Počet nahlášených stížností: | 45 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 26.1.2016 jsem si objednala zboží u jmenované firmy Jadako s.r.o.na slevovém portálu"slevisko".Při vyzvednutí zboží na prodejně Na Harfě 712/7 19000Praha 9. mě bylo řečeno že zboží vůbec nedorazilo.Byl vyplněn formulář o odstoupení od smlouvy.číslo smlouvy 16902602.částka zboží 2 978 kč.Uvedené telefonní číslo je stále dočasně nedostupné.Zítra je 14 dnů na vrácení peněz bohužel do dnešního dne peníze nedorazily a uvedené telefonní číslo je hluché.
Objednala jsem 2x mixér "Delimano" za 2987 kč.
Dobrý den .Byla bych ráda aby mě byly vráceny peníze na účet.Neboť objednané zboží nebylo dodáno v termínu.Byl řádně sepsáno odstoupení od smlouvy na prodejně Na Harfě 712/7 190 00 Praha 9. Dne 4.3.2016.Je to 14 dní a bohužel peníze na účet nedorazily.Děkuji za kladné vyřízení.Pavlína Rosáková
|
Tweet |
Kupní smlouva byla uzavřena a prodávající má povinnost dodat objednané zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě mu poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku.
To znamená, že spotřebitel má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil (§ 1978 odst. 2 obč. zák.). Dodatečnou přiměřenou lhůtu k plnění lze poskytnout i mlčky. Po jejím marném uplynutí může spotřebitel od smlouvy odstoupit.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění; spotřebiteli tedy odstoupením vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Až po uplynutí této lhůty se subjekt ocitá v prodlení a je nutné mu určit dodatečnou lhůtu k plnění.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doporučeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Pokud by bylo obdobné jednání běžnou praktikou prodejce, doporučujeme podání trestního oznámení pro trestný čin podvodu.
Hodnocení:
Komentář: Tento problém byl již vyřešen. Děkuji.