Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 11.2.2016 sem z obchodu Mobilobchod Sedlčany vyzvedl mobilní telefon Sony Z1 po opravě prasklého displeje.Byla mi poskytnuta 3 měsíční záruka na opravu.Dne 27.02.2016 se mi na displeji objevila v dolním rohu mobilního telefonu prasklina displeje bez poškození tvrzeného skla.Telefon sem 29.02.2016 odnesl do obchodu reklamovat opravu displeje,Kde mi 11.03.2016 reklamaci neuznali z důvodu mechanického poškození.Telefon byl dán do ochranného krytu nepoškozen a za 2 minuty vyndán s prasklinou bez možnosti mého způsobení.
Oprava displeje Sony xperia Z
Oprava prasklého displeje nebo vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud byla dána záruka na opravu, odpovídá zhotovitel opravy za jakost této opravy. To znamená, že po určitou dobu (3 měsíce) si předmět smlouvy (smlouva o dílo) zachová vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají očekávat. Zhotovitel opravy však odpovídá i za skryté vady, které se objeví během dvou let od předání věci z opravy. Tyto vady musí spotřebitel namítat bez zbytečného odkladu poté, kdy je zjistil nebo při náležité pozornosti zjistit měl.
Pokud byla během opravy dodána nová věc (součástka), je zhotovitel opravy vůči této věci v postavení prodávajícího. Má-li tato věc vady, může spotřebitel požadovat po prodávajícím nápravu v podobě opravy věci. Není-li to možné, má spotřebitel možnost požadovat dodání nové věci a není-li ani to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu. Práva z vadného plnění je možné uplatnit v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí věci.
Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.