11.2013 neplatná. Smluvní pokuta je sankce za porušení smluvní povinnosti. Platně sjednaná smluvní pokuta by musela být součástí smlouvy hlavní. Záleží v daném případě, zda-li podnikatel pokutu zmínil při nahrávaném telefonním rozhovoru při uzavírání smlouvy na dálku.
Výši smluvní pokuty lze nejlépe zkontrolovat přesným výpočtem. Spotřebitel není povinen platit částku vyšší.
Pokud spotřebitel s vyměřenou pokutou (sankcí) nesouhlasí, doporučujeme mu uplatnit její reklamaci, popřípadě se následně s námitkou proti vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad. Podání reklamace nemá odkladný účinek. Je rovněž možné podat žádost na Český telekomunikační úřad, aby rozhodl, že podání reklamace má odkladný účinek. Toto vyjádření je pak závazné i pro operátora.
Doporučujeme však uplatnit reklamaci vyúčtování prokazatelnou formou, tedy písemně prostřednictvím pošty doporučeně s dodejkou anebo alespoň prostřednictvím internetového formuláře, kdy si spotřebitel zkopíruje odesílaný obsah a potvrzení o přijetí, a to z důvodu následné možnosti spotřebitele prokázat, co bylo obsahem reklamace a kdy ji uplatnil.
Ze zákona vyplývá, že reklamaci je nutné uplatnit bezodkladně, nejpozději však do dvou měsíců ode dne obdržení vyúčtování, nedostává-li spotřebitel vyúčtování, pak ode dne poskytnutí služby, jinak toto právo zaniká. V uvedené lhůtě musí poskytovatel služby reklamaci obdržet.
Operátor je povinen reklamaci vyřídit do jednoho měsíce, je-li nutná součinnost zahraničního provozovatele, pak platí lhůta dvouměsíční. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případný spor by mohl být řešen pouze před Českým telekomunikačním úřadem, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.