Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#10163Zamítnutá reklamace - nepravdívý předávací protokol

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 26 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.03.2016, před 9 lety

Pavel Koblížek

Znění stížnosti

Dne 22.8.2015 si známá zakoupila vůz u společnosti AAA auto a.s. na pobočku v Hradci Králové, adresou: Koutníková 272/39, 503 01. Jedná se o vůz audi a4, rv:2007, 2.0 125 kw, rz: 8B6 3782. Tento vůz stál 230 000 Kč. O tomto voze v době prodeje u kterého jsem byl přítomen, byla slečna ubezpečována, že je ve velice dobrém stavu a že tento vůz není bouraný. Zaměstnanec AAA Auto a.s. vůz projel a protože se vše jevilo v naprostém pořádku, jak zaměstnanci zmiňovali, rozhodla se tento vůz koupit i přes jeho, dle mého názoru větší cenu než je běžná cena s ojetými vozy na trhu v ČR. S vyšší cenou 230 000 Kč souhlasila hlavně z důvodu velmi dobrého stavu vozu.
Jako skrytá vada vozu se projevila vada ventilu sání. Součástka cca 12 500 Kč.
Dne 22.2.2016 slečna na pobočce v Hradci Králové, adresou: Koutníková 272/39, 503 01, Hradec Králové, chtěla podat reklamaci u manažera pobočky na ventil sání. Bylo ji řečeno, že reklamace nelze přijmout bez protokolu ze servisu a ceně dílu. To učinila tentýž den.
Dne 23.2.2016 podala na pobočce AAA auto a.s. v Hradci Králové, adresou: Koutníková 272/39, 503 01, Hradec Králové, reklamaci ventilu sání.
Dne 4.3.2016 ji byl doručen doporučený dopis se zamítnutím reklamace z důvodu, že vozidlo se nachází ve skupině „D“. Též se AAA Auto a.s. odvolává na velmi špatný stav vozu, který byl v době předání a též se odvolává na protokol o zkušební jízdě.
Proto společnosti AAA Auto a.s. zaslala Předžalobní výzvu – přehodnocení reklamace – sleva na vůz
Předně namítala, že protokol o zkušební jízdě byl sepsán v době zkušební jízdy a nebo po ní. Byl sepsán předem a byl ji podstrčen při podpisu smlouvy a to s údaji, které jsou přímo v rozporu s tím, o čem ji i mě ubezpečovali zaměstnanci AAA Auto a.s.
Ještě před podáním reklamace si slečna nechala udělat protokol o stavu vozu. Tento protokol potvrzuje fakt, že protokol o zkušební jízdě a předání vozidla od AAA Auto a.s. obsahuje nepravdivé údaje. Dobrý stav vozu taktéž potvrdila osoba, která s vozem jezdila dříve.
Společnost AAA auto vyzvala:
1. Aby reklamace ze dne 23.2.2016 na ventil sání byla znovu přehodnocena a uznána jako oprávněná a byla poskytnuta sleva na koupený vůz v hodnotě dílu ventilu sání.
nebo
2. Aby AAA Auto a.s., když se opírá o protokol o zkušební jízdě a předání vozidla a to konkrétně o bod „D“, kde se uvádí, že cena vozidla byla nižší než je cena běžná na trhu s ojetými vozy tento fakt respektovala a poskytla tedy slevu na vůz a to nejméně v částce 50 000 Kč (slovy: padesáttísíckorunčeských) tak, aby se vozidlo dostalo alespoň na cenu obvyklou, za kterou vozy nabízí trh s ojetými vozy.

