Počet nahlášených stížností: | 27 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
reklamoval jsem přes operátora O2 telefon iphone 6 kvůli vadě baterie. při připojení na nabíječku procenta baterie skočila třeba o 5% najednou, při nižší kapacitě (<40%) dochází k rapidnímu ubytku kapacity baterie, např. zapnu displej, je tam 40%, displej zhasne, já ho opět zapnu a je tam 27 % kapacity (mezi těma dvěma hodnotama je cca 5 sekund!). reklamace nebyla uznaná.
iphone 6 16 GB
požaduji odstranění závady
|
Tweet |
Autorizovaný servis není smluvním partnerem spotřebitele a má oprávnění pouze k odstranění závady, nemůže spotřebiteli vrátit peníze, ale standardně vystavuje pouze potvrzení, zda vznikl nárok na odstoupení.
Pokud tedy spotřebitel s výsledkem reklamace nesouhlasí, doporučujeme znovu uplatnit reklamaci přes prodávajícího, pokud tak nebylo ještě učiněno. Pokud se prodávající bude odvolávat na stejný závěr, je možné výsledek reklamačního řízení rozporovat znaleckým posudkem. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Prodejce je odpovědný i za snížení kapacity baterie, avšak za předpokladu, že dojde k výraznému poklesu kapacity za krátkou dobu (nikoli pozvolné snižování kapacity baterie v důsledku jejího používání). Tím spíše je prodejce odpovědný za úplnou nefunkčnost baterie, a taková skutečnost je důvodem pro zdárné uplatnění reklamace spotřebitelem v záruční době.
K podpoře této argumentace u prodejce je možné využít rozsudek okresního soudu v Příbrami sp.zn: 10C 230/2011. Své rozhodnutí odůvodnil okresní soud technickou normou, která udává pokles životnosti baterie.
Záruka se však nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím běžným užíváním ani mechanické poškození výrobku spotřebitelem.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor je možné řešit v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.