Počet nahlášených stížností: | 65 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Kožené boty jsem si zakoupila v obchodě soul shoes chodov (4418 chodov soul shoes). Po 8 měsících se již na podrážce objevily díry. Boty jsem používala výhradně v interiéru, v autě a maximálně párkrát venku. Boty jsem poslala dvakrát na reklamaci a pokaždé jsem obdržela identickou odpověď s tím, že jsem boty používala příliš a proto se reklamace zamítá.
Snažila jsem se vysvětlit, že podrážka byla vyrobena z měkké gumy, která je málo elastická a to bylo příčinou poškození. Také použitý materiál, ze kterého byly boty vyrobeny, není určen k tomu, aby vydržel běžné nošení. Obchod mi však pouze zaslal boty zpět společně s reklamačním protokolem.
Jak bych měla dále postupovat? Už je to nějaký čas zpátky, prozatím jsem však nestihla kontaktovat svého právníka.
kožené timberland boty
Myslím, že by mi měli boty opravit, neboť jsou stále v záruce a příčinou poškození je vadný materiál, já jsem je úmyslně nezničila. Nemůžu jim prokázat (a ani oni mně ne), jak moc jsem boty používala.
|
Tweet |
Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Hodí se ještě doplnit, že při výběru obuvi je žádoucí sledovat označení obuvi. Jedná-li se o "modní" nebo dokonce "vysoce modní" obuv, tak by měl být každý spotřebitel na pozoru. Při volbě této obuvi je třeba počítat s řadou omezení jak při užívání bot, tak hlavně při jejich reklamaci. Pokud si takovou obuv spotřebitel vybere, má prodávající povinnost řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaného výrobku, o způsobu použití a údržby výrobku a také o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby. Je-li třeba, aby při užívání věci byla zachována zvláštní pravidla, je prodávající povinen spotřebitele s nimi seznámit. S ohledem na povahu výrobku, způsob a dobu jeho užívání je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly podány písemně.
Při porušení této informační povinnosti může být prodávajícímu od České obchodní inspekce uložena sankce za správní delikt. Podrobnější informace ohledně "modní" je možné nalézt mimo jiné také na webové adrese https://www.dtest.cz/clanek-2363/davejte-pozor-jakou-obuv-kupujete.
Dobrý den,
dle dohledaných archivních záznamů byla reklamovaná obuv zakoupena dne 7. dubna 2013, reklamace podána dne 7. září 2014.
Závěry reklamačního řízení tímto potvrzujeme.
Dále požadavku (stížnosti) spotřebitelky nerozumíme.
Děkujeme za pochopení.
Shoebox CZ s.r.o.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.