Dnešního dne 17.3.2015 ji byl doručen dopis, Věc: Reklamace vozidla Audi A4, RZ 8B6 3782
AAA Auto International a.s. opět, dle mého názoru v předtištěném dopise oznamuje, že potvrzuje zamítnutí reklamace. Důvodem zmiňovaný bod „D“ předávacího protokolu. AAA Auto International a.s. neřeší fakt, že tento protokol o zkušební jízdě nebyl sepsán při prodeji, ale někdy mnohem dříve a dost možná k jinému vozidlu. Podle protokolu je zřejmé, že byl sepsán už někdy dříve v Brně a ne na pobočce v Hradci králové. Dále toto potvrzuje skutečnost: V bodu 3. Předávacího protokolu se píše, cituji:“ Kupující vykonal s automobilem zkušební jízdu v délce 10 Km. Tuto zkušební jízdu kupující považuje za dostatečnou k prověření stavu automobilu.“Že tomu tak nebylo nasvědčuje porovnání zapsaných kilometrů v předávacím protokolu naproti s kilometry uváděnými ministerstvem dopravy při prohlídce STK dne 23.2.2016. Tedy Vozidlo ujedlo 8 km za celou dobu od 11.8.2015 do 22.8.2015 včetně zkušební jízdy.


Produkt

Audi a4 combi, rv:2007, 2.0 125 kw


Požadované řešení

sleva na koupený vůz v hodnotě dílu ventilu sání.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.3.2016 12:24, před 9 lety

Zaměstnanec jedná jménem podnikatele dle § 430 odst. 1 občanského zákoníku jako jeho zástupce a právní jednání zaměstnance podnikatele zavazuje. Informace poskytnuté zaměstnanci společnosti jsou tedy pro prodávajícího závazné.

Prodávající má vůči kupujícímu širokou informační povinnost a jakožto podnikatel odpovídá i za to, že spotřebitelce nějaký důležitý údaj zatajil. Informační povinnost plyne z § 9 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. Neuvede-li prodávající účelově důležitý údaj, dle § 5 odst. 1 písm. c) zákona o ochraně spotřebitele, dopouští se správního deliktu klamavé obchodní praktiky dle § 24 odst. 1 písm. a) tohoto zákona. Dozorovým orgánem v této oblasti je Česká obchodní inspekce, k níž je možné podat podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele a autobazaru může být následně uložena vysoká pokuta.

V případě, že se jednalo o neposkytnutí takové informace, jejíž poskytnutí by vedlo k neuzavření smlouvy, a prodávající o tom věděl, jedná se o podstatné porušení smlouvy dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku. Toto podstatné porušení by spotřebitelka musela prokázat, např. tím, že si před uzavřením smlouvy písemně vymínila určitou vlastnost vozu. Odmítne-li prodávající odstoupení respektovat, doporučujeme se o dalším postupu poradit s advokátem.

Pokud se u zakoupeného ojetého vozu přímo objeví nějaká vada, je možné tuto vadu u prodejce vytknout (reklamovat) a požadovat nápravu, či přiměřenou slevu z ceny. V případě koupě ojetého vozu platí, že spotřebitelka nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. I v případě ojetého vozu však platí, že vůz má vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly. Sjednané vlastnosti by měly být zaneseny ve smlouvě. Pouhým obecným ustanovením ve smlouvě vztahujícím se ke špatnému technickému stavu vozu se nelze zbavit odpovědnosti za vady.

Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
29.3.2016 17:38, před 9 lety

Vážený pane Koblížku,
předávácí protokol byl vyhotoven právě k tomuto vozu při jeho prodeji. S odkazem na jeho ustanovení byla reklamace zamítnuta. S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
29.3.2016 23:06, před 9 lety


Pavel Koblížek

Dobrý den paní Míková,

Na úvod bych Vám poděkoval za ochotu na moji stížnost reagovat.

