Společnost


Miroslav Votruba

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#10106Odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 7 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.03.2016, před 9 lety

Vratislav Slabý

Znění stížnosti

Dne 25.1.2016 jsem si objednal mrazničku Electrolux EC 2233 AOW.Po dodání 27.1.2016 jsem zjistil,že se jedná o jiný typ(EC 2233 AOW1) který má jiné tech. parametry a cena dodané mrazničky byla navíc v obchodě nižší než objenané (nikoliv však na faktuře).Po písemném dotazu mi bylo sděleno, že se stala záměna ve skladu, byl mi omylem poslán nový typ a starý je u jiného zákazníka, který je již používán a další starší typ již nebude(do dnešního dne jej mají stále v nabídce).Písemně jsem odstoupil od smlouvy a nerozbalené zboží jsem stejným dopravcem kterým mi bylo doručeno poslal zpět obchodu.Obchod mi sdělil,že zboží bohužel přišlo v žalostném stavu a navíc poškozené dopravcem.Toto zboží nemůže převzít na vrácení do 14 dnů z důvodu mech. poškození a mám podat reklamaci u dopravce.U dopravce jsem z dodacího listu zjistil pošk.obal.Po výzvě aby mi obchod poslal fotografie poškozeného zboží a uvedl datum nachystaného zboží k vyskladnění a převzetí k reklamaci dopravcem do dnešního dne tak neučinil.Do dnešního dne nemám ani mrazničku ani peníze a obchod navíc přestal komunikovat.


Produkt

Mrazák pultový Electrolux EC 2233 AOW


Požadované řešení

Navrácení peněz za zboží a dopravu zpět prodejci.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.3.2016 09:00, před 9 lety

Pokud zásilka byla poškozená viditelně, neměl ji e-shop přebírat a měl ihned s pracovníkem České pošty sepsat protokol, pak by se spotřebiteli vrátila zásilka se zbožím zpět a mohl by spotřebitel uplatnit u České pošty nárok na náhradu škody do výše ceny pojištění.

Pokud však zásilka nebyla viditelně poškozená a k jejímu převzetí e-shopem došlo, přechází právo na náhradu škody podle § 12 odst. 7 zákona č. 29/2000 Sb., o poštovních službách, na adresáta, tedy na e-shop. Ten je povinen uplatnit reklamaci poškozené zásilky do dvou pracovních dnů v souladu s Poštovními podmínkami České pošty, které by mu vzhledem k častému využívání služeb České pošty při dodávání zboží zákazníkům měly být dobře známy. E-shop v tomto případě zřejmě zanedbal svoji povinnost obsah zásilky zkontrolovat a měl spotřebitele a hlavně Českou poštu vyrozumět o tom, že obsah je poškozený. Pokud si tak nepočínal, jde to k jeho tíži.

V případě smluv uzavřených mezi spotřebitelem a podnikatelem prostředky komunikace na dálku má spotřebitel právo odstoupit od takto sjednané smlouvy bez udání důvodu do 14 ti dnů od převzetí zboží dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku. Využije-li spotřebitel svého práva odstoupit od smlouvy podle § 1829 občanského zákoníku, považuje se lhůta pro odstoupení za zachovanou, pokud spotřebitel v jejím průběhu odešle podnikateli oznámení, že od smlouvy odstupuje.

Odstoupil-li spotřebitel od uzavřené smlouvy, podnikatel je povinen vrátit mu zaplacené peněžní prostředky včetně nákladů na dodání nejpozději do 14 dnů od odstoupení, případně od vrácení zboží, které je spotřebitel povinen vrátit do 14 dnů od odstoupení.

Pokud prodejce nekomunikuje, tak jedinou možností, je odstoupit od smlouvy písemně doporučeným dopisem. I kdyby si jej prodejce nepřevzal, tak se považuje za doručený, to jest, že se s ním seznámil, i když si jej nepřevzal nebo jej odmítl převzít. Pak se vrácení peněz z důvodu odstoupení od smlouvy může spotřebitel domáhat soudní cestou, neboť nárok je vymahatelný.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.10.2016 10:30, před 8 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.