Počet nahlášených stížností: | 115 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Koupeno dne 13.12.2014 v prodejně A3 sport Olympia Brno jde o boty adidas v hodnotě 2290kč,dne 15.1.2016 reklamace v A3 sport Zlín Čepkov z důvodu prasklé podrážky a vytrhnutého šněrování.Boty jsem aktivně užíval nějakých 6 měsíců.V létě ani v zimě jsem je nenosil.Vzhledem k typu poškození mi na prodejně bylo doporučeno zvolit řešení jako výměnu, oprava podrážky by nebyla možná.Následovalo vyjádření:V souladu s právními předpisy ČR nelze reklamaci uznat jako oprávněnou.Odůvodnění:Vámi reklamované zboží bylo důkladně prohlédnuto a bylo zjištěno,že u tohoto zboží se nejedná o výrobní vadu či sníženou kvalitu materiálu.
Naprosto s tímto tvrzením nesouhlasím.V místě praskliny jde vidět spoj vnitřní podrážky.V tomto spoji došlo k prasknutí.Tudíž se jedná o výrobní nebo konstrukční vadu výrobku, která se projevila až při jeho užívání. Navíc pouze na pravé botě,levá je v pořádku.
Pánaská obuv ZX CASUAL MID AM20632 vel.10, reklamní protokol č.240/280
Výměna zboží, vrácení peněz
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Pokud se vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.