Musím Vám však sdělit, že nerozumím Vašemu tvrzení o předávacím protokolu. Podle Vás byl protokol sepsán k vozu Audi A4, rz: 8B6 3782. Jedná se o protokol, jak již napovídá název, „PROTOKOL O ZKUŠEBNÍ JÍZDĚ A PŘEDÁNÍ VOZIDLA.“ Z toho, dle mého názoru, vyplívá, že tento protokol musel být sepsán v době, kdy se vozidlo předávalo a to se všemi skutečnostmi, které vozidlo vykazovalo. Na tomto jsme se, asi jako na jediné věci, shodli i na pobočce v Hradci Králové, adresou: Koutníková 272/39, 503 01, Hradec Králové, dne 6.3.2016.
Tvrdíte v protokolu o zkušební jízdě a předání vozidla, že automobil měl být zařazen do skupiny „D“, technický stav automobilu je velmi špatný. Dále tvrdíte, že automobil byl bouraný. V době předání byl stav tachometru 157 644 km, a dle bodu 3. tvrdíte, že s automobilem byla vykonána zkušební jízda v délce 10 km. Podepsáno v Brně dne 22.8.2015.

Že tomu tak nebylo a nemohlo být namítám toto:
1. Protokol nebyl sepsán v Brně jak se v něm uvádí. Vozidlo bylo zakoupeno v Hradci králové, což dokládá podepsaná smlouva v Hradci Králové.
2. Dne 11.8.2015 byl na stanici technické kontroly zaznamenán stav tachometru 157 636 km. V protokolu o zkušební jízdě a předání vozidla dne 22.8.2015 uvádíte stav tachometru 157 644 km. Tedy od data 11.8.2015 do 22.8.2015 vozidlo ujelo 8 km. Přesto tvrdíte dle bodu 3. protokolu, že s automobilem byla vykonána zkušební jízda v délce 10 km. Přímý rozpor.
3. Dne 23.2.2016 byl zadán a vypracován protokol o stavu vozidla. Jak uvádí protokol, nebyly zjištěny žádné závady. To je přímo v rozporu s Vaším tvrzením.
4. Operátorka společnosti AAA Auto a.s. o tomto vozidle hovořila jako o spolehlivém a dobrém voze, což lze prokázat audio záznamem.
5. Zaměstnanec AAA Auto a.s. taktéž o voze mluvil pouze jako o dobrém voze bez závad. Taktéž lze doložit audio záznamem.



Pevně věřím, že tyto skutečnosti Vám nebyli známi a že navrhnete nějaké řešení. Budu rád za smírné řešení záležitosti.

S pozdravem,

Pavel Koblížek

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.3.2016 08:51, před 9 lety

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.4.2016 12:07, před 9 lety

Dobrý den, z naší strany již není nic k doplnění.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.4.2016 10:05, před 9 lety

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, který má možnost případ doplnit.

Nebude-li však mezi stranami v rámci služby VašeStížnosti.cz dosaženo dohody, budeme nuceni stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
13.4.2016 13:29, před 9 lety


Pavel Koblížek

Dobrý den,

Děkuji dTestu, že se zde mohu vyjádřit a proto tak činím.

Vzhledem k tomu, že nevím kdo poslední reakci ze strany AAA Auto International a.s. psal, předpokládám však, že se jednalo o kompetentního zaměstnance společnosti AAA Auto International a.s., proto budu mluvit ke společnosti AAA Auto International a.s. jako takové.

