Společnost


MAX Ventures s.r.o.

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#10104Nevrácení rezervačního poplatku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 25 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.03.2016, před 9 lety

Adéla Kudrnáčová

Znění stížnosti

S paní Hatinovou od podepsání rezervačního poplatku je komunikace příšerná,stále mi byli posílany jen smsky,že v bytě stále probíhá rekonstrukce a tak před měsícem mi napsala,že si mám najít něco jiného,ale stále mi nebyl vrácen rezervační poplatek. Bylo mi od ní posláno tel.číslo na pana Huzince,ale ten nezvedá tel.,že mu předala mé č.učtu aby mi byli vráceny peníze,ale stále se tak nestalo. Kudrnáčová Adéla


Požadované řešení

Vrácení rezervačního poplatku,který je 8500 Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.3.2016 09:52, před 9 lety

Byl-li zaplacen rezervační poplatek, avšak byt nebyl ve sjednané lhůtě předán, musí společnost úhradu za rezervační poplatek vrátit. V opačném případě by se jednalo o bezdůvodné obohacení, neboť společnost se obohatila bez právního důvodu. Kdo se bezdůvodně obohatí, má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení. Je tedy vhodné společnost vyzvat k vydání majetkového prospěchu.

Výzvu je vhodné z důvodu prokazatelnosti pro případ soudního sporu zaslat doporučeně za využití poskytovatele poštovních služeb (ponechat si dodejku a kopii výzvy) na adresu společnosti (MAX Ventures s.r.o., Praha 5, Smíchov, Holečkova 789/49). Má se za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla druhé straně třetí pracovní den po odeslání. Ve výzvě je vhodné shrnout podstatné body zdůvodňující oprávněnost nároku a stanovit lhůtu, do kdy má možnost společnost vrátit peněžní prostředky (např. 7 dnů).

Pokud podnikatel jednal s úmyslem neposkytnout sjednanou službu, mohly být naplněny znaky skutkové podstaty trestného činu podvodu. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že byl spáchán trestný čin, může podat trestní oznámení a informovat o tom Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, shromáždit důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby informovaly oznamovatele, jak bylo s jeho oznámením naloženo.

Dle ustanovení § 1807 občanského zákoníku, lze rezervační poplatek kvalifikovat jako zálohu. Přičemž zálohou rozumíme situaci, kdy je plnění poskytnuto před uzavřením smlouvy, aniž je cokoli předem nebo ve smlouvě o tomto plnění explicitně dohodnuto. Přičemž pokud je poskytnuto toto předsmluvní plnění a poté nedojde k uzavření předpokládané smlouvy, stává se plnění bezdůvodným obohacením. Ustanovení § 2997 odst. 1 téhož zákona zakládá právo na vrácení plnění, bylo-li plněno z právního důvodu, který později nenastal.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.6.2016 21:11, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.