Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
1.3.2013 jsem reklamoval cca rok starou zimní bundu ze soupravy na lyžování v prodejně, kde jsem soupravu koupil. Ani po zhruba 45 dnech se prodejce s vyřízením reklamace neozval. Tudíž jsem prodejci písemně zaslal odstoupení od smlouvy, s požadavkem vrácení peněz za celou soupravu (bunda a kalhoty), protože zboží bylo zakoupeno v barevném kompletu. Prodejce mě kontaktoval po měsíci telefonicky a emailem s tím, že na prodejně je reklamace vyřízená, že dodrželi zákonnou lhůtu, moje odstoupení nazýval gaunerskou praktikou a křičel na mě do telefonu.
Zimní souprava-bunda a kalhoty na lyžování/snowboard.
Po prodejci chci vrátit kupní cenu celé soupravy z důvodu nevyřízení reklamace ve lhůtě 30 dní.
|
Tweet |
Dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele má prodejce povinnost vyřídit reklamaci do 30 dnů od jejího uplatnění. Dle nálezu Ústavního soudu ze dne 10. 11. 2009, sp. zn. III. ÚS 2983/08 je povinností prodejce k včasnému a řádnému vyřízení reklamace aktivně spotřebitele o jejím vyřízení informovat.
V případě, že reklamace není vyřízena ve výše uvedené lhůtě, svědčí spotřebiteli stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
Zákazník zakoupil zboží 16.1.2012. samostatně bundu a samostatně kalhoty (nebylo prodáváno jako komplet ) ,tudíž nemůže reklamovat jako celek.
Zboží donesl 1.3.2013 po používání dvou zimních sezon na reklamaci , kde reklamoval rozpáranou kapsu - což není vada výrobku ale běžného používání i přesto jsme mu reklamaci vzali a řešili . Po naší telefonické informaci koncem března 2013 jsme informovali zákazníka o vyřízení reklamace že si jí muže vyzvednout na prodejně , nedostavil se a posléze poslal dopis , kde požaduje vrátit peníze za bundu i za kalhoty (které vůbec nebyli předmětem reklamace) nynější veřejné osočování a napadání zákazníkem ohledně praktik je nedůstojné. Zákazník do dnešního dne od 1.3.2013 nebyl na prodejně pro vyzvednutí vyřízené reklamace a vůbec nekomunikuje .
Bundu jsem opravdu reklamoval 1.3.2013 v prodejně na Mělníku. Prodejce mě nijak o vyřízení reklamace neinformoval ani po 45 dnech, proto jsem na jeho adresu zaslal dopis o odstoupení od smlouvy (17.4.2013). Pokud tvrdí opak, vyzývám ho, aby svoje tvrzení náležitě doložil.
Na uplatnění odstoupení od smlouvy jsem prodejce dále upozorňoval při telefonickém hovoru a e-mailem, naposledy 21.5.2013. Od té doby se mnou prodejce nekomunikuje.
Přikládám dopis o odstoupení od smlouvy.
Ohledně reklamované bundy jsme zákazníka telefonicky včas informovali , že má bundu opravenou dle reklamačního listu (rozpáraný zip u kapsy na bundě) tudíž si jí může vyzvednout , zákazník nereagoval až posléze poslal dopis ohledně odstoupení od smlouvy. Tento zákazník se zatím vůbec nedostavil na prodejnu , ale stále nás takto jen napadá a osočuje i když má bundu připravenou na prodejně již sedm měsíců .
Dle nálezu Ústavního soudu ze dne 10.11.2009 sp. zn. III. ÚS 2983/08 a rozsudku Nejvyššího soudu č.j. 33 Cdo 3228/2009 povinný aktivně spotřebitele o vyřízení reklamace vyrozumět. V rámci výše uvedeného je třeba, aby prodejce splnění své povinnosti prokázal.
Vyzývám tedy prodejce, aby prokázal své tvrzení, že mě o vyřízení reklamace informoval ve lhůtě 30 dní.
Hodnocení:
Komentář: Prodejce mi po upozornění poradců z dTestu nakonec vrátil peníze za bundu tak, jak jsem požadoval.