Počet nahlášených stížností: | 27 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý deň,
Zakúpil som si telefón IPhone 6plus nakoľko som si prečítal veľmi kladné recenzie.Po mesiaci používania sa mi telefón sám vypol, ale neprikladal som na to žiaden doraz.Počas používania cca 5mesiacov sa mi to stalo asi 5x. Naposledy sa to stalo včera kedy sa mi takto vypol v noci a ráno nezazvonil budík.Podobná vec sa mi stala aj ked som šiel spraviť fotku, ale to sa telefón nevypol "iba" sa zhasol display a po pár sekundách nabehol.Rozhodol som sa, že ho dám reklamovať(číslo zakázky: CZ-1622218).Popísal som problém na príjme v IStyle na Revoluční v Prahe kde mi pán povedal, že telefón mi dorazí v piatok nový, pretože sa to rieši z Holandska.Na moje prekvapenie sa mi servis ozval už dnes, že mám telefón pripravený.Servisní zpráva technika:
telefon testovan v cistem systemu a uvedene zavady se neprojevily, doporucujeme neobnovovat data ze zalohy, vystupni testy v poradku.
Závada sa na diagnostike neprejavila a servis nemá čas testovať telefon aspoň takto sa mi vyjadril technik a vedúci predajne.Ked sa to bude opakovať mam obnovit tovarenske nastavenia.Zálohu ktorú mam obnovovať nemožem podľa doporučenia servisu. Chcem sa opýtať či telefón za 27000.- mám používať iba na telefonovanie a sms?Pretože takto mi to naznačil technik aj vedúci predajne.
Iphone 6 plus
Výmena za nový kus (nie repasovaný), na ktorý mám nárok podľa § 616 OZ
|
Tweet |
Autorizovaný servis není smluvním partnerem spotřebitele a má oprávnění pouze k posouzení vady telefonu, případně odstranění závady, nemůže spotřebiteli například vrátit peníze, ale standardně vystavuje pouze potvrzení, zda vznikl nárok na odstoupení od smlouvy či výměnu zboží za nové.
Pokud tedy spotřebitel s výsledkem reklamace nesouhlasí, doporučujeme znovu uplatnit reklamaci přes prodávajícího, pokud tak nebylo ještě učiněno. Pokud se prodávající bude odvolávat na stejný závěr, je možné výsledek reklamačního řízení rozporovat znaleckým posudkem. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců lze nalézt na stránkách www.justice.cz nebo na https://www.dtest.cz/soudni-znalci.
Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat. Pokud bude znalecký posudek ve prospěch spotřebitele, může jej znovu uplatňovat u prodejce, jenž v případě uznání reklamace bude muset uhradit jeho cenu z titulu náhrady nákladů spojených s reklamací. Pokud bude znalecký posudek ve prospěch spotřebitele, má právo namítat, že prodávající nevyřídil reklamaci řádně a z tohoto důvodu od smlouvy odstoupit. Se znaleckým posudkem je možno seznámit prodejce buď osobně, kdy doporučujeme požadovat potvrdit jeho převzetí. Při odesílání poštou je potřeba zásilku zaslat doporučeně.
Stanovení lhůty na vrácení peněz je v takovém případě na spotřebiteli. Tato lhůta pouze nesmí být nepřiměřené krátká, zpravidla se udává 7 či 14 dní. Jelikož reklamace nebyla prodejcem uznána řádně a včas ve lhůtě 30 dní, neboť byla neoprávněně zamítnuta, považuje se toto za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel tak má právo trvat na odstoupení od smlouvy, tedy vrácení peněz, popřípadě na výměně zboží za bezvadné.
Výše uvedené platí, pokud se jedná o smluvní vztah uzavřený mezi spotřebitelem a podnikatelem. Pokud by zboží bylo zakoupeno v rámci podnikatelské činnosti („na firmu“) kupujícího, nevztahují se na tento případ zákonná opatření na ochranu spotřebitele. Rovněž bude podstatné datum zakoupení výrobku, pokud byl výrobek zakoupen po 1.1.2014 vztahují na smluvní vztah již ustanovení nového občanského zákoníku konkrétně § 2161 týkající se jakosti pří převzetí, nikoli § 616 starého občanského zákoníku.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.