Počet nahlášených stížností: | 83 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na internetu jsem si objednala 11.3.2016 Masážní brýle OptiMaskPro od společnosti OptiMaskPro LLC , číslo objednávky 688808. Dnes 15.3.2016 mi byly brýle doručeny, uhradila jsem kartou PPL, která mi vyjela doklad o zaplacení. Po otevření jsem zjistila, že u brýlí chybí jeden masážní magnet. Brýle nesedí, pokud spustíte přístroj nejvíc vibruje nos, bolí celá hlava. Psali, že lze reklamovat....Fakturu s číslem objednávky zaslali na mnou uvedený email, bez razítka, bez podpisu. Na netu jsem se dočetla, že spousta lidí má podobné zkušenosti...že firma slibuje, ale nekoná, reklamace nevyřizuje, penize nevraci. Pokusím se reklamovat na uvedený email, ale po tom co jsem si přečetla v diskusi podobně poškozených nedoufám. Pokud mi nevrátí peníze nezbyde mi nic jiného, než požádat o pomoc právníka, platím si právní ochranu, tak doufám, že pokud to dojde k soudu, tak mi peníze budou vráceny. Daniela
na brýlích není uvedeno nic, pouze na krabici je uvedeno OptiMaskPro
žádám o radu
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat nápravu v podobě opravy věci. Není-li to možné, má spotřebitel možnost požadovat dodání nové bezvadné věci a není-li ani to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu.
Vadnou věc je vhodné reklamovat. Spotřebitel může uplatnit reklamaci v kterékoli provozovně prodávajícího, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě jeho podnikání. Pokud podnikatel nepřijme reklamaci, dopouští se správního deliktu, za který mu může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že podnikatel porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
V tomto případě bude zřejmě problém s faktickým vymáháním práva, protože společnost se prezentuje jako zahraniční subjekt sídlící v USA, ačkoli se zaměřuje na české spotřebitele a odesílá zboží do ČR. Pokud společnost nesplní dobrovolně své závazky, musel by se spotřebitel domáhat plnění soudní cestou.
Doporučujeme rovněž podání trestního oznámení pro podezření ze spáchání trestného činu poškozování spotřebitele, případně podvodu. Podmínkou trestní odpovědnosti v daném případě je sice způsobení škody alespoň ve výši 5000,- Kč, a spotřebitelka zaplatila pouze 1000,- Kč. Škoda se však sčítá. Jelikož se stížnosti na společnost množí, předpokládáme, že již bylo podáno více trestních oznámení a hranice 5000,- Kč je překročena. Trestní oznámení lze podat ústně do protokolu, a to přímo na služebně Policie ČR či na Státním zastupitelství. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.