S čím souhlasím a ztotožňuji se je názor společnosti AAA Auto International a.s. ve věci, že není z jejich strany nic k doplnění. Bylo by však vhodné a především slušné odpovědět i na dotazy a rozpory, které jsem zde učinil dříve.
Rozumím však tomu, že se těžko vysvětluje tvrzení paní Jitky Mikové ze dne 29.3.2016 kde tvrdí, že předávací protokol byl vyhotoven právě k tomuto vozu při jeho prodeji. Těžko toto brát jako věrohodný fakt ze strany AAA Auto International a.s. vzhledem k tomu, že dne 11.8.2015 byl na stanici technické kontroly zaznamenán stav tachometru 157 636 km. V protokolu o zkušební jízdě a předání vozidla ze dne 22.8.2015 se uvádí stav tachometru 157 644 km.
A teď trošku matematiky. Dne 11.8.2015 byl na stanici technické kontroly zaznamenán stav tachometru 157 636 km, předpokládám, že byla společností AAA Auto International a.s. prováděna evidenční kontrola pří koupi vozu od zákazníka. V protokolu o zkušební jízdě a předání vozidla ze dne 22.8.2015 se uvádí stav tachometru 157 644 km.
Tedy: 157 644 km – 157 636 km = 8 km.
Teď tedy nevím, zda umím počítat, dle bodu 3. Předávacího protokolu a protokolu o zkušební jízdě tvrdíte, že s automobilem byla vykonána zkušební jízda v délce 10 km. A to ještě podotýkám, že jste automobil převáželi z Ostravy do Hradce Králové. Na ten převoz samotný si odpovím za Vás, stejně bych se podobné odpovědi nejspíše dočkal. Tedy: "Vozidlo jste nejspíš převáželi na nějakém převozním voze, proto není na tachometru žádný záznam za tuto cestu.“ I kdyby tomu tak bylo, určité informace toho protokolu jsou nepravdivé a to buď kilometry nebo bod 3. protokolu nebo například to, že protokol má jiné město ve svém podpisu než kde se ve skutečnosti vozidlo kupovalo. Další už uvádět znova nebudu. Vše je AAA Auto International a.s. známé, jak kupující, tak prodávající těmito skutečnostmi disponují písemnostmi. Otázkou je, zda se jedná o omyl jednotlivce, nebo záměrný podvod společnosti AAA Auto International a.s. Tuto otázku však budou muset posoudit subjekty, kterým toto náleží.
Je zřejmé, že AAA Auto International a.s. nemá zájem o smírné řešení situace. Má snaha tady byla, dát AAA Auto International a.s. šanci přehodnotit svůj postoj před soudním sporem. Vzhledem k tomu, že mi je znám stejný nebo obdobný problém dalších zákazníků této společnosti, kteří se cítí být podvedeni a chtěli by se domoci svých práv, navrhuji těmto zákazníkům, abychom se spojili a podali na společnost AAA Auto International a.s. hromadnou žalobu. Jako žalující strana lépe poneseme důkazní břemeno.
Není možné, aby AAA Auto International a.s. nadále podsouvala předpřipravené, zkreslené a jinak vychytrale připravené protokoly za účelem zamítání reklamací, které i tak jsou oprávněné.
Můj email: koblizek.pavel@email.cz.

S pozdravem,

Pavel Koblížek.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
19.4.2016 17:51, před 9 lety

Dobrý den, případná nepřesnost ve vztahu k délce zkušební jízdy (rozdíl činí 2 km) ani místo podpisu ovšem nemají vliv na správnost a relevanci ostatních údajů v PP a jeho platnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
25.4.2016 22:24, před 9 lety


Pavel Koblížek

Dobrý den,
Reakce společnosti AAA Auto International a.s. je v tomto případě opravdu zvláštní.
Za svůj život jsem slyšel opravdu hodně kuriózních výmluv, tahle se zařadila mezi ně.

