Počet nahlášených stížností: | 151 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
7.12.2015 jsem objednal a zaplatil v e-shopu zboží a přišel mi mail s potvrzením "Přijata platba k objednávce č. 9902017294". doručený voucher jsem uplatnil dle instrukcí
17.12.2015 jsem na se na zakázku dotazoval, zda je vše v pořádku a objednávku evidují, protože se mělo jednat o vánoční dárek
23.12.2015 přišla z adresy podpora@rabator.com zpráva, která obsahovala mimo jiné "...společnost Rabator, s.r.o., která provozuje doménu Berslevu.cz byla zakoupena od bývalých majitelů v průběhu září novým investorem ze zahraničí včetně domény Berslevu.cz a její databáze zákazníků. V tuto chvíli přebíráme společnost a probíhá její audit. Zjišťujeme účetní stav, hodnotu majetku, kontrolujeme smluvní dokumentace, platby za poslední účetní období... ...V průběhu druhé poloviny ledna bychom měli veškerá data mít kompletní a budeme schopni nabídnout řešení za nevyužité vouchery a případné reklamace. Společnost Rabator, s.r.o. bude v tomto termínu nabízet zákazníkům vrácení peněz nebo případně jinou náhradu. ..."
23.12.2015 jsem v reakci na zprávu odpověděl "...jestli došlo ke změně majitele v září, tak jsem objednávku udělal už u nového majitele společnosti a nechápu, proč by s tím tedy měl být problém. Nebo to mám chápat tak, že jste mě úmyslně uvedli v omyl tím, že jste nabízeli něco, co jste už dopředu věděli, že nejste schopni dodržet?! Jestli nejste schopni objednané a zaplacené zboží obratem dodat, tak tímto odstupuji od smlouvy (objednávka č. 9902017294) a žádám o okamžité vrácení uhrazených peněz!..."
19.1.2016 jsem se opět připomínal na maily podpora@rabator.com a podpora@berslevu.cz "...stále mi nedorazilo ani zboží a ani se mi nevrátily peníze (objednávka č. 9902017294). Prosím o informaci, jak to s mou objednávkou je, protože jsem nedostal odpověď na předchozí zprávu. V druhé polovině ledna jste měli sdělit bližší informace a druhá polovina ledna již je a informace žádné!
Předem děkuji za slušnost, že mi odpovíte..."
16.3.2016 stále žádná reakce, tak se obracím na vasestiznosti.cz :-(
Čistič oken Mr. Ti
vrátit peníze za nedodané a zaplacené zboží
|
Tweet |
Pokud se společnost zavázala zprostředkovat smlouvu mezi spotřebitelem a třetí stranou, musí svému závazku dostát. Neučiní-li tak společnost ve sjednané době, ocitá se v prodlení. Nesplní-li společnost svoji povinnost ani v dodatečné přiměřené lhůtě, kterou jí spotřebitel poskytl výslovně nebo mlčky, může spotřebitel od smlouvy odstoupit a žádat vrácení peněžních prostředků. Oznámí-li spotřebitel společnosti, že mu jí určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Nevrátí-li společnost peněžní prostředky ani po odstoupení od smlouvy, zadržuje společnost tyto peněžní prostředky neoprávněně. V takovém případě by se jednalo o bezdůvodné obohacení, neboť společnost se obohatila na základě právního důvodu, který ale odpadl. Kdo se bezdůvodně obohatí, má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost nás informovala, že pro zasílání dotazů je možné využít nové emailové adresy podpora@rabator.com. Nebude-li prodávající i nadále reagovat přes elektronickou komunikaci, je vhodné zaslat výzvu k plnění a případně i odstoupení od smlouvy písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou (doporučujeme ponechat si kopii výzvy a odstoupení) a to z důvodu prokazatelnosti v případě soudního sporu.
Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce, je tedy možné obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více informací o podání podnětu je možné vyhledat prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Doporučujeme rovněž v tomto případě podání trestního oznámení pro podezření ze spáchání trestného činu poškozování spotřebitele, případně podvodu. Podmínkou trestní odpovědnosti v daném případě je sice způsobení škody alespoň ve výši 5000,- Kč, a spotřebitel zaplatil za zboží méně. Škoda se však sčítá. Jelikož se stížnosti na společnost množí, předpokládáme, že již bylo podáno více trestních oznámení a hranice 5000,- Kč je překročena. Trestní oznámení lze podat ústně do protokolu, a to přímo na služebně Policie ČR či na Státním zastupitelství. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.
Prodejce byl v tomto případě osloven a spotřebitelem podaná stížnost mu byla předána k vyjádření. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, záleží však na vůli společnosti, zda-li se k podané stížnosti spotřebitele vyjádří.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.