Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
řeším s Mironetem reklamaci iPhone 5S a zatím neúspěšně.
Mobil byl zakoupen 11.06.2014. První reklamace byla z důvodu fleků na displayi (25.1.2016 - RA16C02577). Tato reklamace mi byla uznána Mironet vyměnil u iPhone display. Po zapnutí telefonu jsem si všimla, že display není tak kvalitní jako původní verze. Barvy jsou vybledlé, maximální jas je mnohem menší a displej je pomalejší. Rozdíl je vidět pouhým okem, pro potvrzení mé domněnky jsem ho porovnala i s dalšími iPhony ve svém okolí. Ve všech případech mají telefony identické zobrazení barev, kromě toho mého.
Telefon jsem hned znovu odnesla na reklamaci (9.2.2016 - RA16C04157) s popisem, že display není kvalitní. Reklamace mi byla hned zamítnuta s následujícím vyjádření technika "Standartní zobrazení barev. Apple má na výrobu svých LCD hned několik továren, podání může být tedy rozdílné, jelikož LCD které bylo použito na reklamaci, bylo vyrobeno v posledních několika měsících. Vykreslování barev je standartní." S tímto vyjádřením nesouhlasím, protože rozdíly jsou patrné pouhým okem. Telefon, který jsem si koupila za necelých 16 tisíc Kč měl pěkné syté barvy, po opravě nemá vlastnosti, které měl při koupi.
iPhone jsem reklamovala znovu s tím, že se projevil další problém s proximity senzorem, který je zabudován v displeji a je nekvalitní a nemá dostatečnou citlivost a reaguje špatně. Současně, že nesouhlasím s předchozím vyjádření technika. (RA16C055710) Tato reklamace byla také zamítnuta, dle vyjádření technika je display v pořádku a proximity senzor funguje bez problému.
Při poslední reklamaci jsem reklamovala pouze proximity senzor, protože jeho nekvalitní zpracování mě omezuje při používání telefonu, během hovoru se mi display zapíná, následné stisknutí tlačítek na zapnutém displayi mi přerušuje hovory. Tato reklamace mi byla také zamítnuta s tím, že senzor funguje, tak není co reklamovat (RA16C06415).
Prosím o informaci jak postupovat dále. Po opravě je telefon z hlediska funkčnosti v ještě horším stavu než před první reklamací. Jsem již více jak měsíc a půl bez telefonu a výsledek žádný.
Apple iPhone 5S
Pokud společnost Mironet není schopna opravit telefon do stavu, ve kterém jsem ho koupila, požaduji výměnu za nový kus či odstoupení od kupní smlouvy.
|
Tweet |
Vada by měla být odstraněna způsobem, který odpovídá její povaze. Prodávající je dle stanoviska Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. Cpj 40/82, povinen provést záruční opravu s veškerou odbornou péčí takovým způsobem, aby byla vada řádně a beze zbytku odstraněna a prodaná věc nebyla v důsledku výskytu vady ani opravy nijak znehodnocena.
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí.
Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození.
Pokud se vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Dobrý den.
Dle reklamačního protokolu byl funkční přístroj předán zákazníkovi 15.3.2016. Stížnost je tedy možné uzavřít.
S pozdravem a přáním krásného dne
Jiří Jungmann
Vedoucí prodejny P7
jiri.jungmann@mironet.cz
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, která má možnost na vývoj případu reagovat, případně jej uzavřít.
Dobrý den,
15.3.2016 jsem si převzala telefon s 3.neuznanou reklamací. Zajímavé je, že po této reklamaci byl viditelně opět měněn display a proximity senzor funguje - nepřijde mi to jako fér jednání, když závada byla odstraněna ale reklamace neuznána. Nekvalitní display je stále, tento problém stále přetrvává a ze strany Mironetu není nijak řešen.
Pokud prodávající reklamaci zamítne, nemůže bez souhlasu kupujícího provádět na věci jakoukoli opravu, a to ani za předpokladu, že tuto opravu poskytuje zdarma. Takové jednání lze považovat za obcházení zákona, neboť je tím spotřebitelce fakticky znemožněno rozporovat důvody pro zamítnutí reklamace. K prokázání stavu zboží před reklamací a po reklamaci by mohl posloužit reklamační protokol, který musí prodávající spotřebitelce povinně vydat.
Má-li spotřebitelka pochyby, že její reklamace byla vyřízena řádně, jelikož vada přetrvává, je vhodné výsledek reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena s náležitou péčí, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek, že vada přetrvává i po vyřízení reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.