Na jedné straně AAA Auto International a.s. tvrdí: "Kupující byl výslovně upozorněn prodávajícím v protokolu o zkušební jízdě a předání vozidla na skutečnost, že vozidlo je zařazeno do skupiny "D"."
Na straně druhé, dle poslední reakce, tvrdí: "Případná nepřesnost ve vztahu k délce zkušební jízdy (rozdíl činí 2 km) ani místo podpisu ovšem nemají vliv na správnost a relevanci ostatních údajů v PP a jeho platnost."
Tedy AAA Auto International a.s. tvrdí, že KUPUJÍCÍ BYL VÝSLOVNĚ SEZNÁMEN SE STAVEM VOZIDLA A TO NA ZÁKLADĚ PŘÍPADNÝCH NEPŘESNÝCH INFORMACÍ.
Dále AAA Auto International a.s. tvrdí, že dává podepsat případně nepřesné, tedy nepravdivé, informace v protokolu.
Já se Vás tedy ptám, jak je možné, že tak velká firma jako AAA Auto International a.s. dává podepsat nepravdivé údaje.
Vzhledem k tomu, že jste mi potvrdili skutečnost údajů v předávacím protokolu co se týče místa podpisu předávacího protokolu a stavu tachometru ve znění případných nepřesností z Vaši strany, tedy nepravdivých informací z Vaši strany, potvrďte mi prosím ještě tyto nesrovnalosti.
1. Tvrdíte v protokolu o zkušební jízdě a předání vozidla, že stav vozidla je ve velmi špatném stavu. Dne 23.2.2016 byl zadán a vypracován protokol o stavu vozidla. Jak uvádí protokol, nebyly zjištěny žádné závady, které uvádíte. Jak je toto možné?
2. Operátorka společnosti AAA Auto a.s. o tomto vozidle hovořila jako o spolehlivém a dobrém voze, což lze prokázat audio záznamem. Jak je tedy možné, že v protokolu o zkušební jízdě a předání vozidla jsou jiné informace? Jsou nepravdivé informace v protokolu, nebo operátorka AAA Auto International a.s. uváděla slečnu v omyl?
3. Zaměstnanec AAA Auto a.s. taktéž o voze mluvil pouze jako o dobrém voze bez závad. Taktéž lze doložit audio záznamem a svědkem. Jak je tedy možné, že v protokolu o zkušební jízdě a předání vozidla jsou jiné informace? Zaměstnanec AAA Auto International a.s. tedy lhal?
4. Které další informace, které jste podali, jsou PŘÍPADNĚ NEPŘESNÉ?
5. Kde ve smlouvě nebo snad v protokolu o zkušební jízdě a předání vozidla uvádíte, že je vadný ventil sání? Toto je velice důležité, nikde jsem toto nenalezl.

Na závěr Vás upozorním na tuto skutečnost: "Při koupě ojetého vozu platí, že spotřebitelka nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. I v případě ojetého vozu však platí, že vůz má vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly. Sjednané vlastnosti by měly být zaneseny ve smlouvě. Pouhým obecným ustanovením ve smlouvě vztahujícím se ke špatnému technickému stavu vozu se nelze zbavit odpovědnosti za vady."

A můžete se ohánět čím chcete, důkazy jdou proti Vám. Přirozeně jsem tu nastínil pouze část skutků.

Připadá mi minimálně slušné Vás informovat o skutečnosti, že si tady počkám na Vaši poslední reakci. Podle Vašeho stanoviska zvolím další postup. Je již sepsán podmět k orgánům tomu určených, aby celou záležitost prošetřily. Jejich stanovisko bude předloženo jako další důkaz v soudním sporu.

S pozdravem,

Pavel Koblížek

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.5.2016 14:58, před 9 lety

Dobrý den,
společnost trvá na zamítnutí reklamace. Ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
18.5.2016 22:28, před 9 lety


Pavel Koblížek

Vážená paní Miková
Předně Vám chci poděkovat za Vaše vyčerpávající odpovědi na mých pět otázek.
Je zde vidět jak si opravdu Vážíte Vašich zákazníku, nestojí Vám ani za věcné vysvětlení jejích dotazů.
Vaše odpověď je přímou úměrou vámi poskytovaných služeb.

Požádám zde dTest, aby tuto stížnost neuzavíraly. Zveřejním zde ještě výsledky kontrol orgánů tomu určených a to do 40 dnů, nechám zde ještě zareagovat AAA Auto international a.s. před samotným soudním sporem.

S pozdravem

Pavel Koblížek

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.6.2016 17:14, před 9 lety

Dobrý den,
skutečně již není co doplnit, záležitost byla uzavřena.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.6.2016 17:17, před 9 lety

Stížnost přeřazujeme na spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.7.2016 10:36, před 9 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.8.2016 23:33, před 8 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.