Počet nahlášených stížností: | 88 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den, vlastním tel. Samsung S5 mini, koupený asi před rokem u Huramobil.cz. Telefon se mi začal bezdůvodně vypínat a nereagoval na tlačítka, musela se vyndat baterie. Abych nemusel telefon posílat poštou do Huramobil tak jsem v souladu s jejich reklamačníma podmínkama donesl tel.do autorizovaného servisu Samsung Mavex ve Zlíně. Telefon mi za 2 dny vrátili stím, že to bylo softwarem, který mi přehráli. Po pár dnech se ale problém zase opakoval, tak jsem telefon donesl ve vypnutém a zaseklém stavu do Mavexu, kde mi do reklamačního protokolu zapsali, že se jim závada projevila a telefon poslali do jiného aut.servisu Britex, kde mi vyměnili baterii a část základní desky. Závada se zase za pár dní ale začala projevovat, tak jsem znovu tel.v zaseklém stavu donesl do Mavexu, kde to znovu do protokolu zapsali. Ale za 30 dní mi samozřejmě 3.opravu neuznali, závada neprojevila. Telefon bych klidně poslal prodejci, ale pokud se telefon takto zasekne tak se baterie i klidně plně nabitá za pár hodin vybije(asi zkratuje). Volal jsem tedy do Samsungu, kde jsem chtěl vysvětlit proč mi aut.servis přijme telefon a do protokolu napíše, že se závada projevila a pak mi to za měsíc vrátí, že se neprojevila. Dali mi kontakt na voc@samsung.cz, kde jsem poslal veškeré reklamační protokoly, přiložil video se závadou a vše popsal. Téměř za měsíc přišla odpověď: nebylo shledáno žádné pochybení servisů. Volal jsem opět na Samsung, nic jiného mi k tomu říct nemůžou(ani mi dát jiný kontakt pro stížnost), podobně jako Mavex, Britex...mám se prý obrátit na ČOI. Volal jsem tedy na ČOI, tam mi prý s tímhle taky nemůžou pomoci. Prodejce k vrácení peněz potřebuje na rekl.protokolu uvedeno, že mají být vráceny peníze. U tohoto telefonu se závada projevuje v obrovském množství, stačí se podívát na recenze třeba na Heureka.cz a další velké fóra. Nevím jestli není protizákonné, že mi servis přijme poškozený telefon(uvedeno v rekl.protokolech)a pak mi ho vrátí neopravený. Britex-nemůžeme Vám poskytnout žádné informace, obraťte se na ČOI, nebo soud.znalce. Mavex-my nejsme aut.servis, my to jenom přeposíláme do Britexu(lež). Samsung-žádné pochybení nenalezeno. Huramobil-Nemáte uvedeno v protokolu vráccení peněz.ČOI-nemůžeme Vám pomoci. Soud.znalec-proti Samsungu to nemá smysl, akorát by Vás to stálo 1000kč. Jako věrný zákazník Samsungu (telefony,tiskárny,monitory,televize,tablety,hodinky...) jsem doslova zhnusený a nemůžu se nijak bránit. Je nějaká jiná možnost jak se mimosoudně bránit? Už me to stálo spousty hodin času, hodin telefonování a na telefon se mi nemůžou dovolat známí, ani zákazníci, telefon mě ani neprobudí, takže je nanic.
Samsung galaxy S5 mini
Chtěl bych od Samsungu uznat třetí reklamaci stejné závady abych dostal za tento telefon peníze zpět. Stejný telefon nechci, protože tahle řada je obrovsky poruchová. (stejné problémy jako já, restarty, výpadky signálu atd...)
|
Tweet |
Autorizovaný servis není smluvním partnerem spotřebitele a má oprávnění pouze k odstranění závady, nemůže spotřebiteli vrátit peníze, ale standardně vystavuje pouze potvrzení, zda vznikl nárok na odstoupení.
Pokud tedy spotřebitel s výsledkem reklamace nesouhlasí, doporučujeme znovu uplatnit reklamaci přes prodávajícího, pokud tak nebylo ještě učiněno. Pokud se prodávající bude odvolávat na stejný závěr, je možné výsledek reklamačního řízení rozporovat znaleckým posudkem. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců lze nalézt na stránkách www.justice.cz nebo na https://www.dtest.cz/soudni-znalci.
Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat. Pokud bude znalecký posudek ve prospěch spotřebitele, může jej znovu uplatňovat u prodejce, jenž v případě uznání reklamace bude muset uhradit jeho cenu z titulu náhrady nákladů spojených s reklamací. Pokud bude znalecký posudek ve prospěch spotřebitele, má právo namítat, že prodávající nevyřídil reklamaci řádně a z tohoto důvodu od smlouvy odstoupit. Se znaleckým posudkem je možno seznámit prodejce buď osobně, kdy doporučujeme požadovat potvrdit jeho převzetí. Při odesílání poštou je potřeba zásilku zaslat doporučeně.
Stanovení lhůty na vrácení peněz je v tomto případě na spotřebiteli. Tato lhůta pouze nesmí být nepřiměřené krátká, zpravidla se udává 7 či 14 dní. Jelikož reklamace nebyla prodejcem uznána řádně a včas ve lhůtě 30 dní, neboť byla neoprávněně zamítnuta, považuje se toto za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel tak má právo trvat na odstoupení od smlouvy, tedy vrácení peněz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.