Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Dne 16.3.2016 markované zboží nesprávné (vyšší) ceny oproti uvedené ceně na regálu. Tato situace se v Penny Světlá nad Sázavou vyskytuje velice často. Pokud se tedy velmi pečlivě nesleduje display a zákazník nemá fenomenální paměť na částky zboží které kupuje dochází k evidentnímu okrádání zákazníka. Bohužel i častý problém s čistotou především v úseku zeleniny, nahnilé ovoce ponechané v nabídce, velmi často zde nejsou igelitové sáčky na zboží. Již v minulosti několikrát vytknuto personálu bez zlepšení stavu. V porovnání mezi Penny Ledeč nS. je ve Světlé výrazně horší stav. V podstatě jsem se nesetkal s horším obchodem ani jinde v ČR.
Pivo Kozel na doma za akční cenu 12,90 markován 14,90
Zboží odmarkováno a vzato zpět i když jsem požadoval jeho prodej za uvedenou cenu na regálu na kterou mám podle § 3 písm. c) zákona o ochraně spotřebitele nárok. Očekával jsem tedy rozdíl ceny odečíst. Nestalo se tak. Musel jsem jej tedy vrátit. Očekávám v budoucnu správné informace o ceně na regále, aby nedošlo ke klamání spotřebitele. Dále pak větší zájem o "kvalitu " zboží v úseku zeleniny a ovoce.
|
Tweet |
V případě, že je špatně naúčtováno zboží a kupující tuto skutečnost může prokázat, je prodejce povinný vrátit finanční obnos uhrazený navíc. Zároveň je prodejce povinný dodržovat dle reklamy sortiment a ceny v ní uváděné, jinak by se mohlo jednat o klamavou obchodní praktiku dle přílohy 1 písm.d) zákona o ochraně spotřebitele. Zda se jedná či nejedná o klamavou obchodní praktiku a bude udělena sankce rozhoduje Česká obchodní inspekce.
Nabídka zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou, je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí a jinou účtuje, dopouští se klamavého jednání a je právem spotřebitele dožadovat se rozdílu v ceně zaplacené navíc.
Prodávající je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Dozor nad kvalitou potravinářských výrobků vykonává Státní zemědělská a potravinářská inspekce. Všechny potraviny uváděné na trh v rámci EU musí splňovat obecné požadavky na označování stanovené nařízením EU a zároveň musí splňovat další zákonné požadavky stanovené národními nebo evropskými právními předpisy (např.: hygienické požadavky atd.).
Má-li spotřebitel pochybnosti o dodržování těchto požadavků, může podat podnět Státní zemědělské a potravinářské inspekci, že byly porušeny povinnosti stanovenými výše zmíněnými právními předpisy.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.