Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
V clenskych podminkach Alza uvadi, ze zakaznik se zavazuje k clenstvi na 12 mesicu. Prvni mesic je clenstvi zdarma, nasledujici mesice za 249,-. I kdyz v prubehu 12-ti mesicu sve clenstvi zrusi, bude po nem Alza.cz platby vymahat.
Ma zakaznik nejakou moznost ochrany ?
|
Tweet |
Sjednat minimální dobu, po kterou bude závazek trvat a automatické prodlužování závazku je možné ve smlouvě sjednat. Podnikatel má však povinnost ještě před uzavřením smlouvy informovat spotřebitele o nejkratší době, po kterou bude smlouva strany zavazovat. Společnost o automatickém převedení na placenou službu upozorňuje spotřebitele drobným písmem pod nabídkou služby na svých webových stránkách. Zda je takovéto sdělení dostatečné by mohl posoudit jedině soud.
Pokud by tato informace byla obsažena pouze v obchodních podmínkách, nikoliv přímo ve smlouvě, spotřebitel by mohl také namítat neúčinnost tohoto ustanovení obchodních podmínek, neboť jej nemohl rozumně předpokládat (neplatí, pokud by jej přijal výslovně).
Společnost v dokumentu Podmínky Alza Premium uvádí, že po uplynutí zkušební doby členství je spotřebitelovi automaticky zpřístupněno plnohodnotné placené členství a stržen poplatek za členství ve službě Alza Premium, pokud spotřebitel neodmítne automatickou změnu členství, což společnosti sdělí před uplynutím zkušební doby členství. Na tuto skutečnost je spotřebitel v rámci zkušební doby členství několikrát upozorněn, zejména formou e-mailu. Neodmítne-li tedy spotřebitel automatickou změnu členství na standardní včas, stává se členem služby Alza Premium alespoň na 12 měsíců. Společnost se tedy zavazuje, že bude spotřebitele o automatickém prodloužení vícekrát informovat. Pokud by tak neučinila, mohl by spotřebitel namítat, že společnost porušila smluvní podmínky služby Alza Premium.
Vážený pane Jahne,
omlouvám se za pozdější reakci. Velmi mě mrzí, pokud službu Alza Premium vnímáte tímto způsobem. Členství je vždy roční, avšak pro vyšší komfort umožňujeme členství hradit měsíčně. Abyste nekupoval "zajíce v pytli", poskytujeme všem zájemcům první zkušební měsíc zdarma, během kterého je možné členství zcela zrušit.
Děkuji za pochopení a přeji pěkný den,
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.